Juncadella podwójnym zdobywcą pole position na Red Bull Ring w F3

Giermaziak musiał zadowolić się ostatnim polem startowym do wyścigów 1 i 3
03.06.1120:53
Marek Roczniak
2952wyświetlenia

Daniel Juncadella (Prema) zapewnił sobie start z pierwszego pola do pierwszego i trzeciego w ten weekend wyścigu Formuły 3 Euro Series na torze Red Bull Ring w Austrii.

Hiszpan okazał się niepokonany zarówno w klasyfikacji najszybszych okrążeń, która decyduje o kolejności startowej do niedzielnego wyścigu, jak i w klasyfikacji drugich najszybszych kółek, na podstawie której układany jest „grid” do pierwszego z dwóch sobotnich biegów. To pierwszy przypadek w tym roku, gdy w obu przypadkach pole position zdobył ten sam kierowca.

Niewiele brakowało, a pierwszy rząd startowy w obydwu pełnodystansowych wyścigach okupowałyby wyłącznie samochody Premy, jednak ostatecznie będzie tak tylko w przypadku jutrzejszych porannych zawodów, do których z drugiego pola ruszy lider mistrzostw Roberto Merhi. W klasyfikacji najszybszych okrążeń Hiszpan uległ nieznacznie Felixowi Rosenqvistowi (Mucke) i to Szwed ruszy w niedzielę z P2.

Z kierowców Signature najlepiej spisał się Marco Wittmann, kwalifikując się odpowiednio na 3 (wyścig 1) i 5 (wyścig 3) pozycji. W Motoparku najszybsi byli Jimmy Eriksson (P6 do wyścigu 1) i Tom Dillmann (P7 do wyścigu 2). Kuba Giermaziak musiał niestety zadowolić się ostatnim polem startowym do wyścigów 1 i 3. Tuż przed polakiem uplasował się Gianmarco Raimondo, któremu przejście do Premy niewiele pomogło.

Pierwszy z jutrzejszych wyścigów rozpocznie się o godzinie 11:15 rano.

Wyniki kwalifikacji na torze Red Bull Ring
KierowcaNar.ZespółBolidCzas okr.
Najlepsze czasy - kolejność startowa do trzeciego wyścigu
Daniel JuncadellaPrema PowerteamDallara Mercedes1:25.364
1Felix RosenqvistMücke MotorsportDallara Mercedes1:25.463
1Roberto MerhiPrema PowerteamDallara Mercedes1:25.535
1Nigel MelkerMücke MotorsportDallara Mercedes1:25.787
1Marco WittmannSignatureDallara Volkswagen1:25.801
1Daniel AbtSignatureDallara Volkswagen1:25.962
1Tom DillmannMotoparkDallara Volkswagen1:26.000
1Jimmy ErikssonMotoparkDallara Volkswagen1:26.021
1Laurens VanthoorSignatureDallara Volkswagen1:26.160
1Carlos MunozSignatureDallara Volkswagen1:26.196
1Kimiya SatoMotoparkDallara Volkswagen1:26.779
1Gianmarco RaimondoPrema PowerteamDallara Mercedes1:27.107
1Kuba GiermaziakMotopark/STARDallara Volkswagen1:27.241
Drugie najlepsze czasy - kolejność startowa do pierwszego wyścigu
Daniel JuncadellaPrema PowerteamDallara Mercedes1:25.508
1Roberto MerhiPrema PowerteamDallara Mercedes1:25.741
1Marco WittmannSignatureDallara Volkswagen1:25.861
1Felix RosenqvistMücke MotorsportDallara Mercedes1:25.925
1Nigel MelkerMücke MotorsportDallara Mercedes1:26.008
1Jimmy ErikssonMotoparkDallara Volkswagen1:26.111
1Tom DillmannMotoparkDallara Volkswagen1:26.183
1Laurens VanthoorSignatureDallara Volkswagen1:26.240
1Daniel AbtSignatureDallara Volkswagen1:26.250
1Carlos MunozSignatureDallara Volkswagen1:26.873
1Kimiya SatoMotoparkDallara Volkswagen1:27.059
1Gianmarco RaimondoPrema PowerteamDallara Mercedes1:27.132
1Kuba GiermaziakMotopark/STARDallara Volkswagen1:27.295
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

20
renegade
04.06.2011 10:24
[quote="grzesiekstaw"]w sezonie 2008 w F.R. 2.0 NEC.:)[/quote] Ech.....
tomato
04.06.2011 10:04
W pierwszym wyścigu Giermaziak pokonał Rosenqvista.
grzesiekstaw
04.06.2011 09:52
[quote="renegade"]W ktorej FR2.0 lapal te podia?[/quote] w sezonie 2008 w F.R. 2.0 NEC.:)
AleQ
04.06.2011 09:31
Giermaziak MUSI zdecydować się na KONKRETNĄ drogę ,albo "turystyki" albo Open Wheel. Nie można skakać z kwiatka na kwiatek. Kuba w tym momencie powinien przenieść swóje 100% zaangażowanie do PSC i nie byłoby problemu, bo wyniki w F3ES są mizerne.
renegade
04.06.2011 08:36
@dancom zaraz wielu Ci odpowie zes oszolom, ale mysle ze nie, przynajmniej nie bylbys daleko. @grzesiekstaw ja wlasnie widze... i slysze... W ktorej FR2.0 lapal te podia? Jego szansa na lapanie sie na podia jest konczenie wyscigu w Top-8, zalapanie sie na pierwszy rzad, dobry start... i umiejetne robienie "pociagu Trullego."
dancom
04.06.2011 08:19
duzo mu brakuje do najlepszych. Ja po roku treningu złapałbym jego poziom.
grzesiekstaw
04.06.2011 08:08
[quote="renegade"]Zle Ci wiadomo, @grzesiekstaw ogarnij sie czlowieku, o czym Ty piszesz, jakie trzy dni testow, jakie braki kasy... jakie najmniejsze doswiadczenie w single-seaters? Tak test w F3ES to koszt £7k+/dzien... ale co z tego?! Juz z Kubicy bezpodstawnie robilo sie biedaka... nie zawsze Polak, musi oznaczac biedny. Popytaj ludzi, ktorzy znaja sytuacje, ale nie tych samozwanczych ekspertow...[/quote] Sam tak Kuba kiedyś pisał za czasów F.R 2.0. Popatrz Juncadellę, ile on już lat w F3 jeździ? Dajcie Kubie czas. to że raz jest ostatni, nie oznacza że cały czas tak będzie. Poza tym dla Kuby w tym sezonie serią nadrzędną jest PSC i to właśnie w tej serii startuje podczas gdy weekendy ze sobą kolidują. W F.R 2.0 łapał podia więc tu też tak będzie:)
Qooler
04.06.2011 05:33
renegade,-dobrze prawisz. U nas utarło się, podtrzymywane przez samych kierowców, że nie mają kasy i nie testują, bo...... Na Roberta wydano 4-5 mln EUR, / tyle kosztowało przygotowanie , testy i wyścigi Roberta, wg. Morreliego/. Natomiast Kuba jeździ po prostu do oporu, wszystkim co ma 4 koła, singlem, turystykiem i czym tam jeszcze. Czytajcie co on sam mówi, raczej jego agencja PR, ale między wierszami. Oficjalnie nikt nie mówi o swoich planach. Utarło się, że każdy z tych kierowców nigdy nie był na torze na jakim są rozgrywane wyścigi i nigdy nie testował bolidu. Taki już urok tej dyscypliny wśród polskich kierowców. Co do kasy, to aż się nie chce tego słuchać. Polacy potrafią wydać 100 000EUR na sezon w kartingu. W samochodach wydają dużo, dużo więcej. W singlach kasy wydanej nigdy za dużo, ale tam tylko Kuby mają full, Germaziak i Śmiechowski. Zobaczcie kto, czym i ile jeździ autami. Broniszewski,Lukas, Germaziak, Gładysz, Lisowski, Słomian, Fuks, Śmiechowski , Stańco, Czapka, młody Kisiel i wielu innych których stać / nie jestem przeciwny/ na wynajęcie drogich aut na wyścigi. To nie są biedni ludzie i nie brakuje im kasy.Reszta po prostu jeździ na Play Station. Wg mnie, nie ma mowy o tym, żeby ktoś z Polski pojechał dobrze singlem, ale to nie z powodu braku kasy, ale talentu do takich jazd. Wcześniej napisałem, że single i turystyki to dwie różne konkurencje wyścigowe i porównywanie ich nie ma sensu ::))
renegade
03.06.2011 11:29
Zle Ci wiadomo, @grzesiekstaw ogarnij sie czlowieku, o czym Ty piszesz, jakie trzy dni testow, jakie braki kasy... jakie najmniejsze doswiadczenie w single-seaters? Tak test w F3ES to koszt £7k+/dzien... ale co z tego?! Juz z Kubicy bezpodstawnie robilo sie biedaka... nie zawsze Polak, musi oznaczac biedny. Popytaj ludzi, ktorzy znaja sytuacje, ale nie tych samozwanczych ekspertow...
grzesiekstaw
03.06.2011 10:18
Niestety nieograniczona ilość testów.... Źle to rozumiesz. Testować owszem i można ale pod warunkiem że ma się kasę, a Orlen z tego co mi wiadomo bardziej ładuje kasę w Projekt pod nazwą Porsche Supercup a nie F3(to taki dodatek)... Moim zdaniem nie ma co porównywać poziomem F3 i PSC. W moim odczuciu Kuba potrzebuje czasu na F3.... ps. W motorparku w FR.2.0 miał tylko 3 dni testowe podczas gdy inni testowali kilkadziesiąt dni.... A dzień testów w F.R.2.0 to koszt ok. 3500euro. Więc łatwo przekalkulować że test w F3 jest jeszcze droższy... Koniec końców to właśnie polak, z całej stawki ma najmniejsze doświadczenia z Bolidami OW.... Trzeba czasu i jeszcze raz czasu a Kuba na pewno pokaże na co go stać:)
jednooki_cyklop
03.06.2011 08:32
Jak pisałem pod innym newsem, postawa Raimondo w nowym zespole da nam odpowiedź na odwieczne pytanie "fizjologów". Niestety nie jest ona pozytywna dla Kuby. Szkoda, miałem jednak nadzieję, że to Motopark odstaje. Ale przynajmniej w Porsche jest dobry :)
Qooler
03.06.2011 08:25
Potwierdza sie, że autem to inna jazda. Singlem zupełnie inna. To dwa światy, niestety, chociaż 2 sek na 5km to pewnie nie jest zbyt wiele. grzesiekstaw- nie zrozumiałem o co chodzi. Kuba ma przeszło 100 wyścigów w najmocniejszych autach, 3 lata w renówce i super zaplecze. Dowolna ilość testów i symulator. Hello, o czym to mówiliśmy, o porównaniach turystów i singli? Panowie i Panie, oto macie przykład ,że to dwie różne dyscypliny .
grzesiekstaw
03.06.2011 08:21
Ja za to uważam że Kuba jest bardzo dobrym kierowcą. Czy zdajecie sobie sprawę jak mocno różni się Dallara F3 i Porshe Supercup? To są dwa inne światy. Tu Specyfikacja: Samochód: Porsche 911 GT3 Cup (typ 997) Silnik: 6-cylindrowy, bezsprężarkowy w układzie bokser Pojemność skokowa silnika: 3797 cm3 Moc maksymalna: 331 kW (450 KM) przy 7500 obr./min Maksymalna liczba obrotów: 8500 obr./min Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna Masa: 1200 kg A bolid F3 ma 540kg masy ponad 200km i do tego docisk, inny rozstaw kół. Wierzcie mi że naprawdę trudno jest się przestawić na inny samochód, tym bardziej nie mając doświadczenia w serii...
Simi
03.06.2011 08:17
...a polski kierowca, Kuba Giermaziak, będzie startować z ostatniej, trzynastej pozycji. Cóż, radziłbym naszemu rodakowi skupienie się na Porsche, ponieważ w F3 świata nie zawojuje. Świetny wynik Jucandelli, Merhi także ma być z czego zadowolony. Trzymam kciuki za obu Hiszpanów! :)
punksnotdead
03.06.2011 07:49
Czasy Kuby nie zachwycają... Niestety nie wydaje mi się żeby mógł osiągnąć coś w wyścigach bolidów. Na szczęście autem po torze jeździ zdecydowanie lepiej.
Kamikadze2000
03.06.2011 07:24
A Jmmy Eriksson jest przed Dillmannem. ;] Tak na prawdę słabi są Raimondo i Giermaziak. Polak powinien skupic się na Porsche. Chociaż w sumie starty nie kolidują, Orlen płaci... Niech robi, co chce! ;)
gornik
03.06.2011 07:21
A czy dodatkowe hobby oznacza odcięcie ręki?? (chociaż Kubica miał naderwaną, nie odciętą, bo jakby była odcięta to by była gdzie indziej xd)
Adakar
03.06.2011 07:14
Sato Raimondo i Giermaziak otwierają II ligę , czy co ? @Kojag my już wiemy jak rajdy zadziałały na Kubicę... życzysz Giermaziakowi odciętej ręki ?
Kojag
03.06.2011 07:11
Ale może F3 działa na niego, jak rajdy na Kubicę? Teraz widać, że słaba postawa Motoparku jest winą kierowców, a nie bolidów. Tom Dillmann i Gianmarco Raimondo swoimi wynikami to potwierdzają...
cwiek
03.06.2011 07:02
Im Kuba lepiej radzi sobie w PSC, tym gorzej to wygląda w Formule 3. Powinien skupić się na jednej serii, wtedy może coś osiągnąć. Myślałem, że Raimondo będzie lepiej sobie radził w Premie.