Costa wygrywa, Wickens mistrzem FR 3.5
Chaos na starcie wyścigu rozstrzygnął kwestię mistrzowskiego tytułu
09.10.1116:17
5606wyświetlenia
Alber Costa wygrał ostatni tegoroczny wyścig Formuły Renault 3.5, a Robert Wickens zdobył tytuł mistrzowski pomimo nieukończenia chaotycznego wyścigu.
Stało się to za sprawą tego, iż główny rywal Kanadyjczyka - Jean-Eric Vergne, również nie dał rady dowieźć samochodu do mety. Startujący z pierwszego pola Hiszpan walczył w pierwszym zakręcie z Antonem Niebylickim. Rosjanin zbyt mocno starał się objąć prowadzenie i wypadł na trawę.
W zamieszanie wmieszał się Wickens, co bezlitośnie wykorzystał Vergne, wciskając się po wewnętrznej swojego kolegi zespołowego. Doszło do niewielkiego kontaktu, jednak to Francuz lepiej wyszedł z pierwszego zakrętu. Niestety dwójka Carlina zderzyła się drugi raz, znacznie mocniej, kiedy Wickens zahaczył przednim skrzydłem o tylne koło Francuza. Protegowany Red Bulla mógł kontynuować, jednak Kanadyjczyk musiał pożegnać się z rywalizacją już na trzecim zakręcie. Pechowo, kiedy Wickens zjeżdżał na pobocze, uderzył w niego Nathanael Berthon. Francuz wzbił się w powietrze i do góry kołami wylądował na poboczu.
Jeszcze kilku kierowców ze środka stawki odpadło z rywalizacji na pierwszych metrach, więc ogłoszono neutralizację, która potrwała do szóstego okrążenia. Po restarcie Costa prowadził czołową szóstkę składającą się z Niebylickija, Yellolego, Vergne, Zampieriego i Richelmiego. Vergne potrzebował piątego miejsca aby zdobyć tytuł, jednak uszkodzenia powstałe podczas kolizji z Wickensem mocno osłabiły jego tempo i Francuz cały czas spadał w dół stawki. Jego szanse zostały ostatecznie pogrzebane, kiedy zderzył się z nim Fairuz Fauzy w zakręcie La Caixa i zmusił Francuza do wycofania się z wyścigu.
Costa bezproblemowo wypracował sobie bezpieczną przewagę. Za nim Yelloly wyprzedził Niebylickija, który stracił również pozycję na rzecz startującego z 13. pola Hartleya i Canamasasa. Drugi kierowca Ponsa, Oliver Webb, zajął szóstą pozycję. Siódmy był Alexander Rossi, który utrzymał trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, zaledwie 5 punktów przed Costą. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili Grubmüller, de Jong i Pic.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Albert Costa (12) | Dallara Renault 3.5 | 26 | 0h45m50,549 | 25 | |
2 | Nick Yelloly (18) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:04,468 | 18 | |
3 | Brendon Hartley (28) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:15,889 | 15 | |
4 | Sergio Canamasas (26) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:17,538 | 12 | |
5 | Anton Niebylickij (21) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:20,309 | 10 | |
6 | Oliver Webb (17) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:20,945 | 8 | |
7 | Alexander Rossi (7) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:27,485 | 6 | |
8 | Walter Grubmüller (23) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:31,486 | 4 | |
9 | Daniel de Jong (10) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:40,242 | 2 | |
10 | Arthur Pic (2) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:41,678 | 1 | |
11 | Fairuz Fauzy (19) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:42,704 | ||
12 | Daniel McKenzie (9) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:44,879 | ||
13 | Sten Pentus (11) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:50,451 | ||
14 | Danił Mowe (24) | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:54,630 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
15 | Jake Rosenzweig (20) | Dallara Renault 3.5 | 22 | |||
16 | Daniel Zampieri (25) | Dallara Renault 3.5 | 21 | |||
17 | Stephane Richelmi (15) | Dallara Renault 3.5 | 21 | |||
18 | Adrien Tambay (16) | Dallara Renault 3.5 | 18 | |||
19 | Jean-Eric Vergne (5) | Dallara Renault 3.5 | 17 | |||
20 | Kevin Korjus (1) | Dallara Renault 3.5 | 7 | |||
21 | Lewis Williamson (3) | Dallara Renault 3.5 | 0 | |||
22 | Nathanael Berthon (4) | Dallara Renault 3.5 | 0 | |||
23 | Robert Wickens (6) | Dallara Renault 3.5 | 0 | |||
24 | Cesar Ramos (8) | Dallara Renault 3.5 | 0 | |||
25 | Nelson Panciatici (22) | Dallara Renault 3.5 | 0 | |||
26 | Jan Charouz (27) | Dallara Renault 3.5 | 0 |
Pole position: Albert Costa - 1:32,343 Najszybsze okrażenie: Albert Costa - 1:35,612 na 0 okrążeniu
KOMENTARZE