Pierwsze pole position dla Roberta Kubicy w tym sezonie!
09.07.0500:00
2652wyświetlenia
Pierwsza sesja kwalifikacyjna do krótszego z jutrzejszych dwóch wyścigów World Series by Renault na torze Circuit Bugatti została rozegrana przy mokrej nawierzchni i nie okazała się zbyt szczęśliwa dla Roberta Kubica (Epsilon Euskadi), który musiał zadowolić się siódmą pozycją startową.
Kwalifikacje ponownie odbyły się z podziałem na dwie grupy, jednak tym razem podziału dokonano na podstawie klasyfikacji generalnej kierowców, a nie jak dotąd na podstawie parzystych i nieparzystych numerów startowych. Polak trafił do pierwszej grupy i choć z każdym okrążeniem uzyskiwał coraz lepsze czasy, to jednak szybsi od niego okazali się na koniec Markus Winkelhock (Draco Multiracing USA), Tristan Gommendy (KTR) i Daniel La Rosa (Interwetten.com).
W drugiej grupie, która okazała się wolniejsza od pierwszej, najlepszy czas wykręcił Enrico Toccacelo (Victory Engineering), a tuż za nim uplasowali się Will Power (Carlin Motorsport) i Eric Salignon (Cram Competition). Kierowcom tym po wymieszaniu wyników obydwu grup przypadły odpowiednio druga, czwarta i szósta pozycja startowa. Dopiero za Salignonem, który wypadkiem doprowadził do zakończenia przed czasem jazd w drugiej grupie, wylądował Kubica, mając blisko sekundę straty do zdobywcy pole position. Po wczorajszych treningach Jaap van Lagen został wykluczony z wyścigu za ignorowanie żółtych flag. Podobna kara może również spotkać Karuna Chandhoka - Hindus o mały włos nie wpadł na porządkowych usuwających z toru bolid Salignona.
O ile pierwsza sesja kwalifikacyjna nie okazała się zbyt szczęśliwa dla naszego kierowcy, o tyle w drugiej, która odbyła się już na suchym torze i ustalała kolejność startową do dłuższego wyścigu, Krakowianin nie miał sobie równych. Kierowca Epsilon Euskadi trafił tym razem do drugiej grupy i pod sam koniec sesji popisał się serią trzech coraz lepszych okrążeń. W dodatku poprawił najlepszy czas najszybszego kierowcy z pierwszej grupy, Powera i dzięki temu wywalczył pierwsze pole position w tym sezonie.
"Poranna sesja z powodu licznych żółtych flad była zupełną loterią", powiedział Robert Kubica po dzisiejszych kwalifikacjach. "Oczywiście jestem zadowolony z tego pole position, gdyż otrzymałem za nie dodatkowy punkt. Jednakże w tak długim wyścigu wiele może się wydarzyć, tak więc nie musi to być decydującym czynnikiem o zwycięstwie".
Z kolejnych miejsc drugi wyścig na Circuit Bugatti, w skład którego wejdzie obowiązkowy postój w boksach, rozpoczną partner Kubicy, Felix Porteiro, Salignon, Winkelhock, Fleming i Gommendy. Bezpośrednią transmisję z obydwu niedzielnych wyścigów będzie można jak zwykle obejrzeć na antenie Tele 5. Początek transmisji odpowiednio o 11:35 i 14:20 (drugi wyścig odbywa się niestety w trakcie Grand Prix Wielkiej Brytanii).
Kierowca | Narodowość | Zespół | Czas okr. | |
---|---|---|---|---|
Kwalifikacje do pierwszego wyścigu (Top 10) | ||||
Markus Winkelhock | Niemcy | Draco Multiracing Usa | 1:41.409 | |
1 | Enrico Toccacelo | Włochy | Victory Engineering | 1:41.648 |
1 | Tristan Gommendy | Francja | KTR | 1:41.511 |
1 | Will Power | Australia | Carlin Motosport | 1:41.964 |
1 | Daniel La Rosa | Niemcy | Interwetten.com | 1:42.220 |
1 | Eric Salignon | Francja | CRAM Competition | 1:42.399 |
1 | Robert Kubica | Polska | Epsilon Euskadi | 1:42.396 |
1 | Tomas Kostka | Czechy | Victory Engineering | 1:42.435 |
1 | Simon Pagenaud | Francja | DHG Saulnier Racing | 1:42.477 |
1 | Patrick Pilet | Francja | Jenzer Motorsport | 1:42.653 |
&|Kwalifikacje do drugiego wyścigu (Top 10)|
Robert Kubica|Polska|Epsilon Euskadi|1:23.665|
Will Power|Australia|Carlin Motosport|1:24.034|
Felix Porteiro|Hiszpania|Epsilon Euskadi|1:23.759|
Eric Salignon|Francja|CRAM Competition|1:24.409|
Markus Winkelhock|Niemcy|Draco Multiracing Usa|1:24.039|
Colin Fleming|Stany Zjednoczone|Jenzer Motorsport|1:24.495|
Tristan Gommendy|Francja|KTR|1:24.088|
Patrick Pilet|Francja|Jenzer Motorsport|1:24.517|
Christian Montanari|San Marino|Draco Multiracing|1:24.351|
Enrico Toccacelo|Włochy|Victory Engineering|1:24.531|
%||
Źródło: Renault-Sport.com, Autoklub.pl