Toyota testuje nowy prototyp LMP1 do Le Mans

Tymczasem Lola rozważa powrót do F3
20.06.1120:28
Mariusz Karolak
5122wyświetlenia

Toyota testuje już od roku nowy prototyp LMP1 i może zdecydować się na powrót do wyścigu Le Mans 24 Godziny już w przyszłym roku.

Na łamach tygodnika AUTOSPORT można przeczytać, że japoński producent zlecił firmie Dome przygotowanie auta z zastosowaniem technologii hybrydowej spełniające wymogi tegorocznego regulaminu dla prototypów.

Vincent Beaumesnil, menedżer sportowy wyścigu w Le Mans organizowanego przez Automobile Club de l'Ouest, zapytany o możliwość powrotu Toyoty do ścigania w klasie prototypów powiedział: Jesteśmy w kontakcie z wieloma producentami, którzy są zainteresowani startami w LMP1, nie tylko z Toyotą.

Po raz ostatni Toyota ścigała się jako pełny producent w Le Mans w 1999 roku, a w tym dostarczała silniki klienckie dla zespołu Rebellion startującego w klasie LMP1.

Lola rozważa powrót do F3




AUTOSPORT informuje ponadto, że Lola być może powróci do Formuły 3 z nowym samochodem w roku 2013. Brytyjski konstruktor rozważa taką możliwość po tym, jak stopniowo wprowadzane są nowe przepisy techniczne. W ten sposób mógłby podjąć rywalizację z gigantem w tej kategorii wyścigów - włoską Dallarą.

Poważnie się nad tym zastanawiamy - powiedział Martin Birrane, dyrektor generalny firmy Lola. Jednakże przyszły rok to zbyt wcześnie. Chcielibyśmy tego dokonać, ale raczej nastąpi to w 2013 lub później.

Ostatnia obecność firmy Lola w F3 to lata 2003-2007. Odbyło się to w partnerstwie z firmą Dome. Samochody noszące nazwę Lola wygrywały wyścigi w brytyjskich, włoskich i japońskich mistrzostwach.

Źródło: autosport.com (1), autosport.com (2)

KOMENTARZE

12
mbwrobel
21.06.2011 10:26
Po cichu liczyłem na udział Daewoo z silnikiem zasilanym lpg, ale firmę rozwiązali ;-). Zresztą tankowanie trwałoby wieki - chyba, że używaliby butli 11 kg do kuchenek gazowych, podobnie jak w wózkach widłowych :-D.
Nirnroot
21.06.2011 02:15
@jaszczur - dodaj ilość paliwa potrzebną na przejechanie takiego samego dystansu przez benzynę, a diesla. Może źle to określiłem - po prostu przy benzynie ilość zjazdów jest po prostu olbrzymia.
Kojag
21.06.2011 07:07
@SkC Przecież elektryczne są ekologiczne, nie w Polsce, ale na przykład w Norwegii, gdzie energia elektryczna nie pochodzi z węgla, tylko z wody...
jaszczur
20.06.2011 09:35
@Nirnroot z tego co ja kojarzę to silniki benzynowe sa lzejsze niz diesla wiec czemu za ciezka?
SkC
20.06.2011 08:53
Na forum ktoś pisał że Mazda też jest w przygotowaniach. @renegade Fakt ale jeździli tylko w LMP2, może kiedyś jak dopracują swoje wynalazki to się skuszą, bo ze zwykłym dizlem na bank w to nie wejdą.
kokus
20.06.2011 08:44
Może Nissan się skusi wystawić kilka samochodów, w końcu silniki do LMP2 dostarczają :)
renegade
20.06.2011 08:27
Honda wlasnie przed Le Mans sie wycofala.
SkC
20.06.2011 07:41
A tu jeszcze Honda wchodzi z silnikiem na wodór i jazda (o)(o) Lepiej w to ładować kasę niż w hybrydy które nie mają sensu bo i tak się ropa skończy, a samochody elektryczne są bee i też nie ekologiczne.
Nirnroot
20.06.2011 07:31
Diesel hybryda moim skromnym zdaniem. Benzyna jest za ciężka i przede wszystkim nie 'eko'. Pug się nie wycofa, bo teraz w Le Mans mamy dwa (a jak dojdzie Toyota to wszystkie trzy) najważniejsze konstrukcje dieslowskie - TDI (VW, Audi, Seat, Skoda) oraz Hdi (Peugeot-Citroen). Toyota dorzuci D-4D Hybrid zapewne pod nazwą Lexus (jako że w F1 nie wypaliło) i fruu. Tak powstanie Chocapic. (najważniejsze, bo pomijamy raczej dla bardziej ekskluzywnego rynku skierowane diesle BMW oraz Merca)
bartek199874
20.06.2011 06:50
benzyniak hybryda czy dizel hybryda?
SkC
20.06.2011 06:41
Świetnie, ale jeżeli to prawda że wystawią hybrydę to mogą pomarzyć o zwycięstwie. Oby tylko Pug się teraz nie wycofał
Adakar
20.06.2011 06:34
I tak jak się mówiło po odejściu Toyoty z F1 ... miało być WRC albo długo dystansówka ... oby było więcej szczęścia z oponami (niż w latach 98-99)