Szybka jazda Słomiana po ulicach Norymbergi w Supercopa
"Weekend rozpoczął się dla mnie od poznania toru w treningu. Norisring bardzo mi przypasował"
04.07.1115:14
3444wyświetlenia
W swoim pierwszym w życiu występie na torze ulicznym, zawodnik zespołu Damiana Sawickiego D.S. Young Driver, Michał Słomian pokazał się z bardzo dobrej strony. Jego tempo było bardzo dobre i dzięki solidnej i szybkiej jeździe Michał awansował na 3. pozycję w punktacji.
21-latek z Oleśnicy pierwszy raz miał okazję jeździć po torze Norisring i dzięki 4. i 5. miejscu w zawodach przesunął się o jedną lokatę wyżej w klasyfikacji generalnej Supercopy. Michał rozpoczął weekend od piątkowych treningów, w których był siódmy. W oficjalnej sesji kwalifikacyjnej był oczko wyżej i do pierwszego wyścigu weekendu startował z 6. pozycji. Pole position padło łupem trzykrotnego mistrza SEAT Leon Supercopa, Thomasa Marschalla.
Sobotnia rywalizacja pomimo pochmurnego nieba odbywała się na suchym asfalcie. Zawodnik zespołu stworzonego przez Damiana Sawickiego awansował po starcie na 5. miejsce, a okrążenie później był już czwarty. Kolejność czołówki wyścigu ustaliła się już na samym początku i praktycznie wszyscy dojechali do mety na takich pozycjach, które zajęli zaraz po zgaśnięciu świateł startowych. Wyścig wygrał Thomas Marschall przed Maxem Sandritterem i Elia Erhartem. Za sprawą zapisów regulaminowych, Michał Słomian startował do niedzielnego wyścigu jako trzeci.
Ostatni dzień rywalizacji na ulicznym torze w Norymberdze przywitał zawodników dużym deszczem. Szczęśliwie największa ulewa uspokoiła się tuż przed startem biegu Supercopy, co niektórzy zawodnicy, w tym Polak, wykorzystali do zagrywki taktycznej i zamiast założyć do auta opony deszczowe wystartowali na tzw. slickach. Niestety Michałowi nie udał się start, ze względu na problemy techniczne w pierwszym zakręcie był dopiero 9-ty. Kilkaset metrów dalej wjechał w niego Niemiec Andreas Pfister, oleśniczanina obróciło i spadł na koniec stawki. Od tego momentu rozpoczęła się wspaniała pogoń Polaka i festiwal wyprzedzania. W przeciągu kilkunastu okrążeń znalazł się na 5. pozycji , zdobywając bonusowy punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu. Niestety Polak został ponownie zatrzymany przez incydent pomiędzy nim a Pfisterem i Węgrem Weberem. Gdy przymierzał się do ataku na 3. lokatę, błąd popełnił Gabor Weber, znalazł się poza idealną linią jazdy i wracając zderzył się z Michałem. Uszkodzeniu uległo zawieszenie, więc aby nie ryzykować odpadnięcia Polak zwolnił i bezpiecznie dowiózł 5. miejsce do mety.
Suma zebranych punktów pozwoliła tegorocznemu dwukrotnemu zwycięzcy przesunąć się w górę tabeli. Po pierwszej połowie sezonu Supercopy Michał Słomian jest trzeci w klasyfikacji generalnej. Następna runda zawodów z cyklu SEAT Leon Supercopa została zaplanowana na torze Nürburgring w weekend 5-7 sierpnia.
Michał Słomian:
Weekend rozpoczął się dla mnie od poznania toru w treningu. Norisring bardzo mi przypasował, polubiłem go. Potem w kwalifikacjach na początku szło nam dobrze, byliśmy w ścisłej czołówce, ale popełniliśmy błąd i zbyt wcześnie założyliśmy nowy komplet opon. Stąd dopiero szósta pozycja na starcie, choć z bardzo małą stratą do pole position..
W sobotnim wyścigu poszło nam dobrze. Awansowałem o dwie pozycje i nic więcej już nie mogłem zrobić, gdyż cała prowadząca czwórka wraz ze mną miała równe czasy okrążeń. W niedzielę mieliśmy na mokrym torze problem z procedurą startową. Puściłem hamulec i auto zamiast pojechać zablokowało się. Straciłem przez to sześć miejsc. Wystartowałem na slickach, gdyż spodziewaliśmy iż asfalt przeschnie w trakcie. W pierwszej fazie było jednak dość mokro i szybsi byli kierowcy na deszczówkach. Między innymi Andreas Pfister, który uderzył mnie w tył, obróciło mnie i spadłem jeszcze dalej. Musiałem gonić z końca stawki. Po kilku kółkach, gdy tor był coraz bardziej suchy, zacząłem wyprzedzać rywali po kolei. Gdy przymierzałem się pod koniec wyścigu ponownie do Pfistera to Webera wyniosło w zakręcie i wracając na tor uderzył mnie. Skrzywione zostało lewe przednie zawieszenie, choć na początku myślałem że złapałem kapcia. Aby jechać prosto musiałem trzymać kierownicę w lewo o 90 stopni. Wówczas nie było już szans na atak i spokojnie dowiozłem te 10 punktów do mety. Po drodze wykręciłem jeszcze najlepszy czas, co potwierdza iż Norisring bardzo mi się spodobał
Czołówka pierwszego wyścigu (sobota) | ||||
Kierowca | Kraj | Zespół | Czas wyścigu | |
---|---|---|---|---|
1 | Thomas Marschall | Team Marschall | 29 okr. / 28.00,716 | |
1 | Max Sandritter | Team Marschall | + 0,589 | |
1 | Elia Erhart | Aust Motorsport | + 2,362 | |
1 | Michał Słomian | D.S. Young Driver | + 4,997 | |
1 | Shane Williams | Burgmann Racing | + 9,613 | |
1 | Petr Fulin | GAG Racing | + 10,650 | |
1 | Mario Dablander | HWRT | + 11,751 | |
1 | Daniel Hadorn | LogiPlus | + 13,689 | |
1 | Stian Paulsen | Stian Paulsen Racing | + 23,011 | |
1 | Gabor Weber | LogiPlus | + 24,372 | |
Najszybsze okrążenie: Max Sandritter (GER) - 57,454 |
Kierowca|Kraj|Zespół|Czas wyścigu
Elia Erhart|~GER|Aust Motorsport|29 okr. / 30.08,083
Petr Fulin|~CZE|GAG Racing|+ 1,820
Gabor Weber|~HUN|LogiPlus|+ 10,351
Andreas Pfister|~GER|ADAC Team Nordbayern|+ 10,781
Michał Słomian|~POL|D.S. Young Driver|+ 17,110
Shane Williams|~SAF|Burgmann Racing|+ 26,621
Christina Surer|~SUI|SEAT Deutschland|+ 28,332
Stian Paulsen|~NOR|Stian Paulsen Racing|+ 28,734
Thomas Marschall|~GER|Team Marschall|+ 29,033
Max Sandritter|~GER|Team Marschall|+ 29,499
%|Najszybsze okrążenie: Michał Słomian (POL) - 59,192
Czołówka punktacji po 9 z 15 wyścigów | ||
Kierowca | Punkty | |
---|---|---|
1 | Elia Erhart | 127 |
1 | Shane Williams | 105 |
1 | Michał Słomian | 103 |
1 | Gabor Weber | 100 |
1 | Petr Fulin | 93 |
KOMENTARZE