Glock: Virgin bez systemu KERS w sezonie 2012

Niemiec uważa również, że zespół nie dokona wielkiego postępu z nowym bolidem
29.09.1111:53
Michał Sulej
2764wyświetlenia

Kierowca zespołu Virgin Racing - Timo Glock ujawnił, że w przyszłym sezonie bolidy jego teamu nie będą wyposażone w system KERS.

Jak dotychczas tylko jeden z nowych zespołów, które dołączyły do serii w 2010 roku potwierdził, że w 2012 roku będzie korzystał z systemu odzyskiwania energii kinetycznej - jest to Team Lotus. Malezyjska ekipa w kolejnym sezonie używać będzie systemu KERS opracowanego przez Red Bulla. W tym sezonie zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, jednakże bez dodatkowej mocy zawsze rywalizujemy na innym poziomie, niż zespoły z wyższych lokat - powiedział właściciel zespołu, Tony Fernandes.

Virgin również czyni odpowiednie starania, by dogonić „starsze” zespoły, w co wlicza się zatrudnienie doświadczonego inżyniera Pata Symondsa, który w ostatnich latach zasłynął udziałem w aferze „crashgate”, kiedy pracował dla zespołu Renault. Zrobił on na mnie bardzo dobre wrażenie - powiedział Timo Glock magazynowi Auto Motor und Sport odnośnie kwestii pozyskania Brytyjczyka.

Dbałość Symondsa o najdrobniejsze szczegóły była zauważalna już podczas Grand Prix Singapuru, gdzie zespół zrezygnował z dotychczas używanych, wykonanych ze stali podnośników na rzecz tytanowych oraz wykorzystał technologię laserową przy pozycjonowaniu bolidów podczas pit-stopów. Niemiecka prasa twierdzi również, że wykonany w 60-procentowej skali model bolidu Virgin na sezon 2012 został już ukończony i pod koniec przyszłego miesiąca rozpoczną się jego testy w tunelu aerodynamicznym McLarena.

Te same doniesienia mówią także o tym, iż Glock potwierdził, że bolid, w kokpicie którego będzie zasiadał w przyszłym roku, nie będzie wyposażony w system KERS. Niemiec ponadto studzi oczekiwania co do początkowych możliwości jego nowego samochodu. Nie sądzę, byśmy już podczas pierwszego wyścigu w przyszłym sezonie wykonali duży postęp - przyznał. Po prostu nie mamy na to wystarczająco dużo czasu. Jednakże planujemy wprowadzenie znacznych poprawek przed europejską częścią sezonu.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

12
renegade
30.09.2011 07:29
Zaslona dymna.
SirKamil
29.09.2011 09:47
szykuje się solidna walka o 10 miejsce z Caterhamem Air Asia.
yaper
29.09.2011 08:18
To już nie jest śmieszne - oni już wiedzą, że będą plątać się w ogonie, pewnie znowu na granicy 107%.
Amalio
29.09.2011 07:48
Glock chce chyba wszystkich utwierdzić, że jest największym idiotą dziesięciolecia. Podpisuje kolejny kontrakt i chyba w zasadzie z góry wie, że absolutnie niczego nie osiągnie. nie ma to jak marnować sobie karierę na własne życzenie.
Patrykss94
29.09.2011 02:42
Myślę ze graja troche z mediami . Już dawno się przeciez skupiali na nastepnym bolidzie , chcą może troche zaskoczyc ? W co wątpie . Ich miejsce jest niestety na samym dnie , jednak ja chciałbym zeby te pozostałe 2 teamy miały wmniejsza trate do czołówki , w okolicach 2 sek . Moim zdaniem nawet w nast sezonie jest ot mozlwie , poniewaz teamy nie wprowadzą niczego nowego i będą tylko poprawiali aero .
Karol26
29.09.2011 01:26
Szkoda mi gościa, bo ma zdolności na miarę Ferrari. Ten zespół do niczego nie zmierza jeżeli nie mają kersu a sam Glock mówi, że auto będzie słabe to już widzę ich sezon jak ten i poprzedni. Lotus i HRT im uciekną jestem pewien. kpawel Poprawi się o 1s :) Złapią końcówkę starych teamów w kolejnym sezonie :)
kpawel
29.09.2011 01:05
Jeżeli ktoś zagwarantowałby, że Team Lotus za rok przyspieszy o 1s na okrążeniu, a Virgin i HRT znikną, brałbym takie rozwiązanie w ciemno. Tylko Timo zamiast Jarno i byłoby git.
adnowseb
29.09.2011 11:46
@Adakar A komentarze pod newsem do którego podałeś link, jednym słowem ''przecudowne'':) Wybaczcie ,że przytoczę jednego ''rodzynka'' '' autor: Gość[cytat komentarz="1024972"]gdzies czytalem ze w bolidzie zdjecie nogi z gazu powoduje wieksze przeciazenie niz w osobowce awaryjnie hamujacej ze 100km/h W F1 nie masz pedałów, wszystkim sterujesz na kierownicy ośle!!! '' :):):) @Simi Podzielam Twoje zdanie odnośnie Glocka. Pozdrawiam:)
Simi
29.09.2011 11:41
Szkoda trochę Glocka. Tak jak już pisałem - to wielce zmarnowany talent. W Toyocie u boku Jarno Trullego spisywał się naprawdę nieźle, ale w Virginie niestety nie może pokazać swojego potencjału. Zanim zbudowana od zera ekipa wyjdzie z ogona stawki, minie trochę czasu. Wtedy, Timo będzie już kierowcą po trzydziestce i nagle zauważy, że zmarnował dużą część obiecującej kariery.
Adakar
29.09.2011 10:51
off topic: http://www.autokrata.pl/artykul/formula-1-niesamowite-fakty-11953/ To jak chłopaki ? Dokształcamy się ? :-D
jpslotus72
29.09.2011 10:46
Timo - masz telefon do Franka Williamsa (albo do "personalnej" w jego stajni)?...
Adakar
29.09.2011 10:19
może zasłona dymna ... żeby ukryć rozmiar współpracy z Mclarenem ?