Brawn obawia się luk w przepisach dot. dmuchanych dyfuzorów
Jego zdaniem regulamin nie jest jeszcze wystarczająco zwięzły
20.10.1114:13
2414wyświetlenia
Szef Mercedes GP - Ross Brawn ma obawy, że próba całkowitego zakazania tzw. dmuchanych dyfuzorów może nie być wystarczająco skuteczna i zespoły mogą wykorzystywać potencjalne luki w przepisach, nadal czerpiąc korzyści z gazów wylotowych.
Kwestia ta ma być omawiana na najbliższym spotkaniu Technicznej Grupy Roboczej FIA, które odbędzie się w tym tygodniu. Brawn sądzi, że restrykcje obligujące zespoły do stosowania pionowych końcówek układu wydechowego mogą nie być wystarczająco zwięzłe, umożliwiając pewną swobodę w ich interpretacji.
Nie wydaje mi się, by było to w stu procentach załatwione i w tej sprawie odbędzie się kolejne spotkanie Technicznej Grupy Roboczej- powiedział Brytyjczyk.
Myślę, że wszyscy w miarę zapoznawania się z tą kwestią próbują zamknąć wszelkie luki, ale nie ma gwarancji, że ktoś czegoś nie wymyśli. Restrykcje są względnie dokładne, ale nie powiedziałbym, że w stu procentach. Ponadto kolejną trudnością jest fakt, że powoli zbliżamy się do punktu, w którym zespoły raczej wolałyby korzystać z pojawiających się możliwości, aniżeli modyfikować przepisy.
Zespoły przechodzą przez okres jak najlepszego interpretowania przepisów zgodnie z duchem rywalizacji i właściwymi intencjami, a następnie wchodzą w etap, gdzie kwestie regulaminowe mieszają się z intencjami odnoszenia największych korzyści. Jeśli inżynier opracuje niezłe rozwiązanie, musimy je rozważyć. W naszym przypadku wciąż jest to stosunkowo konwencjonalne rozwiązanie, ale musimy poczekać, by przekonać się, czy inni nie wymyślą czegoś radykalnego.
Muszę przyznać, iż nie jestem pewien, czy nie pojawi się jakiś innowacyjny projekt, ponieważ jeśli ktoś z nas wpadnie na jakiś pomysł, nie można już o nim zapomnieć. Wydajność płynąca z wydechu przy wykorzystywaniu energii gazów wylotowych jest znaczna, a wszyscy obecnie mają lepsze pojęcie na temat ograniczania efektów tego rozwiązania przy użyciu mapowania silnika- wyjaśnił.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE