Renault rozważało przywrócenie fabrycznej ekipy

Głównym czynnikiem "ufabrycznienia" Enstone miała być obecność Grosjeana
06.10.1109:45
Mariusz Karolak
3020wyświetlenia

Koncern samochodowy Renault rozważał podobno pełen powrót do Formuły 1 poprzez odzyskanie kontroli nad zespołem Lotus Renault GP.

Francuzi rzekomo chcieli utworzyć „narodowy zespół” i umożliwić w nim starty Romainowi Grosjeanowi, tegorocznemu mistrzowi GP2. W przeszłości takimi francuskimi „narodowymi zespołami” były już Ligier i Prost.

Auto Hebdo donosi, że propozycja nie została jednak jeszcze sfinalizowana i przypomina, że koncern Renault wycofywał stopniowo swoje wsparcie dla zespołu po aferze z 2009 roku. Romain Grosjean w Renault? Z zespołem występującym w historycznych barwach? Możemy potwierdzić, że rozmawiano ostatnio na ten temat - pisze w swoim krótkim raporcie francuski magazyn. Jednak producent spod znaku rombu zdecydował się poszerzyć swoją obecność w F1 przy współpracy z Red Bullem, więc Enstone i Francja coraz bardziej się od siebie oddalają - dodaje raport.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

11
SirKamil
06.10.2011 11:08
Bujda na resorach. Rozmawiano... w fantazji gryzipiórków.
jpslotus72
06.10.2011 08:11
@SirKamil Zatem to jest bujdą?:[quote]Romain Grosjean w Renault? Z zespołem występującym w historycznych barwach? Możemy potwierdzić, że rozmawiano ostatnio na ten temat.[/quote]Fakt, ze nie podano kto rozmawiał - "rozmawiano" być może przy piwie w krzakach nad Sekwaną... W dodatku dwoma pierwszymi akapitami newsa rządzą odpowiednio pojęcia: podobno i rzekomo - tak że w sumie mogę się z Tobą zgodzić. A jednak trochę mi szkoda zespołu firmowego "Renault" i nawet tych zeszłorocznych malowań...
SirKamil
06.10.2011 07:49
Renault nie miało żadnych planów powrotu jako konstruktor.
Adam1970
06.10.2011 03:42
Bez sensu. Renault robi sobie świetną reklamę dzięki silnikom w F1. Zwycięskim silnikom. Wystarczy.
Kamikadze2000
06.10.2011 02:19
Szkoda na pewno z tego względu, że Romek może nie znaleśc miejsca w stawce... ;/
jpslotus72
06.10.2011 12:35
@SirKamil Wtórny analfabeta byłby wdzięczny za króciutkie uzasadnienie tej konstatacji. (W tej chwili sprawy z Lopezem i Protonem-Lotusem poszły już oczywiście za daleko, żeby to odkręcać - ale nie była to chyba jedyna możliwa droga dla tego teamu. Gdyby koncern nie wycofywał swojego zaangażowania, można było myśleć o innych "sponsorach uzupełniających"...)
SirKamil
06.10.2011 09:43
Głupoty straszne.
mat_eyo
06.10.2011 09:24
Team Fernandeza w przyszłym roku zmieni nazwę na Catheram lub AirAsia, gdyby do tego Reno wróciło do zespołu fabrycznego to po całej tej karczemnej awanturze o prawa do nazwy nie zostałby nam nawet jeden Lotus w stawce...
jpslotus72
06.10.2011 08:28
@Ralph1537 Ale nie własnych... (Powinieneś dodać "uśmieszek".) Szkoda, ze to (przynajmniej na razie) nie wypaliło. Wolałbym widzieć w stawce prawdziwe Renault, niż podróbkę Lotusa. Chciałbym, żeby ten zespół nawiązywał do czasów Jabouille'a, Arnoux, Prosta czy Tambay'a - czyli własnej, solidnej tradycji - w zółto-biało-czarnych malowaniach, a nie występował jako przekształcony Benetton czy "malowany" Lotus (w dodatku w malowaniach JPS a nie pierwotnego Team Lotus). Również Grosjean mógłby kontynuować tradycję wyżej wymienionych poprzedników. [quote]odległość dzieląca Enstone od Francji cały czas się powiększa[/quote]Powtórzę - szkoda.
Ambrozya
06.10.2011 08:20
W barwach John Player Special. Barwy Renault chyba są jednak inne...
Ralph1537
06.10.2011 07:48
przecież są w historycznych barwach