Wywiad z Samem Michaelem
Dyrektor techniczny Williamsa podsumowuje ostatni występ brytyjskiej stajni.
28.06.1113:16
1273wyświetlenia
Przedstawiamy wywiad z dyrektorem technicznym Williamsa - Samem Michaelem po GP Europy. Australijczyk prezentuje ostatnie efekty wysiłków fabryki w Grove i zdradza plany rozwojowe na kolejny wyścig.
Williams przywiózł do Walencji kilka nowych części. Jak efektywne one były?
Mieliśmy nowe tylne skrzydło w Walencji, z którym się ścigaliśmy w niedzielę. Przywieźliśmy także nowy system wydechowy, ale przed kwalifikacjami zdecydowaliśmy się nie użyć go. Mając wgląd na dane z treningów i wyścigu, planujemy wprowadzić jeszcze raz poprawiony system wydechowy na Silverstone.
Jak bardzo nowe reguły mapowania silnika wstrzymały osiągi zespołu w kwalifikacjach?
Ograniczyło to pewne zmiany, które normalnie byśmy wprowadzili, ale nie było to dla nas priorytetem.
Rubens był drugim najszybszym kierowcą w punkcie pomiaru prędkości w kwalifikacjach. Jakie wnioski można z tego wyciągnąć?
Rubens jechał długo w cieniu aerodynamicznym za innym samochodem na jednym z początkowych okrążeń, co było głównym powodem takiego stanu rzeczy.
Pirelli użyło po raz pierwszy swojej pośredniej mieszanki tutaj w Walencji. Jak się ona spisywała?
Pośrednia mieszanka była wciąż dużo wolniejsza, niż miękka opona opcjonalna.
Pastor dwukrotnie miał przebitą oponę podczas tego weekendu, pierwszą podczas piątkowego treningu, a drugą w wyścigu. Czy ustaliliście już powody?
Jeszcze nie, wciąż sprawdzamy części.
Czy możesz podsumować występy Pastora i Rubensa w czasie tego weekendu?
Obaj nasi kierowcy spisywali się dobrze. Zawiedliśmy Pastora w kwalifikacjach, mając problem z systemem paliwowym, później mieliśmy problemy ze startami w niedzielę. Pastor złapał gumę podczas pierwszego przejazdu, co zmusiło go do wczesnego pit-stopu i zmiany strategii z dwóch na trzy stopy. Kiedy Pastor wyjeżdżał z alei serwisowej, był na końcu stawki, skąd musiał się przedzierać przez pozostałe 56 okrążeń.
Nadchodzi domowy wyścig dla zespołu. Jakiej formy oczekujecie od bolidu FW33 na Silverstone i jak zakaz dmuchania w dyfuzor podczas odjętej przepustnicy wpłynie na układ stawki?
Mamy nowe przednie skrzydło i poprawiony wydech na Silverstone. Przetestujemy dwa dyfuzory w piątek wraz z nowym ograniczeniem dmuchania spalin, jak również spróbujemy porównać różne nowe typy mapowań silnika. Udajemy się teraz na lotnisko w Kemble, gdzie przeprowadzimy dodatkowe testy aerodynamiczne w czasie przygotowań do naszego domowego grand prix.
Źródło: autosport.com