FIA wyznaczyła dwie strefy DRS na torze Yas Marina

Jedna zostanie zlokalizowana na najdłuższej prostej toru, a druga pomiędzy zakrętami nr 10 i 11.
06.11.1112:19
Nataniel Piórkowski
3117wyświetlenia

Podobnie jak miało to miejsce w przypadku GP Indii, FIA wyznaczyła dwie, niezależne od siebie strefy pomiaru i aktywacji systemu DRS na torze Yas Marina, obowiązujące podczas niedzielnego wyścigu o Grand Prix Abu Zabi.

Pierwsza z nich zostanie zlokalizowana na najdłuższej prostej toru, pomiędzy zakrętami nr 7 i 8. Punkt pomiaru będzie znajdował się sto metrów przed nawrotem, a aktywacja będzie mogła nastąpić w połowie prostej.

Drugi punkt detekcji będzie zlokalizowany w zakręcie nr 9, a kierowcy będą mogli aktywować system zaraz po wyjściu z lekkiego łuku nr 10, aż do dohamowania do kompleksu zakrętów 11, 12 i 13.

Tor Yas Marina nie sprzyja podejmowaniu manewrów wyprzedzania, a najbardziej pamiętnym i dobitnym tego dowodem jest wyścig z sezonu 2010, gdy Sebastian Vettel zdobył swój pierwszy tytuł mistrzowski, a jego główny rywal - Fernando Alonso nie zdołał pokrzyżować mu planów, przez utknięcie za wolniejszym Witalijem Pietrowem.

Organizatorzy planowali przebudowę obiektu, ale ostatecznie zdecydowali się ją odłożyć w czasie, aby zobaczyć, czy wprowadzenie systemu DRS i zmiana filozofii podejścia do ogumienia przez Pirelli, zdoła uatrakcyjnić widowisko.


Układ toru Yas Marina (rysunek: FIA)

Źródło: thef1times.com

KOMENTARZE

10
adamyo
10.11.2011 02:37
W wolnych zakrętach bliżej dojeżdżasz rywala i dobre wyjście wystarczy by wyprzedzić przeciwnika.W szybkich zakrętach rzadko ma się stratę poniżej sekundy
SirKamil
06.11.2011 07:32
Trzeci sektor to totalna padaka. Na dobrą sprawę nie wiadomo co tam jest ważniejsze- tor, czy marina. Nitke poprowadzono tam tak aby wszystko było ładzie widać z jachtów, kwadratowo i kretyńsko.
IceMan11
06.11.2011 04:24
@General Również się nie zgadzam. Obejrzyj sobie poprzednie GP na tym torze oraz poprzednie GP w tym sezonie. Tam gdzie strefa DRS jest poprzedzona wolnym zakrętem łatwiej się wyprzedza. Tak właśnie było w Turcji. Spójrz jak było we Włoszech, Węgrzech, Australii, Hiszpanii itd.
michal5
06.11.2011 03:03
general"" nie zgadzam siel
cziken129
06.11.2011 02:19
Podejrzewam, że kierowcy teraz dużo agresywniej będą "atakowali" nawrót nr.7 Wyczuwam ciekawe widowisko
General
06.11.2011 01:34
Nic z tych rzeczy - ci co ustawią sobie krótsze biegi będą mieć lepsze odejście w fazie początkowej, a uruchamianie DRS w połowie prostej spowoduje, że manewr wyprzedzania (nie omijania;) będzie mógł się rozpocząć dopiero w ostatniej fazie i będzie go można zablokować wchodząc na wewnętrzną. Oczywiście ta kwestia dotyczy podobnych bolidów, a nie np. sytuacji ataku McL na Williamsa heh Pomijając fakt, że niektórzy w ramach obrony mogą stosować trick Kobaiashiego. Liczę na to, że DRS coś tam będzie pomagał, ale nie aż tak sugestywnie jak np. w Turcji.
michal5
06.11.2011 01:21
General" dzięki temu ze sa nawroty to jest łatwiej będzie można wyprzedzić
General
06.11.2011 12:45
Wątpię aby było "omijanie", ponieważ strefy są ustawione po ostrych zakrętach (I - nawrót, II - 90 stopni).
Lukas
06.11.2011 12:01
Nie da się wymijać na jednokierunkowej drodze :)
IceMan11
06.11.2011 11:28
To teraz będzie omijanie.