Ferrari nie sprzeciwia się zmianom nazw Lotus Renault i Team Lotus

Zespół z Maranello chce tylko wyjaśnić sprawę z myślą o przyszłości sportu.
18.10.1119:17
Nataniel Piórkowski
2084wyświetlenia

Ferrari chciałoby zobaczyć w przyszłorocznej stawce zespoły Team Lotus oraz Lotus Renault GP pod zmienionymi nazwami, ale musi upewnić się, że podobne działania nie będą nadużywane.

Podczas posiedzenia Komisji Formuły 1, które odbędzie się 3 listopada w Genewie, zostanie przeprowadzone głosowanie na temat tego, czy Team Lotus może zmienić nazwę na Caterham, a Lotus Renault GP na Lotus.

Wcześniej okazało się jednak, że Ferrari, Sauber i HRT zwróciły się o przekazanie wyjaśnień dotyczących przemianowania nazw zespołów, aby zapobiec notorycznemu zmienianiu szyldów, pod jakimi prezentują się one w mistrzostwach świata.

Sprawa zmiany nazwy była omawiana podczas spotkania Stowarzyszenia Zespołów Formuły 1, które odbyło się w ubiegły weekend na torze Yeongam, a szef Ferrari - Stefano Domenicali przyznał, że nie widzi przeszkód, dla których jego rywale mieliby dokonać zmian swych nazw. Nie mam z tym żadnego problemu, ale chcemy wyjaśnić ten fakt z myślą o przyszłości, utrzymać w ryzach regulaminy, aby upewnić się, że co dwa tygodnie nie będzie dochodziło do kompromisów, na których mogą korzystać niektóre zespoły. Musimy się upewnić, że istnieje coś, co jest istotne dla promotora. Z jednej strony uważamy, że posiadanie dwóch, konkurujących ze sobą Lotusów jest dobre, ale musimy ustalić zasady, według których możemy powiedzieć «Tak, da się to zrobić» lub «Przepraszamy, ale nie jest to możliwe».

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

10
SirKamil
19.10.2011 08:53
Konstruktorem zawsze jest Lotus, zmieniają się zaś nazwy zespołów pomijając sponsoring. 1. Zespół Team Lotus startujący jako konstruktor Lotus (od początku istnienia do 1994 roku, potem 2011 i koniec)- możesz tutaj wyróżniać różne ery- Champana, Warra, Hunta, Fernandesa (im dalej tym bardziej nędznie) 2. Zespół Lotus Racing jako konstruktor Lotus rok 2010 3. Zespół Lotus Renault GP (najprawdopodobniej) jako konstruktor Lotus od 2012.
RY2N
19.10.2011 04:57
Czyli w statystykach trzeba będzie rozróżnić i odpowiednio oznaczyć 3 różne Lotusy: 1. Lotus, 2. Lotus (Caterham), 3. Lotus (Renault) lub coś podobnego
SirKamil
19.10.2011 03:17
Nie ma żadnych statystyk. Za zespołem będzie stał Lotus Cars, nowy konstruktor w stawce F1.
Kamikadze2000
19.10.2011 02:24
@RY2N - najlepiej żadnemu, bo te ekipy nie mają nic wspólnego z legendarnym zespołem, poza nazwą oraz barwami, mającymi tylko i wyłącznie cel podłoża sponsorskiego. ;)
RY2N
19.10.2011 07:55
im pewnie nie chodzi o to, że zmieniają nazwę, tylko że robią cyrki z nazewnictwem, tzn. - o to że Lotus to w jednym roku jest team powiedzmy X, w nastepnym są 2 teamy Lotus czyli team X i Y a w kolejnym już tylko team Y. Po latach nikt z nowych kibiców nie połapie się w statystykach i będzie z tym niezłe zamieszanie. Poza tym komu przypisać stare statystyki Lotusa - Caterhamowi czy Renault?
Kamikadze2000
18.10.2011 06:27
Nie wiem, kto niby miałby interes w tym, aby zupełnie inna firma zmieniła nazwę. ;) Jak to mówią, robienie z igły widły... ;)
seba_d
18.10.2011 06:19
@aronek ograniczenie kosztów proponowane przez FIA wtedy nie było do przyjęcia przez Ferrari, ale to już było maglowane.
aronek
18.10.2011 06:02
Ferrari tak sie martwi o przyszłość sportu ze aż chciało jakis czas temu utworzyc konkurencyjną serię.I co jakis czas straszyło ze mogą odejść. To dopiero wzmacnia wizerunek i wiarygodnosc F1.
SirKamil
18.10.2011 05:36
Zacytuję samego siebie [quote]26 głosów: 12 w rękach zespołów 4 producentów silników 1 Berniego 1 Todta 8 sponsorów i promotorów Bernie głosuje "za" a za nim sponsorzy i promotorzy [s]i cała reszta?[/s]. Renault głosuje "za" a za Renault wszystkie zespoły powiązane silnikowo i komercyjnie- oczywiście LRGP, TL oraz Williams, *Red Bull i Toro Rosso* (mały znak zapytania ale Red Bull powinien podzielić pogląd Renault i iść na rękę Fernandesowi na którym zarabia). Razem 15. Nie sądzę aby Todt piętrzył przeszkody to 16. Frakcja Mercedes i Virgin nie robią problemów więc 21. Nie wiadomo co na to Cosworth, może im to latać więc pewnie się zgodzą. Ciekawie wygląda to z punktu widzenia HRT- w zasadzie ich samych również czeka podobny manewr pod nowym właściciela a do tego chcą robić technologiczne dile z LRGP. Oporu faktycznie spodziewać można się ze strony Ferrari/Scuderii/ jak za starych [s]dobrych[/s] czasów podporządkowany Saubera, ale to tylko trzy głosy. Ciekawiej byłoby gdyby Ferrari w razie oporu w jakiś sposób przeciągnęło na swoją stronę szeroko rozumiane ugrupowanie Mercedesa+Virgin (umowa z McLarenem). Wtedy stajemy na pożądanej osiemnastce i liczy się każdy pojedynczy głos. Tutaj do akcji mogłoby włączyć się HRT/Thesan żądające korzystnej umowy z LRGP w zamian za poparcie, lub Cosworth z sobie tylko znanych powodów ;) Tak poważnie to sądzę że wszystko gładko przejdzie, może nawet całością co też zakończy tą głupawą historię z 'Team Lotus' w tle na rzecz klarownej sytuacji- dwóch producenckich konstruktorów Lotusa i Caterhama.[/quote] Czyli wygląda na to, że przejdzie całością. Trudno wyszukać inną opozycje.
Huckleberry
18.10.2011 05:31
W sumie co ich to obchodzi, że któryś zespół chce zmienić nazwę? Dopóki nie nazywają się np. "Ferrari ***s GP" to chyba nie problem ;) Akurat Sauberowi to się dziwię... ;)