Rigon powraca do GP2 jako kierowca Coloni

Obecny mistrz Superleague Formula uzupełnił tym samym wolne miejsce u boku Michaela Hercka
01.05.1109:51
Grzegorz Filiks
3049wyświetlenia

Davide Rigon powróci w tym roku do serii GP2 i będzie reprezentował barwy zespołu Coloni.

Włoch, który w latach 2008 oraz 2010 zdobywał tytuł w Superleague Formula ze stajniami Beijing Guoan oraz Anderlecht obecnie jest również członkiem Akademii Kierowców Ferrari. Z serią GP2 zetknął się już podczas sezonu 2009, gdy to jeżdżąc dla ekipy Trident zdobył w sumie trzy punkty i zajął 22 miejsce w klasyfikacji generalnej na 30 kierowców, pokonując zespołowego partnera Ricardo Teixeirę.

Do składu Coloni dołączył po niedawnych udanych testach z tą ekipą, wypełniając wolne miejsce u boku Michaela Hercka, z którego po udziale w tegorocznej edycji czempionatu GP2 Asia zrezygnował James Jakes, przenosząc się do amerykańskiej serii IndyCar. Jestem naprawdę zachwycony powrotem do GP2 oraz perspektywą startów jako reprezentant Scuderii Coloni - zespołu, który ścigał się w tych mistrzostwach od pierwszego sezonu ich istnienia, co zwiększa moje ambicje - powiedział Rigon. W przeszłości ich wyniki były wspaniałe i posiadają dużo doświadczenia, co okazało się przydatne już na torze Silverstone, kiedy to potrafili sprawić, że mój pierwszy kontakt z ich bolidem był bardzo łatwy.

Zdaniem szefa ekipy Paolo Coloniego opuszczenie sezonu w GP2 Asia nie będzie stanowiło problemu dla Rigona, biorąc pod uwagę to, jak szybko zadomowił się w samochodzie podczas testów. Moim zdaniem możemy być usatysfakcjonowani naszym tegorocznym składem bardziej niż kiedykolwiek wcześniej - stwierdził 41-letni Włoch. Davie pomimo późnego zasilenia szeregów zespołu dzięki swojemu bardzo dobremu podejściu potrafił porozumieć się naszymi chłopakami w możliwie najlepszy sposób, a jego talent natychmiast zmotywował nas jeszcze bardziej. Oprócz tego niezmiernie cieszę się perspektywą powrotu do pracy z kierowcą wybranym przez Scuderię Ferrari: to przypomina nam rok 1989 i Roberto Moreno, który po obowiązkowym sprawdzianie w Maranello zadebiutował w F1 jako nasz zawodnik.

^lista startowa,5,2011,bez nieaktywnych
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

5
yaper
02.05.2011 06:11
Coloni to naprawdę solidna stajnia zdolna do regularnych wizyt w TOP5. Kibicowałem Rigonowi odnośnie startów w GP2... i spełniło się. Teraz zakasać rękawy i pokazać potencjał, bo to już dla niego ostatnia szansa na ugranie czegoś większego w single seaterach. Jeden kokpit w Ferrari będzie wolny po tym sezonie, bądź za dwa lata, a dobry Włoch w SFM byłby czymś pozytywnym. Mając Hercka za partnera będzie miał solidny punkt odniesienia, bo Rumun to rzemieślnik, ale z takim stażem w GP2 musi jeździć dobrze.
mbg
01.05.2011 09:39
pierwszy raz od startu GP2 w 2005 roku Coloni skompletowało dobrą parę kierowców. Rigon to kierowca którego brakowało mi w GP2 a rok w Tridencie z oczywistych przyczyn nie mógł pokazać maximum możliwości
THC-303
01.05.2011 08:38
Zwycięstwo w SF tak samo jak w Euroseries 3000 to nie przypadek, więc Rigon może nawet pokonać Hercka, który jest gorszą kopią Maldonado, więc z tym doświadczeniem ma szanse na dobre wyniki. Coloni po raz pierwszy od bardzo dawna nie buduje składu ze słabych, ale bogatych kierowców, a złym zespołem nie są, więc jest szansa na wysoką pozycję w klasyfikacji zespołów.
renegade
01.05.2011 08:30
Dobra para zawodnikow w Coloni, silny zespol.
Kamikadze2000
01.05.2011 08:14
Cieszy mnie (i pewnie nie tylko mnie) powrót Davide do serii. Zwycięstwo w SF to nie przypadek, a w GP2 i tak spisał się dobrze, będąc przecież w beznadziejnym wręcz Tridencie. Osobiście zdecydowanie wyżej stawiam Włocha o Jamesa Jakes'a, który jakoś do mnie nie przemawia. :)