Merhi dominuje na Nurburgringu w pierwszym wyścigu F3

Kubie Giermaziakowi zabrakło 0.9s do punktowanej pozycji
06.08.1113:36
Paweł Zając
5325wyświetlenia

Roberto Merhi zdominował pierwszy wyścig Formuły 3 Euro Series na niemieckim torze Nurburgring. Niecałe 4 sekundy później na mecie pojawił się Daniel Juncadella zapewniając dublet ekipie Prema Powerteam.

Merhi nie najlepiej wystartował i musiał bronić wewnętrzną w pierwszym zakręcie przed Felixem Rosenqvistem. Hiszpanowi udało się obronić, a w dodatku zaatakować startującego z pole position Juncadelle dwa zakręty później. Manewr nie był do końca udany, jednak Mehri utrzymał wewnętrzną linię i chwilę później wysunął się na prowadzenie, którego nie oddał aż do samej mety.

Za plecami jadącego na drugiej pozycji Juncadelli toczyła się walka o najniższy stopień podium pomiędzy Rosenqvistem i Melkerem. Holender utrzymywał się mniej niż sekundę za plecami Szweda, jednak popełnione w końcówce wyścigu błędy ostatecznie rozwiały jego nadzieje na podium. Piąte i szóste miejsce zajęli kierowcy napędzani silnikami Volkswagena - Laurens Vanthoor i Marco Wittmann z ekipy Signature.

Jedyna prawdziwa walka w tym procesyjnym wyścigu toczyła się pomiędzy Jimmy'im Erikssonem, a Carlosem Munozem o dziewiątą pozycję. Munoz spadł na koniec stawki po incydencie z Danielem Abtem, u którego doszło do przebicia opony. Kolumbijczykowi udało się, wyprzedzić kierowcę Motoparku w pierwszym zakręcie 12. okrążenia.

Szwed nie odpuszczał i po walce koło w koło pojechał szeroko na trawę na wyjściu z jednego z zakrętów. Jemu udało się wyjść z tej kolizji bez szwanku, jednak Munoz się obrócił. Po powrocie do walki, kierowcy Signature udało przebić się na 9 miejsce. Przed nim znaleźli się Gianmarco Raimondo oraz Kimiya Sato, który wystartuje z pole position w drugim wyścigu.

Kuba Giermaziak nie najlepiej wystartował i stracił pozycję na rzecz Sato. Gostynianin zyskał na kolizji Abta i Munoza, jednak szarża Kolumbijczyka była nie do zatrzymania i Polak spadł na 11 miejsce. Mimo to cały czas starał się gonić i ostatecznie ukończyl wyścig 0.9s za Erikssonem.


Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Roberto Merhi (8)Dallara Mercedes290h40m30,94125
2Daniel Juncadella (7)Dallara Mercedes29+0:03,69318
3Felix Rosenqvist (4)Dallara Mercedes29+0:15,15915
4Nigel Melker (3)Dallara Mercedes29+0:16,94612
5Laurens Vanthoor (2)Dallara Volkswagen29+0:20,22910
6Marco Wittmann (1)Dallara Volkswagen29+0:22,9118
7Gianmarco Raimondo (11)Dallara Mercedes29+0:27,9806
8Kimiya Sato (6)Dallara Volkswagen29+0:40,8494
9Carlos Munoz (9)Dallara Volkswagen29+0:51,1242
10Jimmy Eriksson (5)Dallara Volkswagen29+0:58,5321
11Kuba Giermaziak (12)Dallara Volkswagen29+0:59,465
12Daniel Abt (10)Dallara Volkswagen28+1 okr.
Pole position: Daniel Juncadella - 1:22,690 Najszybsze okrażenie: Roberto Merhi - 1:23,068 na 4 okrążeniu

KOMENTARZE

13
renegade
07.08.2011 07:34
On testuje i upala non stop! Jesli do tej pory sie nie nauczyl, nie nauczy sie juz. Cd. iSporta. W poniedzialek dowiem sie jak wypadly tye testy, i co On testowal?! ISport to zespol, ktory szuka zawodnikow z kasa, jako, ze sami maja niewielu sponsorow. ISport na pewno kontaktowal sie juz z przynajmniej 30 kierowcami. Pewnie byliby zadowoleni, gdyby ktos z duza kasa wystartowal u boku Birdyego lub Ericssona, li-tylko czy byloby to dobre dla Giermaziaka?! Robienie za Teixeire. W GP2 nie ma czegos takiego jak upalanie, ciezko bedzie z bardzo ograniczonym czasem sie wjezdzic w auto. I najwazniejsze, GP2 to nie F3ES, konkurencja jest ogromna, co potwierdza tegoroczny sezon.
wojo75
06.08.2011 06:06
Z info jakie zaraz na początku sezonu przekazywał Kuba to nie moze sie dopasowac do opon i hamulców bolidu. Kazdy wyścig nawet przegrany to cenne kilometry testowe. Wcale nie jest powiedziane ze w przyszłym sezonie nie bedzie lepiej. Merhii potrzebował dwóch sezonów zeby tak jeździć. Po drugie w bolidzie gp2 moze kuba lepiej sie czuć niz w F3. Powodzenia Kuba.
tomato
06.08.2011 04:29
I minuty do zwycięstwa, ale drugi wyscig to pokaz "mistrzowskiej" jazdy. Mistrz w GT i du.a w monopostach.
Adakar
06.08.2011 03:18
zabrakło 0,9 do punktowanej pozycji ? A ja bym dał podtytuł: zabrakło 25 sekund do bycia zdublowanym
Kamikadze2000
06.08.2011 03:14
@vojtas - iSport to zespół bez wątpienia z ambicjami na tytuł mistrzowski, więc twój post na pewno daje wiele do myślenia. :) Wierzę, że forma Kuby to w głownej mierze wynik słabo przygotowanego bolidu, a nie jego umiejętności. pzdr :) Trzymajmy kciuki za to, by Kuba trafił do GP2! :)
vojtas
06.08.2011 03:01
Po lipcowych testach bolidem GP2 zespol iSport zaproponowal Kubie starty w przyszlym sezonie i testy wypadly dobrze wiec widzie Kube jak nie w PSC czy innej serii to wlasnie GP2 bedzie swietna opcja na 2012 rok :-)PS.W kolejnym odcinku sokolimokiem.tv bedzie prawdopodobnie wywiad(aktualny) z Robertem Kubica.Mikolaj Sokol to potwierdzil:)
szymek66
06.08.2011 02:48
Czy dysponuje ktoś linkiem ze streamem z drugiego wyścigu F3ES? Bo na Sportklubie piłka nożna ma być o 18, a F3ES z chęcią bym sobie obejrzał
mbg
06.08.2011 02:06
Ja bym osobiście bał się wsadzić Kubę w Dallarę GP2/11. Podejrzewam że była by to kompromitacja w stylu Ricardo Teixeiry. GT lub DTM [ewentualnie trochę mniej prestiżowe serię turystycznych samochodów] to jego przeznaczenie. Przynajmniej mam taką nadzieję. Oby tylko sponsorzy z polski dalej inwestowali w młodych tak jak robią to od 2 lat.
yaper
06.08.2011 01:59
Gdyby Kuba pojechał fantastyczny wyścig w F3 pisalibyście co innego, typu: Kuba do GP2, WSbR, czy nie daj Boże, od razu do F1. W PSC przecież nie dominuje stawki, a już widzicie go w DTM. Englehart również wygrał w tym roku jeden wyścig, Rast jest dominatorem, a o żadnym z nich się tak nie wypowiadacie. Trochę obiektywizmu. Wiadomo, inaczej patrzymy na naszych rodaków i życzymy im jak najlepiej, ale są jakieś granice dobrego smaku, prawda? Niech jeździ jak najwięcej i nabija doświadczenie. Młody jest, to ma jeszcze czas zawojować niejedną serię. Orlen póki co finansuje i trzeba im za to dziękować. Ciekawe, jak długo wytrzymają z tą swoją hojnością. Tak, jak mbq, uważam, że DTM jest w zasięgu, niekoniecznie w 2012 roku. Kuba ma bogatą przeszłość jazdy Audi, więc widzę tą markę jako jego szansę.
mbg
06.08.2011 12:42
Merhi do GP2. Wittmann dziś bardzo słabo, a Kuba klasycznie. Open wheel to nie jest jego mocna strona. Gdyby Orlen wszedł za parę lat [jako sponsor] do DTM i wciągną Mateusza i Kubę... Bym był wniebowzięty ;)
Mexi
06.08.2011 11:56
Kuba jechał w pewnym momencie na P9, chyba popełnił bład bo po chwili był na P11. Później wspiął się na P10 po kolizji (Munoz spadł za niego) ale ten go w końcu wyprzedził. Kuba wciąż rozwija się, dopóki ma finanse od Orlenu niech jeździ gdzie się da :)
Teliss
06.08.2011 11:49
Przecież wypowiadał się, że ma problemy z jazdą z tak dużym dociskiem. Gdzie ma się tego uczyć jak nie w F3? Lepiej liczyć ile przejechał okrążeń wyścigu niż pozycję na mecie.
ari2k5
06.08.2011 11:46
Po co Giermaziakowi ta F3? Nie może startować tylko w PSC, a później przenieść się do WTCC albo DTMu? I tak w F1 go nie zobaczymy.