Wickens wygrał pełen dramaturgii wyścig FR 3.5 na Nurburgringu

Kanadyjczyk przetrwał zmiany warunków i wielką presję ze strony Daniela Ricciardo
18.06.1114:12
Marek Roczniak
4148wyświetlenia

Robert Wickens (Carlin) wyszedł zwycięsko z fantastycznej batalii z Danielem Ricciardo (ISR) podczas sobotniego wyścigu Formuły Renault 3.5 na torze Nurburgring. W trudnych, zmieniających się warunkach atmosferycznych, obaj kierowcy okazali się klasą sami dla siebie, odjeżdżając na 23 sekundy tegorocznemu debiutantowi Kevinowi Korjusowi (Tech 1), który uzupełnił podium.

Zwycięstwo to dało Wickensowi prowadzenie w mistrzostwach. Jego kolega zespołowy Jean-Eric Vergne będzie musiał wygrać niedzielne zawody i mieć nadzieję, że Kanadyjczyk nie zdobędzie ani jednego punktu, aby odzyskać prowadzenie i mieć zagwarantowaną pokazową jazdę bolidem Formuły 1 zespołu Lotus Renault GP.

Intensywne opady deszczu 40 minut przed startem pozostawiły tor mokry pomiędzy zakrętami 12 i 15, a początkowe okrążenia okazały się obfitujące w akcję. Wickens utrzymał prowadzenie na starcie, podczas gdy Alexander Rossi (ISR) po nieco wolniejszym ruszeniu z miejsca znalazł się pod presją ze strony zespołowego kolegi - Ricciardo (po wewnętrznej) oraz Korjusa (po zewnętrznej). Ten ostatni awansował na drugie miejsce, Ricciardo wskoczył na trzecie, a Rossi spadł na czwarte.

Kałuże wody na torze pod koniec okrążenia zbiły stawkę. Ricciardo zdołał wykorzystać fakt, że Wickens jadąc na czele stawki jako pierwszy musiał badać poziom przyczepności i zdołał objąć prowadzenie. Tymczasem Vergne postanowił zaatakować Rossiego po wewnętrznej w ostatnim zakręcie. Doszło do kontaktu, obydwa samochody wpadły w poślizg i uderzyły w pitwall, kończąc tym samym udział w wyścigu. Zapadła też decyzja o wypuszczeniu na tor samochodu bezpieczeństwa, ale zanim to się stało, Ricciardo popełnił błąd w pierwszym zakręcie i oddał prowadzenie Wickensowi.

W trakcie neutralizacji jadący na siódmej pozycji Nathanael Berthon (ISR) stracił kontrolę nad samochodem na mokrej części toru i uderzył lekko w barierę z opon, kończąc udział w wyścigu. Restart nastąpił na szóstym okrążeniu i dał Ricciardo okazję do objęcia po raz kolejny prowadzenia. Australijczyk nie zmarnował jej i wyprzedził Wickensa po zewnętrznej w pierwszym zakręcie. Obaj kierowcy zaczęli następnie szybko uciekać Korjusowi, za którym jechali Cesar Ramos (Fortec), Nelson Panciatici (KMP Racing) i Fairuz Fauzy (Mofaz). Ramos dowiózł P4 do mety, Fauzy spadł w dół stawki, gdy deszcz zaczął padać w ostatnim zakręcie, a Panciatici miał wyścig obfitujący w wydarzenia i na mecie zameldował się dopiero na P18.

Moment decydujący o losach zwycięstwa w tym wyścigu miał miejsce na 14 okrążeniu, kiedy to warunki na torze zmusiły Ricciardo do pojechania szeroko na wejściu w Veedol. Wickens zrównał się wówczas kołami ze swoim rywalem na prostej start/meta, by odzyskać prowadzenie w pierwszym zakręcie. Ricciardo robił później co mógł, aby ponownie odebrać prowadzenie kierowcy rezerwowemu Marussia Virgin Racing, ale bez powodzenia - ostatecznie stracił do niego 0,671 sekundy.

Canamasas pierwotnie zajął szóste miejsce, ale otrzymał karę doliczenia 10 sekund za wyjazdy poza tor w czasie wyścigu i spadł na dziewiąte miejsce.

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Robert Wickens (6)Dallara Renault 3.5230h47m30,16325
2Daniel Ricciardo (3)Dallara Renault 3.523+0:00,67118
3Kevin Korjus (1)Dallara Renault 3.523+0:22,95115
4Cesar Ramos (8)Dallara Renault 3.523+0:32,23512
5Albert Costa (12)Dallara Renault 3.523+0:33,37210
6Andre Negrao (16)Dallara Renault 3.523+0:36,9778
7Daniel Zampieri (25)Dallara Renault 3.523+0:41,2006
8Anton Niebylickij (21)Dallara Renault 3.523+0:41,6534
9Sergio Canamasas (26)Dallara Renault 3.523+0:43,9172
10Jake Rosenzweig (20)Dallara Renault 3.523+0:47,9861
11Fairuz Fauzy (19)Dallara Renault 3.523+0:48,602
12Walter Grubmüller (23)Dallara Renault 3.523+0:54,982
13Stephane Richelmi (15)Dallara Renault 3.523+0:57,224
14Brendon Hartley (28)Dallara Renault 3.523+1:09,509
15Daniel McKenzie (9)Dallara Renault 3.523+1:17,995
16Daniel de Jong (10)Dallara Renault 3.522+1 okr.
17Danił Mowe (24)Dallara Renault 3.522+1 okr.
18Nelson Panciatici (22)Dallara Renault 3.522+1 okr.
19Sten Pentus (11)Dallara Renault 3.522+1 okr.
20Arthur Pic (2)Dallara Renault 3.522+1 okr.
21Jan Charouz (27)Dallara Renault 3.522+1 okr.
Niesklasyfikowani
22Michael Herck (18)Dallara Renault 3.519
23Oliver Webb (17)Dallara Renault 3.518
24Nathanael Berthon (4)Dallara Renault 3.53
25Jean-Eric Vergne (5)Dallara Renault 3.50
26Alexander Rossi (7)Dallara Renault 3.50
Pole position: Robert Wickens - 1:44,782 Najszybsze okrażenie: Brendon Hartley - 1:46,739 na 11 okrążeniu

KOMENTARZE

7
AleQ
19.06.2011 05:49
Cóż, wyscig byl bardzo ciekawy. Ricciardo i Wickens tylko udowadniają ,że miejsce w F1 po prostu się im należy jak psu buda. Szkoda Rossiego,bo mógłby namieszać. Ale też brawa dla Korjusa ;)
Kamikadze2000
18.06.2011 09:47
Ricciardo i Wickens do F1!!! :))
yaper
18.06.2011 05:56
Nihil novi. Wickens pewnie po mistrza - oby do samego końca prezentował podobne tempo. Ricciardo się rozkręca i na finiszu mistrzostw może przez to być ciekawie :) Vergne w tym sezonie jest niezwykle chaotyczny, ma słabe quale, tutaj zabrał ze sobą Rossiego, który ostatnio odzyskał wigor z początku sezonu. Korjus zaskakuje równą formą i dobrze, bo chłopak ma potencjał, który może rozkwitnąć w przyszłości. Hartley jeszcze gorzej niż Vergne. Potrafi wykręcić FL, pojechać dobry wyścig, ale ogólnie słabiutko sobie poczyna.
kubakuba1990
18.06.2011 02:16
jednak zmienna pogoda to najlepszy sposób na dobre widowisko;) szkoda Jeana-Erica, miał pecha. Za to Kevin pojechał solidny wyścig. Dziś pierwsza dwójka była klasą samą dla siebie.
damian27
18.06.2011 01:07
szkoda że nie mogłem oglądać bo nie mam ES2 :( a na ES Int. będzie jutro tylko 30 minutowy skrót, chyba że ktoś wie gdzie można byłoby znaleźć na necie cały wyścig?
mbg
18.06.2011 12:21
Robert już w Ameryce pokazał że będzie super kierowcą, teraz potwierdza że jest bardzo uniwersalnym kierowcą F2, GP3 i FR3.5, i zawsze w ścisłej czołówce. Ładnie Kevin który niszczy starszych kolegów i Costa który wiedziałem że po słabym Qualu podskoczy. Daniel pokazuje że początek sezonu to był wypadek przy pracy i to tylko kwestia zrozumienia z inżynierami ISR. Jednak w roli faworytów stawiam i tak jednego z kierowców Carlin
lubczyk
18.06.2011 12:15
Wyścig był cudowny ; >. Od początku gdy Robert wszedł do F2 wiedziałem że będą z niego ludzie :).