Dwie odrębne strefy DRS na torze Monza

Pierwsza będzie ulokowana na prostej start/meta, a druga pomiędzy zakrętami Lesmo i Ascari.
29.08.1116:43
Nataniel Piórkowski
5764wyświetlenia

FIA zdecydowała, że na torze Monza po raz pierwszy zastosuje dwie, zupełnie odrębne strefy DRS.

Podczas większości tegorocznych wyścigów, na torach wyznaczano tylko jedną strefę aktywacji systemu ruchomego tylnego skrzydła. Wyjątkiem były tylko obiekty w Montrealu i Walencji, na których zostały utworzone dwie strefy aktywacji z jedną strefą pomiaru.

Sprawiało to, że kierowca atakujący mógł dwukrotnie otwierać płat tylnego spojlera, co nierzadko pozwalało mu nie tylko wyprzedzić rywala, ale również zyskać nad nim przewagę już po wykonaniu manewru.

Podczas wyścigu na Monzy system będzie można aktywować na prostej startu/mety oraz pomiędzy zakrętem Lesmo 2, a szykaną Ascari. Punkt pomiaru pierwszej z nich będzie znajdował się na wyjściu z Paraboliki, a drugiej pomiędzy zakrętami Lesmo.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

23
Aeromis
31.08.2011 08:33
A jeszcze tak niedawno bębniono, że wprowadzić system DRS z dwoma pomiarami czasu to coś być może nierealnego. Śmiałem się wówczas na potęgę pisząc że to po prostu kłamstwo.
Iceman94
30.08.2011 01:13
pomiędzy Lesmo 2 i Ascari może być niebezpiecznie. tam przecież są bardzo nisko drzewa, barierki blisko toru. no i ten wiadukt nad torem. oby nie doszło tam do poważnego wypadku
Aquos
30.08.2011 06:30
Dwie strefy DRS i dwa punkty pomiaru to może być dobre rozwiązanie, bo da szansę kontrataku zawodnikowi, który stracił pozycję w pierwszej strefie. Co prawda może się okazać, że kierowcy celowo nie będą wyprzedzać w pierwszej, wykorzystując ją tylko do zmniejszenia dystansu, ale druga strefa jest na tyle daleko, że taka taktyka, może się nie sprawdzać...
Adakar
30.08.2011 06:27
@Masio przed Parabolicą to już byłoby groźne IMO
marrcus
29.08.2011 07:40
na live timingu najwięcej jest Raikonnen 370 i Montoya 369. Te 372,6 to odczyt z telemtrii może. http://www.formula1.com/results/season/2005/746/6225/live_timing_popup.html http://www.formula1.com/results/season/2005/746/6225/
kusza
29.08.2011 07:35
Masa jest slaby w warunkach wyscigowych, slabo wyprzedza i fatalnie sie broni. Alonso stworzyl z nim odpowiedni kontrast.
General
29.08.2011 06:50
[quote="nij0"]DRS i tak niewiele da...[/quote]Na pewno nie bedzie "ominiec" :) Powinno byc sporo pojedynkow na zasadzie, ze DRS bedzie pozwalal utrzymac sie za kims, napedzac mu caly czas stracha (a nuz popelni blad na jakims dohamowaniu) plus pomoze ew. poszkodowanym po starcie odrabiac straty, czyli szybciej wyprzedzac wolniejsze bolidy. Dwie strefy w roznych miejscach z osobnymi pomiarami to dobry pomysl.
akkim
29.08.2011 06:32
Szkoda, tylko dwie strefy, liczyłem na cztery, trzecią w Pit Lane, to by było jeśli mam być szczery, a czwartą dołożyć przy pomniku Fangio, chociaż z brązu niech się cieszy idiotyczną jazdą.
DJ Malina
29.08.2011 06:12
[quote="Masio"]Na Monzy powinny być 3 strefy DRS. W tych dwóch miejscach, gdzie już są wyznaczone, a ta trzecia powinna być przed Parabolicą.[/quote] Ja natomiast uważam, że już są o dwie za dużo. Na Monzy nie powinno być wcale DRS. Małe tylne skrzydła, które właściwie nie stwarzają zbyt dużego oporu raczej będą stosowane przez większość (w tamtym roku tylko HRT nie miało mniejszych skrzydeł). Przypuszczam, że różnica prędkości bolidu z włączonym DRS i bolidu z mniejszym tylnym skrzydłem nie będzie zbyt duża, przez co DRS może stać się całkiem bezużyteczny.
Masio
29.08.2011 05:48
Na Monzy powinny być 3 strefy DRS. W tych dwóch miejscach, gdzie już są wyznaczone, a ta trzecia powinna być przed Parabolicą.
bartek199874
29.08.2011 05:46
Będzie dobrze jak najlepszy wynik będzie wynosił ok 350 km/h, do tych 373 przydałoby się z drs-em silnik o mocy co najmniej 900KM. Ale dobrze że drs nie będzie dawał takiej dużej przewagi jak na wolniejszych torach.
Sar trek
29.08.2011 05:03
Nie wiem jak dla was, ale dla mnie to nie było zbyt ekscytujące, gdy wiedziałem, że na Spa zawodnik z tyłu wciśnie przycisk i znajdzie się przed tym z przodu.
benethor
29.08.2011 04:12
A to ciekawie, ja myslałem, ze te strefy ustawią odwrotnie, tj pierwszą miedzi Rettifilio i Roggia, a druga między Ascari i Paraboliką.
kabans
29.08.2011 03:40
IceMan11 pisze to gość znaczy pisze to ja który mysli ze jest wykorzystywany przez wstrzymaczasowyweegomacza, dzięki że się ze mną zgadzasz
sas
29.08.2011 03:30
Formę SF na najbliższym wyścigu można sprawdzić na stronie głównej f1wm po prawej stronie :D.
damian27
29.08.2011 03:28
@Falarek Rzeczywiście będzie to ciekawe, ale czy zostanie pobity rekord JP Montoya? (372.6 km/h) ciężko będzie
FelipeF1.
29.08.2011 03:22
@Kamikadze2000 @IceMan11 a jak ja bym chciał żeby Felipe wygrał
IceMan11
29.08.2011 03:18
@kabans - pisze to gość, który uważa, że F60 było lepsze od F10! Tak naprawdę to za dużych postępów nie widać w obozie Ferrari.
Falarek
29.08.2011 03:14
To będzie ciekawe. Tor którego charakterystyka wymusza stosowanie dość płasko ustawionego tylnego skrzydła i do tego system DRS. Liczę na duże v-max na prostej.
nij0
29.08.2011 03:12
DRS i tak niewiele da...
kabans
29.08.2011 03:07
Massa strasznie rozczarował mnie podczas ostatniego wyścigu (nawet jakby nie musiał zmieniać opon co okrążenie). Najlepsze jest to, że gdyby został raikonnen to pewnie mowiło by się, że ferrari nie poczyniło żadnych postępów od 2009 roku
IceMan11
29.08.2011 03:05
@Kamikadze2000 - Ja też chciałbym Felipe na 1-szym miejscu! Na moje strefę DRS powinni "wsadzić" przed zakrętem Parabolika. Po co na prostej start/meta?
Kamikadze2000
29.08.2011 02:50
Cóż, oczekuje zwycięstwa Alonso. Ale chciałbym na pierwszym miejscu Massę!!! :))