Sfinalizowano regulamin F3 Euro Series na przyszły sezon

Nowe przepisy mają poprawić kondycję serii
02.10.1112:47
Mariusz Karolak
2934wyświetlenia

Podczas tego weekendu w Walencji odbywa się kolejna runda Formuły 3 Euro Series. Rywalizacji na torze towarzyszą jednak inne zdarzenia. Zaprezentowano zmiany w tych mistrzostwach na sezon 2012.

W przyszłym roku wprowadzona zostanie nowa generacja bolidów Dallara. FIA wydała zgodę na homologację tego samochodu na okres czterech lat, począwszy od 2012 roku. Idąc drogą wytyczoną przez Formułę 1, czyli zwiększeniem bezpieczeństwa i zmniejszeniem wydatków, postanowiono, że stosowane obecnie samochody w F3 także będą w użyciu w następnym sezonie. Stworzona zostanie oddzielna klasyfikacja dla specyfikacji 2012, tzw. Klasa Pierwsza oraz bolidów starszych (nadwozie o oznaczeniach kodowych od F308 doF311).

F3 Euro Series dalej będzie towarzyszyła wyścigom DTM, aczkolwiek jest prawdopodobne, że włączone do kalendarza zostaną także dwie inne rundy. W nowym bolidzie wprowadzono pomysły zwiększające bezpieczeństwo na wzór stosowany w F1. Zmniejszona będzie ilość elementów aerodynamicznych.

Silniki będą musiały wytrzymać dystans minimum 4 tys. km, ograniczono również liczbę możliwych do wykorzystania skrzyń biegów, którą zmniejszono do 30. Zwiększona została również wytrzymałość wielu innych elementów samochodu. Nadal będą wykorzystywane silniki produkowane przez niemieckie firmy Mercedes-Benz i Volkswagen, aczkolwiek nadwozie nowej Dallary zostało już przygotowane pod generację silników, która ma zostać wprowadzona w 2013 roku.

Zaplanowano 21 oficjalnych dni testowych. Powiększono czas do pracy na torze w trakcie weekendu wyścigowego do 4 godzin. Co więcej, kierowcy z F3 Euro Series - dzięki nowym przepisom FIA - będą mogli startować w innych imprezach F3, jak chociażby wyścigi w Zandvoort, czy Makau.

Dwóch najlepszych kierowców jeżdżących na silnikach Mercedes-Benz w sezonie 2012 dostanie szansę uczestnictwa w oficjalnym teście z zespołem Mercedes startującym w DTM. Podobnie w przypadku kierowców korzystających z silników VW, którzy przetestują samochód Audi. W Klasie Pierwszej ustanowiono nagrodę pieniężną w wysokości 50 tysięcy Euro dla najwyżej sklasyfikowanego kierowcy.

Źródło: f3euroseries.com

KOMENTARZE

2
yaper
03.10.2011 06:27
Najważniejsze, żeby stawka dopisała, bo to co się teraz dzieje to powolna agonia ku samorozwiązaniu.
krzysiek_aleks
02.10.2011 11:06
Podział na klasy może być bardzo fajnym pomysłem. Chcą ściągnąć nowych kierowców i może to się im udać, może też ART wróci