Boullier: Cosworth jest naszym "planem B"

Francuz przekonuje jednak, że zespół jest bliski przedłużenia umowy z Renault.
15.09.1112:43
Nataniel Piórkowski
10039wyświetlenia

Eric Boullier nie chciał potwierdzić plotek, jakoby Lotus Renault GP prowadziło rozmowy z niezależnym dostawcą jednostek napędowych, firmą Cosworth.

W rozmowie z ITV Francuz dał jednak do zrozumienia, że silniki Coswortha stanowią plan B dla brytyjskiej stajni. Obecnie w bolidach z Enstone używane są jednostki napędowe Renault, ale powszechnie uważa się, że aktualnie to Red Bull Racing jest traktowany jako główny zespół rozwojowy.

Boullier przyznał, że zespół jest bardzo blisko odnowienia umowy z Renault Sport F1. Na pewno zawsze trzeba posiadać plan B i plan C. Tak, przeszlibyśmy na silniki Coswortha, ponieważ stracili kilku klientów i prowadzą rozmowy ze wszystkimi zespołami z alei serwisowej, a przynajmniej z większością. Nie mamy jednak żadnych planów, aby zmieniać dostawcę.

Pytany o to, czy Renault nadal blisko współpracuje z zespołem, Francuz zapewniał: Oczywiście. Mamy historyczne powiązania. Nadal występują między nami bardzo bliskie relacje techniczne, a w środku tego miesza się Total, tak więc jest jakiś powód komercyjny, dla którego powinniśmy nadal trzymać z Renault.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

12
rentonB
15.09.2011 06:47
krzysiek BMW Sauber Ferrari bylo tylko dla tego zeby zespol dostal pieniadze z FOM
krzysiek_aleks
15.09.2011 01:11
@Yurek A czemu nie? Jak jak rok temu mogło być BMW Sauber Ferrari to dlaczego ma nie być taka nazwa? A już się łudziłem na powrót Stewarta w postaci Virgin
TimOOv
15.09.2011 01:02
@Adakar Ja nie neguje Groszka w Lotusie a jego pójście w pakiecie. Czyli Sielnik + Groszek gratis (albo odwrotnie)
SirKamil
15.09.2011 11:45
[quote="Aquos"]Straszą Renault?[/quote] Po co mieliby to robić? Na współpracy technologiczno-marketingowej wychodzą bardzo dobrze. Dostają silniki w zamian za ekspozycję. Obecnie Renault powtarza ten sam manewr z Red Bullem i zapewne z Williamsem. Caterham powiązany będzie z Red Bullem jako takim a HRT z LRGP (tj. sprzedaż jednorocznych technologii wokół silnika Renault). Renault nie posiadając zespołu fabrycznego, będzie mieć zarazem trzy technologiczne zespoły robocze i silniki w pięciu zespołach. Duża siła przebicia. Bardzo dobry model producencki.
Adakar
15.09.2011 11:31
@TimOOv Dżeronimo też jest człowiekiem Gravity a jeździ w kiepskim teamie na Coswortcie... więc w czym rzecz. Teraz liczy się samo miejsce w F1
Yurek
15.09.2011 11:30
No, byłoby ciekawie. Lotus Renault Cosworth GP.
TimOOv
15.09.2011 11:20
Groszek nie pójdzie w pakiecie z silnikami Renaty dlatego że jest on związany z Gravity czyli z Bulierem więc raszej pojeździ w Lotus Cosworth GP (nie mylić z zespołem znanym obecnie jako Team Lotus Renault który używał Coswortha rok temu)
Adakar
15.09.2011 11:06
@Aquos raczej Renault straszy ICH ... więc robią focha na łamach prasy. Co więcej, Renault już z nimi nie współpracuje. Ekipą fabryczną dla Renault jest RED BULL. Lotus GP jest takim samym klientem jak Team Lotus http://www.f1wm.pl/php/news_id-23751.html Cosworth może im zaproponować warunki ekipy fabrycznej i pewnie sami (cosworth) będą zmuszeni posmarować kasy, żeby znaleźć jakaś lepszą ekipę, na zastępstwo Williamsa. Nie wiem dlaczego ale mam przeczucie, że Groszek trafi do Williamsa z silnikami Renault w pakiecie, a Patrick Head i Frank będą wymachiwać flagą Francji jak za czasów Alaina Prosta ... Pastor dołoży kasę i będą podstawy do budowy ekipy. Ciekawe czy Sauber albo Toro Rosso (CEPSA F1 team) nie będzie myslało o zmianie silników w 2012 - 2013. Force India też kończy kontrakt z Mercedesem 3 letni , nie kojarzę czy nowy podpisali... jeśli Schumacher zostanie, to di Resta też zostanie tam gdzie jest i tym samym silniki z gwiazdą [quote]Adakar, 23.08.2011 11:54 @Aeromis Co więcej, to katastrofa, z której NIE podniosą się przez najbliższe ... 3 lata (MINIMUM dwa). Nie wspominam o totalnym utraceniu zainteresowania ze strony Renault na rzecz Red Bulla. Plotki o kłopotach finansowych, jeszcze przed GP Monako, też nie pomagają i być może wkrótce nie będzie ich stać nawet jako "klient" na silniki Renault. Welcome to Cosworth[/quote] God damm ... I'm good :-D
Aquos
15.09.2011 10:52
Straszą Renault?
SirKamil
15.09.2011 10:51
[quote]Nie mamy jednak żadnych planów, aby zmieniać dostawcę[/quote] W zasadzie na tym powinien rozpocząć i zakończyć wypowiedź Boullier. Z kurtuazji względem Coswortha szmatława prasa wychwyciła dokładnie to co chciała, bynajmniej nie meritum sprawy a 50% populacji- wtórni analfabeci- dopowiedzą sobie po tytułach resztę.
jpslotus72
15.09.2011 10:51
Renault w HRT - Cosworth w LRGP?... Świat zwariował.
Adakar
15.09.2011 10:48
O_o .... a ja się śmiałem kilka tygodni temu z tego