Barrichello: Nie wiem, czy usłyszę dźwięk silnika V6 z kokpitu bolidu F1

Brazylijczyk ma jednak nadzieję, że pozostanie w Williamsie na przyszły sezon.
12.08.1111:45
Nataniel Piórkowski
2652wyświetlenia

Rubens Barrichello przyznał, że prawdopodobnie nie dowie się jak to jest mieć za plecami nowi silnik Formuły 1, który zostanie wprowadzony w 2014 roku.

Brazylijczyk jest kierowcą, który ma na swoim koncie najwięcej przejechanych wyścigów Grand Prix. Wkrótce Barrichello będzie świętował swój 320 udział w wyścigu Formuły 1 i ciągle liczy na przedłużenie swej umowy z Williamsem na sezony 2012 i 2013.

W roku 2014, w Formule 1 przestaną być stosowane obecne wolnossące silniki V8, a ich miejsce zajmą turbodoładowane jednostki napędowe w układzie V6 wspomagane napędem elektrycznym, który będzie stosowany do poruszania się w alei serwisowej. Barrichello został poproszony o skomentowanie tej zmiany na antenie telewizji Globo Esporte. To bardzo duża wewnętrzna wojna. To miał być czterocylindrowy silnik, a teraz to już V6. Nie możesz być całkowicie pewny tego co się stanie - powiedział.

W połowie 2014 roku, Barrichello świętowałby swoje 42 urodziny i zrównałby się z obecnie najstarszym kierowcą stawki - a swoim byłym partnerem z zespołu Ferrari - Michaelem Schumacherem. Odnosząc się do zmianach w regulaminach dotyczących jednostek napędowych, kierowca z Sao Paulo zażartował: Jak na razie, dzielą nas od tego jeszcze trzy lata. W tym czasie nie będę już w Formule 1, tylko w Disneylandzie jedząc hamburgery i jeżdżąc kolejką górską.

Całkiem poważnie Brazylijczyk ma nadzieję na pozostanie w Williamsie w sezonie 2012. Formuła 1 zawsze zaskakuje. Nigdy nie możesz niczego zagwarantować. Z tego co widzimy, tylko fotele w czołowych bolidach opierają się głównie na decyzjach. Te w zespołach ze środka stawki zależą jednak od innych czynników i do końca roku wszystko może się zdarzyć - zakończył.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

14
marios76
15.08.2011 09:14
Planuje przekraczać prędkość dźwięku??
Aeromis
12.08.2011 11:08
@Kamikadze2000 [quote]w kwalifikacjach niemal regularnie dostaje w ciry. A w przypadku tak fatalnego wozu tylko kwalifikacje należy brac pod uwagę[/quote] No popatrz, a ja myślałem, że umiejętność skupienia się i zmuszenia mózgu do pracowania na wyższych obrotach podczas wyścigu jest zdecydowanie ważniejsze. F1 to przecież bardziej maraton niż bieg na 100m. To co mógłby zdobyć Maldonado w Monako i nawet gdyby zdobył, to pomimo może nie jakoś super, ale pozytywnego odczucia co do Maldonado moim zdaniem wskazuje że Barichello jest lepszy. Świadczy o tym tempo wyścigowe jak i przekrój wszystkich wyników tego sezonu, nie jest to jednak taka różnica jak z Hulkenbergiem, Pastor ma mniej do ogarnięcia by być lepszym niż Brazylijczyk.
rno2
12.08.2011 03:53
@Kamikadze2000 Nie twierdzę, że jest kiepski, wręcz przeciwnie - uważam, że jest całkiem dobry. Ale jednak jest debiutantem i pokonuje (przynajmniej w kwalifikacjach) doświadczonego Rubensa i gdyby nie szarża Hamiltona w Monako, to miałby więcej punktów od niego.
THC-303
12.08.2011 03:21
Ja osobiście biorę pod uwagę i jedno i drugie i uważam, że jest remis, nawet z lekkim wskazaniem na dziadka.
Kamikadze2000
12.08.2011 02:55
Hybryda powinna byc przyszłością F1. czemu niby w pit-lane nie mogłoby byc elektryczności?? Dziwny niektórzy kierowcy mają pogląd. ;] @THC-303 - w kwalifikacjach niemal regularnie dostaje w ciry. A w przypadku tak fatalnego wozu tylko kwalifikacje należy brac pod uwagę. pzdr ;) @rno2 - Maldonado nie jest wcale kiepskim kierowcą. pzdr :0 @mbq - niech wezmą ze sobą Heidfelda i Schumachera. pzdr ;)
THC-303
12.08.2011 01:35
[quote="rno2"]dostaje po dupie od Pastora Maldonado[/quote] Nie stwierdzono.
rno2
12.08.2011 10:58
Dobrze, że Rubens już wie, że na pewno go nie będzie w stawce w 2014 r. :-) Ciekawe jaka by była reakcja na newsa, o tym, że nie może się doczekać jazdy w sezonie 2014 i nowych silników... szczerze powiedziawszy, to mi ciężko sobie go wyobrazić w przyszłym roku, skoro już w tym dostaje po dupie od Pastora Maldonado...
Ralph1537
12.08.2011 10:44
w le mans różne zespoły maja rożne silniki, tylko te co maja hybrydowe muszą jeździć w pit lane na elektrycznym samym, w silnikach spalinowych czy TDI nie jadą na elektrycznym w pit lane
jpslotus72
12.08.2011 10:43
@oliveira Wiesz - a propos "elektryczności" - może dlatego, że mam już trochę więcej na "biologicznym liczniku", trudniej jest mi się przyzwyczaić do myśli o bolidzie F1 z (częściowym choćby) elektrycznym napędem... Dla mnie to takie "drewniane żelazo" - po prostu nie pasuje. Ale kieruję się tutaj swoimi odczuciami, a nie argumentami ekologiczno-technologicznymi - mam zresztą do tego prawo jako kibic, a nie inżynier F1, urzędnik FIA czy działacz "zielonych"... Dla mnie F1 po prostu zawsze pachniała benzyną (i ryczała wniebogłosy) - inaczej nie potrafię jej sobie wyobrazić (może mam ograniczoną fantazję).
oliveira
12.08.2011 10:32
nie rozumiem wontów o elektryczne silniki w pitlane..w le mans chyba tak już jeżdzą (niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę)..jesli to będzie działało, nie będzie powodowało awarii to co za różnica czy będzie napęd elektryczny w pitlane, czy jakikolwiek inny....póki mamy w wyścigu normalne silniki to nie ma o co kruszyc kopii (jedynie o to czy lepsze V6, V8, V12...czy V16:).... a Rubens chyba jednak powinien odejsc po tym sezonie...z całym szacunkiem do niego chyba juz się jednak starzeje i chyba po prostu brakuje już szybkości....więc Rubens, Jarno, Schumacher do wylotu, w ich miejsca: Grosjean, Hulkenberg i może Pic albo Vergne....o HEI nie wspominam bo moim zdaniem w jego przypadku nie ma czego komentować
mbg
12.08.2011 10:30
Rubens nie usłyszy bo już ogłuchnie ;) Ja osobiście chciałbym żeby razem z Trullim zabrali swoje manatki i odeszli na emeryturę.
Galvan
12.08.2011 10:23
Tak Rubens, nie usłyszysz, bo nie będziesz już jeździć w F1. Daj szansę młodszym ;)
jpslotus72
12.08.2011 10:20
A chciałbyś poruszać się po pit-lane w "fotelu elektrycznym" na kółkach? Może lepiej zachować wspomnienia z prawdziwej F1? "Melexami" niech się bawią dzieci... PS Pytanie (w tej sytuacji retoryczne) do Rubensa, nie @Kamikadze2000. :)
Kamikadze2000
12.08.2011 09:47
20 lat w F1!? Cóż, chociaż chciałbym odmłodzenia stawki, to dla Rubensa robię wyjątek. ;]