Whiting: FIA rozważa zwiększenie obszaru stosowania DRS

Brytyjczyk zaznaczył jednak, że trudne jest opracowanie złotego środka.
08.04.1118:04
Nataniel Piórkowski
1923wyświetlenia

Organ zarządzający wyścigami Formuły 1 - FIA nie wyklucza zwiększenia możliwości stosowania tylnego skrzydła jeszcze w sezonie 2011.

Zgodnie z obowiązującymi zasadami, podczas trwania wyścigu regulowane tylne skrzydło może być używane jedynie na uprzednio określonym odcinku prostej, gdy strata kierowcy atakującego nie jest większa niż 1 sek. Jednakże Felipe Massa wspomniał niedawno o możliwości dopuszczenia stosowania systemu na dwóch długich prostych toru Sepang.

Ostatecznie kierowcy będą mogli używać systemu DRS tylko na prostej startowej w najbliższym wyścigu, jednak delegat techniczny FIA - Charlie Whiting wyznał gazecie New York Times, że ciągle rozważane są możliwości rozszerzenia zakresu stosowania systemu redukcji oporów. To jest coś, co z pewnością będziemy badać - powiedział.

Dodał, że obecnie problem stanowi złożoność całego systemu: To jest bardzo złożona sprawa, aby określić punkt pomiaru, punkt powiadamiania i punkt aktywacji systemu na prostej. Musimy więc najpierw zyskać pewność, że wszystkie rzeczy pracują jak należy. - zakończył Brytyjczyk.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

5
Ralph1537
09.04.2011 09:48
ciekawe jak to bedzie w monako
Lolkoski
09.04.2011 04:57
Rozważać złożoność systemu to chyba trzeba było przed sezonem, a nie teraz
Gangster
08.04.2011 07:18
Dla mnie podobnie jak @kidmaciek tylko z małymi modyfikacjami. Jak wyprzedzany jak i wyprzedzający na kolejnych 2-3 kułkach mają różnicę mniejszą niż 1s to na kolejnych 5-ciu wyprzedzający może użyć DRS przez kolejne 5 okrążeń. Jak nie wyprzedzi to trudno.
kidmaciek
08.04.2011 05:31
Dlaczego po prostu nie zezwolić na używanie DRS na obszarze całego toru? Nikt nie jest na tyle głupi, żeby używać go w krętej partii toru, a jednocześnie może się przydać przy próbie wyprzedzenia na jakimś krótkim prostym odcinku. A jeśli chodzi o zacinanie się skrzydła, to równie dobrze może się ono zaciąć na prostej, i co? Bez sensu takie komplikacje...
jpslotus72
08.04.2011 05:00
Nie ma to jak robić doświadczenia w czasie otwartego sezonu i zmieniać przepisy z wyścigu na wyścig - przynajmniej coś się dzieje... FIA - jajko niespodzianka (oby nie zepsute).