Zmodyfikowane znakowanie opon Pirelli od GP Turcji (przypomnienie)

Paul Hembery: "W Turcji będziemy mieli mocniejszy branding na bocznej ściance"
23.04.1114:00
Marek Roczniak
2780wyświetlenia

Od wczoraj niektóre serwisy informują o wprowadzeniu zmodyfikowanego znakowania opon Pirelli począwszy od najbliższego wyścigu w Turcji.

Nie jest to nowa informacja, bowiem fakt ten został już zapowiedziany przez włoskiego producenta przed Grand Prix Malezji i przypomniany przy okazji ogłoszenia mieszanek opon na trzy najbliższe rundy mistrzostw świata. Dla tych, którzy przeoczyli jednak tę informację, przypominamy ją jeszcze raz.

Na weekend w Malezji Pirelli zdecydowało się na zmodyfikowanie metody znakowania opon tak, aby dało się lepiej dostrzec rodzaj mieszanki używanej w danym momencie przez kierowców, gdyż były z tym problemy w Australii. Modyfikacja polegała na dodaniu złotego paska na krawędzi opcjonalnej opony (z miękkiej mieszanki). Było to jednak tylko tymczasowe rozwiązanie - na europejską część sezonu włoski producent zapowiedział przygotowanie innego rozwiązania.

Dyrektor sportowy Pirelli - Paul Hembery powiedział na początku tego miesiąca: W Turcji będziemy mieli mocniejszy branding na bocznej ściance. Nie użyjemy paska; połączymy logo Pirelli z P-Zero poprzez większą liczbę elementów z danego koloru. To spowoduje, że podczas obracania się koła czarny kolor nie będzie już dominował. Będzie to wyglądało jak żółty okrąg - i będzie to w przeważającym stopniu w żółtym kolorze. Zrobimy taki sam branding dla wszystkich różnych mieszanek.

KOMENTARZE

12
slipstream
25.04.2011 07:11
[quote="kars"]Pirelli na siłe chce wprowadzić własne, nieskuteczne i nieprzejrzyste oznaczenia dla widza.. [/quote] Jako widz się z tym nie zgadzam bo nie mam najmniejszych problemów z tym, więc proszę nie generalizować.
Falarek
24.04.2011 07:14
I tak nic nie przebije koszmarnie brzydkich zielonych pasków Bridgestone. Oby w nowych oznaczeniach nie było tego koloru.
lukaas97
23.04.2011 08:37
@kars Pirelli kombinuje, kombinuje, az znajdzie idealne rozwiaznie, oni nic na sile nie wprowadzaja, tylko ulepszaja, bedzie slabo widoczne, to wprowadza jeszcze dodatkowo ten wasz pasek...
kars
23.04.2011 08:15
[quote="lukaas97"]P.S. Pirelli sie stara, kombinuje, a im jeszcze nie pasuje... ;/[/quote] Po co kombinować? Pirelli na siłe chce wprowadzić własne, nieskuteczne i nieprzejrzyste oznaczenia dla widza.. Zgadam się z badylem.. Ludzie, a czy pasek był złym oznaczeniem?! Prostota rozwiązań jest najlepsza.. jakos nikt wczesniej nie narzekał na to przy bridgeston'ach. Jak już koniecznie chcą kombinować z kolorkami to niech dadzą kolorowe paski i po kłopocie...
lukaas97
23.04.2011 03:54
[quote="badyl"]No jeżeli obie strony będą oznaczone to jakaś nadzieja na widoczność jest, chociaż biały pasek był widoczny z każdego ujęcia od razu, bez przyglądania się i zastanawiania co który kolor oznacza.[/quote] a co? żółtego nie rozpoznasz ? chyba sami daltoniści... P.S. Pirelli sie stara, kombinuje, a im jeszcze nie pasuje... ;/
badyl
23.04.2011 01:48
No jeżeli obie strony będą oznaczone to jakaś nadzieja na widoczność jest, chociaż biały pasek był widoczny z każdego ujęcia od razu, bez przyglądania się i zastanawiania co który kolor oznacza.
lukaszlew77
23.04.2011 12:34
@badyl Wewnętrzną będzie widać.
slipstream
23.04.2011 12:33
[quote="Kojag"]I znów będzie ciężko się połapać, która z miesznek jest twardsza, bo każda będzie innego koloru... Mogło być tak jak było, że zawsze ta mięka jest z paskiem i byłoby dobrze...[/quote] Jakby naprawdę wielkim wyzwaniem intelektualnym było nauczyć się gradacji 4 kolorów na cały sezon i zapewne następne lata... Inna sprawa ze po staremu nigdy nie wiedziałeś wspominając wyścig czy ta "twardsza" mieszanka to twarda, czy super twarda opona. A tak z 4 kolorami oglądając zdjęcia po sezonie dokładnie będzie wiadomo na jakich oponach jechali wyścig, zamiast sprawdzać w necie za każdym razem jakie były w użyciu. [quote="badyl"]Bardzo przydatna zmiana, szczególnie z ujęć on-board będzie doskonała widoczność na boczną ściankę opony...[/quote] Bo jest doskonała i w zupełności wystarczająca aby kolorowa ścianka była wyraźnie widoczna, skoro nawet napisy z Australli szło zauważyć. Ale wiadomo, psioczyć trzeba zawsze i dla zasady, a tym mocniej im mniej się widziało coś w akcji jak w ogóle będzie wyglądać.
badyl
23.04.2011 12:29
Bardzo przydatna zmiana, szczególnie z ujęć on-board będzie doskonała widoczność na boczną ściankę opony... Debile :/
Ralph1537
23.04.2011 12:27
znowu zmiana oznaczenia, dali by z tym spokój, potem co wyścig będą to zmieniać, dla mnie było dobrze jak było na początku sezonu.
Kojag
23.04.2011 12:13
I znów będzie ciężko się połapać, która z miesznek jest twardsza, bo każda będzie innego koloru... Mogło być tak jak było, że zawsze ta mięka jest z paskiem i byłoby dobrze...
slipstream
23.04.2011 12:13
Inaczej mówiąc, ma to spowodować efekt żółtej (czy w innym z kolorów) całej ścianki bocznej opony.