Porsche powróci do Le Mans z nowym prototypem LMP1
Niemiecki producent chce powrócić do rywalizacji w legendarnym wyścigu w roku 2014.
30.06.1122:12
4590wyświetlenia
Porsche powróci do 24-godzinnego wyścigu Le Mans z pełnofabrycznym prototypem LMP1 w 2014 roku - ogłosił producent samochodów sportowych z bazą w Stuttgarcie.
Jako producent z największą liczbą sukcesów na koncie, firma nie była reprezentowana w charakterze ekipy fabrycznej w najwyższej klasie w Le Mans od 1998 roku, kiedy Porsche zapewniło sobie ostatnią z 16 wygranych, jadąc w składzie Allan McNish, Stephane Ortelli i Laurent Aiello w Porsche 911 GT1. Jednakże od tamtego czasu spółka zachowała silną prezencję w klasie GT.
Prezes rady nadzorczej Porsche AG - Matthias Muller powiedział, że firma zawsze zamierzała powrócić do Le Mans jako zespół fabryczny i czekała na właściwy czas, by ogłosić swoje zamiary:
Motorsport zawsze był kluczową częścią marki Porsche. Więc dla nas było to tylko kwestią czasu, kiedy wrócimy do najwyższej ligi wyścigowej. Sukcesy Porsche w Le Mans są bezkonkurencyjne. Chcemy je powtórzyć, zdobywając nasze 17 zwycięstwo.
Efektem ostatniego udziału fabrycznych prototypów Porsche był zwycięzca w American Le Mans Series - LMP2 RS Spyder, który był prowadzony i rozwijany przez zespół Penske. Spółka nie opublikowała szczegółów nowego projektu i czy będzie to samochód typu coupe, czy z otwartym dachem. Wskazała jednak, że chce w dużym stopniu wykorzystać podejście do ekologicznych technologii promowanych przez Automobile Club de I'Ouest's.
Hartmut Kristen stojący na czele Porsche Motorsport powiedział:
Nie możemy doczekać się rozwijania nowych technologii i kontynuowania sukcesów Porsche RS Spyder. Wnioskując po naszym programie wspieranym przez fabrykę prototypów w amerykańskiej serii Le Mans, jesteśmy na bieżąco z ostatnimi nowościami technologicznymi. Teraz zaczniemy szczegółowe badania w celu oceny różnych alternatywnych konceptów naszego samochodu- zdradził Kristen.
Te koncepty oczywiście będą zależeć od tego, jak wyglądają dokładnie regulacje na 2014 rok. W zasadzie te regulacje są ciekawe dla nas, ponieważ integracja naszych technologii hybrydowych w koncepcie pojazdu jest jedną z możliwych opcji.
Porsche wskazywało, że może użyć nowego projektu, by podkreślić nowe technologie, tak jak to ostatnio miało miejsce ze samochodem 911 GT3 R Hybrid, który ścigał się w ostatnim 24-godzinnym wyścigu po Nurburgringu z technologią KERS na bazie koła zamachowego rozwijanego przez zespół Williamsa.
Samochód RS Spyder udowodnił, ze nasi inżynierowie pracujący w Weissach są na samym czele. Na przykład byliśmy pierwszą ekipą, która startowała w wyścigu z wysokoobrotowymi jednostkami napędowymi z bezpośrednim wtryskiem, DFI, wyznaczając standardy w szybkości i wydajności. Ostatnio z samochodem 911 GT3 R Hybrid zaadaptowaliśmy nową technologię jezdną dla celów wyścigowych i osiągnęliśmy znaczącą redukcję w spalaniu paliwa- podsumował Wolfgang Hatz, członek zarządu ds. badań i rozwoju w Porsche AG.
Seria zwycięstw Porsche w Le Mans rozpoczęła się w 1970 roku z Richardem Attwoodem i Hansem Hermannem w legendarnym Porsche 917. Francuski tor później był świadkiem dominacji marki w latach 1981-1987, gdzie Porsche uzyskało 7 zwycięstw z rzędu.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE