Renault nie chce zamrażać rozwoju silników po roku 2013

W zamian firma propunuje coroczne homologowanie jednostek napędowych.
24.06.1119:29
Nataniel Piórkowski
1727wyświetlenia

Firma Renault uważa, że po wprowadzeniu zmian w przepisach od sezonu 2014, rozwój silników nie powinien być zamrożony.

Światowa Rada Sportów Motorowych wkrótce przyjmie nowe przepisy, które zakładają przejście z obecnie stosowanych 2,4-litrowych jednostek napędowych, na turbodoładowane V6 o pojemności 1,6 l.

Przez ostatnie lata rozwój silników V8 został poważnie ograniczony, przez tzw. zamrożenie prac, jednak zastępca dyrektora zarządzającego Renault Sport F1 - Rob White powiedział portalowi redbull.com: Nie jesteśmy za całkowitym zamrożeniem prac na wiele lat. To co proponujemy, to roczna homologacja, w której dopuszczone są zmiany z sezonu na sezon w celu poprawy wydajności.

White zwrócił również uwagę na korzyści, jakie ze zmiany wyniesie Formuła 1: Uważamy, że jest to dobry bilans między ograniczeniami wprowadzanymi rok po roku i ważne przesłanie odnośnie środowiska, że redukcja zużycia paliwa nie jest nagłym, jednorazowym działaniem. Nie zostało to jeszcze do końca ustalone, gdyż nie mamy regulaminu sportowego (na rok 2014).

White zaznaczył również, że plany stworzenia „światowego silnika”, który mógłby być stosowany we wszystkich ważniejszych seriach wyścigów samochodowych, są na razie nieosiągalne. Myślę, że nigdy nie należy wykluczać żadnej z możliwości, jednak na razie jest to bardzo specyficzny zbiór przepisów, który w całości dotyczy wyłącznie Formuły 1 - dodał.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

2
marian3251
24.06.2011 09:01
Najpierw płaczą, że za wysokie koszta generuje F1, a teraz chcą szastać forsą. Jak chcą się bardziej angażować to niech powrócą z całym zespołem.
yaper
24.06.2011 08:01
I to może być dobra strona zmiany jednostek napędowych. Rozwijać, nie zamrażać - jeśli wszystko potoczy się zgodnie z wypowiedzią White'a to jestem kontent.