Ciąg dalszy testów na torach Fiorano, Paul Ricard i Vallelunga

12.05.0500:00
Marek Roczniak
740wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane na torze Fiorano
Michael SchumacherFerraribri0:57.597118
1Luca BadoerFerraribri0:57.852101
Czasy uzyskane na torze Paul Ricard
Olivier PanisToyotamic1:04.877112
1Ricardo ZontaToyotamic1:05.115120
1Kimi RaikkonenMcLaren Mercedesmic1:05.13075
1Heikki KovalainenRenaultmic1:05.143196
1Franck MontagnyRenaultmic1:05.336132
1David CoulthardRed Bull Cosworthmic1:05.360155
1Juan Pablo MontoyaMcLaren Mercedesmic1:05.44153
1Vitantonio LiuzziRed Bull Cosworthmic1:06.27095
1Jacques VilleneuveSauber Petronasmic1:06.644114
Czasy uzyskane na torze Vallelunga
Mark WebberWilliams BMWmic0:56.632171
1Antonio PizzoniaWilliams BMWmic0:57.149172
Podczas trzeciego dnia testów na torze Fiorano Michael Schumacher i główny kierowca testowy Ferrari, Luca Badoer, kontynuowali przygotowania włoskiej stajni do wyścigu o Grand Prix Monako. Obaj kierowcy skupili się głównie na programie rozwojowym opon Bridgestone, tym razem przeznaczonych do jazdy po suchej nawierzchni. Jutro na prywatnym torze testowym Ferrari obecne będzie już tylko Badoer.
Drugi dzień testów na torze Paul Ricard zdominowali kierowcy testowi Toyoty, Olivier Panis i Ricardo Zonta. Tym razem na francuskim obiekcie obecnych było tylko pięć zespołów, albowiem ze względu na niepewną prognozę pogody i pozostanie przy najbardziej zbliżonej do Monako konfiguracji 2D, ekipa B.A.R zdecydowała się na oszczędzenie jednego dnia testów. Tak więc dopiero jutro na Paul Ricard zjawią się Jenson Button i Takuma Sato, którzy ze względu na karę przyznaną stajni z Brackley ponownie wystartują dopiero w Grand Prix Europy.

Trzeci czas uzyskał najszybszy kierowca ze środy, Kimi Raikkonen, mając ponad 0.2 sekundy straty do Panisa. Oprócz Fina w dzisiejszych testach uczestniczył także drugi główny kierowca zespołu McLaren, Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk uplasował się na siódmej pozycji, a jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad pół sekundy. Aktywność obydwu kierowców ograniczyły w czwartek awarie silników, w tym najnowszej specyfikacji jednostki napędowej Mercedes-Ilmor, z której korzystał Raikkonen. Łączny dorobek stajni z Woking wyniósł tym razem zaledwie 128 okrążeń.

Kolejno na czwartej i piątej pozycji uplasowali się kierowcy testowi Renault, Heikki Kovalainen i Franck Montagny, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Panisa. Kovalainen tym razem okazał się jeszcze szybszy od bardziej doświadczonego partnera, uzyskując nad nim blisko 0.2 sekundy przewagi. Obaj kierowcy znowu przejechali ponad 300 okrążeń, kończąc testy opon Michelin, przeznaczonych do użycia w najbliższym wyścigu. Jutro ekipa Renault skupi się na przygotowaniach do Grand Prix Kanady.

Odpowiednio na szóstej i ósmej pozycji drugi dzień testów na torze Paul Ricard ukończyli kierowcy Red Bull, David Coulthard i Vitantonio Liuzzi. Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów we Francji był tymczasem kierowca zespołu Sauber, Jacques Villeneuve, który ze stratą ponad półtorej sekundy do Panisa uplasował się na dziewiątej pozycji. Kanadyjczyk zastąpił w czwartek swojego partnera, Felipe Massę, kontynuując zapoczątkowane przez Brazylijczyka przygotowania do wyścigu w Monako. Objęły one testowanie opon, pracę nad ustawieniami bolidu C24 i sprawdzanie dostosowanej do krętego toru w Monako specyfikacji przedniego skrzydła oraz zawieszenia. Jutro na innej konfiguracji toru Paul Ricard szwajcarska stajnia skupi się na przygotowaniach do kolejnych wyścigów.

Zespół Williams zakończył dzisiaj trzydniowe testy na włoskim torze Vallelunga. Była to pierwsza wizyta stajni z Grove na usytuowanym w pobliżu Rzymu obiekcie, który swoją charakterystyką przypomina uliczny tor w Monako. W czwartek Mark Webber i kierowca testowy Antonio Pizzonia ponownie zasiedli za kierownicami bolidów FW27, kończąc przygotowania do najbliższego wyścigu, obejmujące testy opon Michelin, pracę nad poprawą startów i dostosowanie systemu kontroli trakcji do krętych uliczek Monte Carlo.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com, pitpass.com