Zmiany w układzie progów zwalniających w szykanie Roggia

Organizatorzy postanowili umożliwić wyjeżdżającym kierowcom łagodny powrót na tor.
10.09.1113:08
Nataniel Piórkowski
1459wyświetlenia

W następstwie skarg kierowców, organizatorzy Grand Prix Włoch dokonali zmian w umiejscowieniu progów zwalniających na drugiej szykanie toru Monza.

Od kilku sezonów FIA stara się odpowiednio oduczyć kierowców od przesadnego cięcia szykan, nie narażając ich na zbędne niebezpieczeństwo. W tym roku w szykanie Roggia zastosowano ciąg progów zwalniających, ale podczas treningów niektórzy kierowcy odbijali się od nich, co powodowało wyjazdy poza obręb toru.

Próbując poprawić sytuację, po ostatnim treningu lokalizacja progów zwalniających została zmieniona. Pierwszy z nich został cofnięty o pięć metrów od wierzchołka zakrętu numer 5 (część szykany skręcająca w prawo) oraz przedłużony. Zmiana ta powinna umożliwić kierowcom bezpieczne ominięcie progów zwalniających, bez potrzeby przejeżdżania przez nie. Zawodnicy zostali poinformowani, że jeśli wypadną poza tor powinni ominąć progi a następnie powrócić do rywalizacji na samym końcu wyznaczonej strefy wyjazdowej, co mogliśmy dziś zobaczyć w trzecim treningu na przykładzie Sebastiana Vettela.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

1
Huckleberry
10.09.2011 11:58
Czy może to fotografował Norbert Haugh na terningu?