AMuS: Mercedes posiada najszybszą załogę w pit lane

Ranking zamyka HRT ze stratą blisko 3,3 sek.
22.04.1110:40
Nataniel Piórkowski
2014wyświetlenia

Zdaniem Auto Motor und Sport, zespół Mercedes GP gwarantuje obecnie najszybszą obsługę w boksach swoim kierowcom.

Analiza przeprowadzona przez niemieckich dziennikarzy wykazała, że mechanicy ekipy z Brackley - którzy korzystają teraz z innowacyjnych obręczy bez odrębnej nakrętki - byli nieznacznie szybsi od swych kolegów po fachu z McLarena i Red Bulla.

W dobie dostarczanych przez Pirelli nowych opon, których degradacja jest o wiele wyższa niż w przypadku ubiegłorocznych Bridgestone'ów, szybka obsługa w pit lane jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej, a pojedynki między kierowcami rozgrywają się bardzo często właśnie w alei serwisowej.

Zespoły skupiły się więc podczas przygotowań do sezonu na lepszej koordynacji, przestrzeganiu opracowanych procedur, a także udoskonalały swoje obecne urządzenia, takie jak światła na stanowiskach, pistolety i nakrętki. Wedle pomiarów Auto Motor Und Sport, średnia wszystkich postojów Mercedesa (od momentu wjazdu do wyjazdu z pit lane) wynosi 22,301 sekundy.

Jest to o 0,08. szybciej niż w przypadku McLarena i blisko 0,3 sekundy szybciej od Red Bulla, którego mechanicy byli często uważani za najszybszych z całej stawki. Dalej z półsekundową stratą znajduje się zespół Sauber, następnie Force India, Renault i - co może budzić zdziwienie - Ferrari.

Toro Rosso i Williams zajmują w rankingu odpowiednio ósmą i dziewiątą lokatę, a listę zamykają mechanicy trzech najsłabszych zespołów stawki: Team Lotus, Virgin i HRT. Zdaniem niemieckich dziennikarzy, postoje HRT trwają średnio o 3,3 sek. dłużej niż ma to miejsce w przypadku załogi Mercedesa.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

7
Simi
22.04.2011 02:40
Tjaa... Faktcznie, tak jak mówi rno2 - widać jaka różnica jest między RBR-em, a Ferrari.
jpslotus72
22.04.2011 12:14
Ajn Cwaj Draj - odjeżdżaj! :) Oni to mają już we krwi...
akkim
22.04.2011 10:46
Srebrne strzały odebrały Red Bullom koronę, zatem szybciej u Nich koła wymienione, pewnie by ten prymat oddali i dopłacić chcieli, za wyniki Byków z soboty, niedzieli.
archibaldi
22.04.2011 10:15
@up Słabszy zespół - mniej kasy Mniej kasy - słabsze zarządznie, słabsi mechanicy, mniej treningów, gorszy sprzęt, mniejsza motywacja itd itd
Sir Wolf
22.04.2011 10:00
W jaki sposób do cholery jest tak, że ludzie od najsłabszych samochodów są też najsłabsi w postojach? Dlaczego to się z reguły pokrywa? Co zręczność ekipy mechaników ma wspólnego z tempem wyścigowym bolidu? Bo ten ranking wskazuje, że bardzo wiele.
Lolkoski
22.04.2011 09:59
W zeszłym roku też prezentowali się solidnie - nie mówię tu o niedokręconych kołach tylko o czasach.
rno2
22.04.2011 09:30
Najczęściej w relacjach pokazują pit stopy czołówki i wtedy gołym okiem widać jak np. mechanicy Red Bulla śmigają, chwila moment i już samochód wyjeżdzą , a np. mechanicy Ferrari robią wszystko ajkby w zwolnionym tempie.