KERS Red Bulla różni się od systemu opracowanego przez Renault
Tak twierdzą dziennikarze z Auto Motor und Sport
22.04.1110:48
2741wyświetlenia
Zdaniem raportu technicznego Auto Motor Und Sport, Red Bull Racing zastosował w swoim samochodzie system KERS znacznie różniący się od tego, używanego przez zespół Lotus Renault GP.
Przez wszystkie trzy rozegrane do tej pory grand prix sezonu, team z Milton Keynes zmagał się z wieloma problemami technicznymi z systemem odzyskiwania energii kinetycznej, a trzytygodniową przerwę zamierza teraz wykorzystać właśnie na ich rozwiązanie.
Jeśli mam być szczery, to nie chciałbym mieć KERS w samochodzie- przyznał ostatnio Adrian Newey. Z kolei Mark Webber unikał podania przyczyny swoich problemów w Chinach:
Właściwie to nie wiem, co jest nie tak i szczerze mówiąc, nie obchodzi mnie to. Chcę tylko, żeby działał!
Jednakże jak donosi Auto Motor Und Sport, ekipa Red Bull Racing wykorzystująca KERS opracowany przez koncern Renault dla własnych potrzeb zmieniła 40% jego konstrukcji, podczas gdy Lotus Renault GP używając produktu tego samego dostawcy, ale w niezmodyfikowanej wersji, do tej pory nie miał z nim większych problemów.
Wedle raportu, zespół Neweya opracował niezwykle kompaktową wersję, gospodarując wolne przestrzenie i umieścił niektóre elementy po prawej i lewej stronie skrzyni biegów. Dla porównania, w R31 KERS znajduje się pod fotelem kierowcy, a w RB7 jest on narażony na drgania, wysokie temperatury i różnorakie usterki oprogramowania.
Źródło: onestopstrategy.com
KOMENTARZE