Wymarzona Formuła Jeden - Heikki Kovalainen

Fin chciałby m.in. przejechać się RB7, czy zrobić nowy tor uliczny w Helsinkach
20.10.1112:26
Mateusz Szymkiewicz
2477wyświetlenia

Heikki Kovalainen zadebiutował w Formule 1 w sezonie 2007. Przed debiutem w tej serii, Heikki zdobył mistrzostwo w World Series by Nissan oraz wygrał Race Of Champions, pokonując takich kierowców jak Michael Schumacher czy Sebastien Loeb. Obecnie Fin może się pochwalić takimi osiągnięciami jak jedno zdobyte pole position, zwycięstwo w wyścigu i 105 zdobytych punktów podczas dotychczasowych startów. Aktualnie Fin ściga się dla dziesiątego zespołu w stawce, Team Lotus. Teraz nadeszła kolej na Kovalainena, aby podzielił się z nami marzeniami odnośnie Formuły 1.

Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
Helsinki, definitywnie. Ale zanim to powiesz, nie ma to nic wspólnego z tym, że pochodzę z Finlandii. Myślę, że to wielkie i międzynarodowe miasto. To pewnie byłby niesamowity wyścig, a imprezy byłyby lepsze niż gdziekolwiek na świecie. Upewniłbym się, że muzyka byłaby z gatunku metal, w tym Nightwish. Może nie byłaby to imprezowa muzyka, ale rozegrałoby się to w okresie zimowym. Na oponach z kolcami.

Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
Kimi (Raikkonen). Myślę, że ja i Kimi dobrze byśmy się bawili, na torze, jak i poza nim. Moglibyśmy rozmawiać ze sobą w języku fińskim, więc inżynierowie nie wiedzieliby, o czym rozmawiamy. To naprawdę mogłoby być zabawne.

Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
Silniki V10. Nie przejmuję się innymi innowacjami, ale dźwięk V10 na pełnych obrotach byłby mega, więc chciałbym zobaczyć je z powrotem.

Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
Nie uważam, że musimy zmieniać to, co mamy teraz. Jako kierowca zawsze chcesz mieć więcej mocy i przyczepności. Naprawdę nie obchodzi mnie, skąd się to bierze, ale chcę tego więcej. Dajcie mi coś, co to zagwarantuje, a będę szczęśliwy.


Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
Biorę Suzukę. Jest to właściwy tor do testowania kierowców i samochodów. Pierwszy sektor od zakrętu numer jeden do siedem są moimi ulubionymi sekwencjami w całym sezonie. Ma to, co powinien mieć prawdziwy tor: zmiany nachylenia, szybkie zakręty, świetnych fanów.

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
Jestem w jednym z zespołów dla którego tylko chciałbym się ścigać! Jednak szczerze mówiąc, nie chodzi o nazwę zespołu, tylko jak zespół przygotowuje się do wyścigów i myślę, że my to dobrze robimy.

Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
Nie mogę po prostu wybrać trzech zakrętów. Ale powiedziałbym, że „eski” z Suzuki, Becketts z Silverstone i prawdopodobnie Eau Rouge. Eau Rouge nie jest już takim wyzwaniem jak kiedyś, lecz Suzuka i Becketts są nadal hardcorowe, więc na pewno one.

Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie lata byś wybrał i dlaczego?
Generalnie preferuję nowoczesne rzeczy, tak więc obecne. Nie chodzi o bezpieczeństwo, atrakcyjność, czy coś w tym stylu, ale fakt, że dzisiejsze samochody są szybkie i wymagają wiele zaangażowania, aby być najlepszym ze wszystkich. One wciąż są niebezpieczne, mimo że z zagrożeniem radzą sobie lepiej. Brzmią niesamowicie i są fajne w prowadzeniu.

Co w obecnych przepisach chciałbyś zmienić i dlaczego?
Kompletnie nic nie chciałbym zmienić. Zasady odpowiadają czasom, w których jesteśmy, więc myślę, że są całkiem odpowiednie.

Gdybyś miał wybrać dwóch mistrzów świata Formuły 1 z różnych epok, aby obejrzeć ich ścigających się między sobą, to kto by to był?
Ponownie Mika Hakkinen i Ayrton Senna. Wiem, że ścigali się ze sobą, ale nie walczyli ze sobą łeb w łeb o szczyty. Myślę, że za swoich dni Mika pasowałby do Ayrtona i zdumiewająco by było to zobaczyć.

Gdybyś był szefem zespołu, kogo z obecnej stawki kierowców F1 wybrałbyś na pierwszego w swojej ekipie?
Wziąłbym Fernando Alonso.


Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
Ahvenisto w Finlandii i Kemora również w Finlandii. Pozwolę ci odkryć dlaczego! Jeśli nie te dwa to Outlon Park lub dłuższa pętla Brands Hatch. Tak naprawdę, byłby to Outlon Park. To byłoby szaleństwo. Nie jestem pewien, czy jazda tam współczesnym samochodem F1 to dobry pomysł. Byłoby bardzo niebezpiecznie, ale jazda od zakrętu Druid do Lodge byłaby hardcorowa. Gdybyś tam wypadł to byłbyś w tarapatach, lecz warte byłoby to zobaczenia.

Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
Na pewno Kimiego. Bez niego nie byłoby imprezy. Jeśli chcę mieć Raikkonena to też musi tam być Eddie Irvine. Na pewno też byłby Tony Fernandes. Ci trzej wzięliby w niej udział, nikt inny nie
byłby tam potrzebny. A czwarty? Moja dziewczyna Catherine (Hyde)
.

Masz szansę poprowadzenia dowolnego legendarnego samochodu Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
Tegoroczny samochód Red Bulla (śmiech).

Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
Sauna oczywiście. Czego innego jeszcze Fin mógłby chcieć?

Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
Udałbym się do północnej Finlandii i zrobiłbym prawdziwą imprezę, w środku lasu w zimę. To byłoby świętowanie.

Źródło: formula1.com

KOMENTARZE

27
KryS
21.10.2011 08:01
[quote]„Tegoroczny samochód Red Bulla (śmiech)”.[/quote] Hahaha ładnie im tam "gul" skacze jak ich redbulle dublują xD
kusza
20.10.2011 10:18
...i upewnilbym sie czy gra metal... - i tak ma byc!
Kamikadze2000
20.10.2011 08:07
@Mahilda111 - na pewno możliwe. Uwierzyłbyś w to, że Jenson Button, bliski niemal końca kariery, w 2009 roku zostanie mistrzem świata!? Sport jest nieprzewidywalny. Mam nadzieje, że Heikki doczeka się sezonu, w którym pokaże, na co go stac. :))
Yurek
20.10.2011 06:10
Dni Buttona też wydawały się policzone... Nigdy nie mów nigdy. edit @patgaw - chodziło mu o to, że w teorii Hakkinen i Senna byli w jednym zespole, ale przez aż 3 GP, gdy Hakkinen zaczynał, a Senna zmagał się ze słabymi silnikami Forda.
Mahilda111
20.10.2011 05:50
@Yurek On tak naprawdę nie ma się gdzie wybić, Lotus jedyną opcją.
MairJ23
20.10.2011 05:47
@patgaw chyba bardziej chodzilo ze ponownie Fin :) - ja tak to zrozumialem
Yurek
20.10.2011 05:37
@Mahilda111 - a on brał ślub z Lotusem?
m3nel23
20.10.2011 05:31
Hardcorowo Heikki.:)
patgaw
20.10.2011 05:02
„Ponownie Mika Hakkinen" To gdzie jest jeszcze coś o Haikkinenie?
Karol26
20.10.2011 04:48
Ciekawe odmienne podejście :) Co do V10 chłopie strzał w 10! Też chcę tych silniczków!
Mahilda111
20.10.2011 04:28
@Yurek W TL, niedoczekanie.
Yurek
20.10.2011 04:04
Heikki to mój ulubiony kierowca od czasów Frentzena i mam nadzieję, że kiedyś też będzie przynajmniej wicemistrzem świata!
konradosf1
20.10.2011 02:40
dodam jeszcze, że jazda po wymienionych przez Heikkiego torach bolidem F1 to istne szaleństwo, a szczególnie na Ahvenisto.
sucharek147
20.10.2011 02:15
Fajny pomysł z tym zimowym GP w Helsinkach i z tym metalem \m/ :)
marla
20.10.2011 02:09
Heikki jest w grupie moich ulubionych kierowców. Widać, że chłopak jest bardzo sympatyczny :) W ogóle to jeden z najlepszych wywiadów z cyklu "Wymarzona F1". Świetnie się czyta. :)
punksnotdead
20.10.2011 12:52
Metal i GP zimą... Mmm. Coś pięknego. :D Ale nie tam nightwish. Coś mocniejszego!
gaga
20.10.2011 12:33
Też bardzo lubię Heikkiego :) Wybierając Suzukę jako najlepszy tor powiedział, że jednym z powodów takiego wyboru są fani. Kiedy to przeczytałam od razu przypomniał mi się filmik nagrany przez niego podczas podróży na ten tor. Jeśli ktoś jeszcze tego nie widział to polecam: http://yfrog.com/7af0yz Japońscy fani są hardcorowi ;D
Kamikadze2000
20.10.2011 12:32
Gdyby zespól poświęcił mu uwagę, a nie skupiałby się tylko na Hamiltonie, mieliby na prawdę świetny skład (w osobie KOVa i HAMa). No cóż, Heikkiemu życzę udanej współpracy z Team Lotus, aby w przyszłości byli mocnym zespołem środka stawki. :))
katinka
20.10.2011 12:31
Sympatyczny wywiad, a Heikki to niezly imprezowicz musi byc :) Uliczny tor w Helsinkach, czemu nie, tylko ten metal brrr ;)
konradosf1
20.10.2011 12:24
ja też lubię metal :) finowie to fajny naród i mają śmieszny język :P
gucioprawda
20.10.2011 11:46
I już Heikkiego lubię...za tego Nightwisha :) @plastic: z miny tego gościa może wiele wyczytać... "co ja tutaj kurczak robię?"
booyakassh
20.10.2011 11:46
Pozytywnie zakręcony :D Przyjemnie się czyta, z uśmiechem na twarzy... :)
Pieczar
20.10.2011 11:31
I jak tu nie lubić Finów ;)
Mahilda111
20.10.2011 11:17
Hardcore to chyba ulubione słowo Heńka Kovalskiego. Nawet wtedy kiedy robił za wyrzutnię Webbera podczas GP Europy '10, to przez team radio powiedział " hardcore fly "
plastic
20.10.2011 11:06
Tak mi się jakoś skojarzyło, poranek po fińskiej imprezie ;) http://izit.org/sites/izit.org/files/imagecache/Standard_View/sites/default/files/meanwhile-in-finland_10829.jpg
jpslotus72
20.10.2011 10:55
@Szadi Imprezowo-hardcorowy. :) Ciekawe, ze moje ogólne wrażenie z tego "quizu" też dotyczy bardziej nastroju (usposobienia) Heikkiego, niż treści jego jego wypowiedzi... Finowie mają swój specyficzny, niepowtarzalny luz.
Szadi
20.10.2011 10:43
Heikki to spoko gość.