Ferrari nie zna powodu ekstremalnych wibracji skrzydła w bolidzie Massy

Domenicali: "Nie wygląda to tak, jakbyśmy sobie tego życzyli".
12.11.1110:01
Nataniel Piórkowski
1995wyświetlenia

Ferrari przyznało, że nie wie jeszcze, dlaczego przednie skrzydło w bolidzie Felipe Massy ciągle wpada w ekstremalne wibracje na prostych odcinkach i dużych dohamowaniach.

Zaledwie po tym, jak dwa tygodnie temu kontrowersyjny spojler wywołał falę spekulacji podczas Grand Prix Indii, podczas obu sesji treningowych na torze Yas Marina dało się zauważyć identyczną przypadłość części aerodynamicznej. Po tym, jak winę zrzucono na wadę produkcyjną, zespół nie ma pojęcia, dlaczego problem pojawia się ponownie.

Szef stajni z Maranello - Stefano Domenicali powiedział: Rzeczywiście znaleźliśmy coś, co nie było poprawne w samej strukturze skrzydła, ale najwyraźniej problem nie zniknął. Wydaje mi się, że jeszcze nie ustalono, w czym tkwi sęk. Mamy inżynierów z większym doświadczeniem niż ja i wiemy, że wpływ na skrzydło może zależeć od wielu rzeczy: konfiguracji samochodu, ciśnienia w oponach i tak dalej. Być może nasi inżynierowie muszą połączyć wszystkie te czynniki, aby zrozumieć i zareagować, ponieważ nie wygląda to tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

10
kabans
13.11.2011 04:34
"Ferrari nie zna powodu ekstremalnych wibracji skrzydła w bolidzie Massy" wydaje mi się że to przez ten sam telefon, który znalazł się przypadkowo w bolidzie kubicy
marios76
12.11.2011 07:54
Specyficzna budowa pozwala na wystąpienie rezonansu, przy spełnieniu odpowiednich warunków: kombinacja szybkości, twardości zawieszenia, ciśnienia w oponach może pracy hamulców. Powinni to dokładnie przeanalizować. Elementy sztywne z włókna węglowego, mają określoną trwałość na zginanie i występuje zmęczenie materiału! Co się dzieje z bolidem po odpadnięciu przedniego spoilera np przy 300km/h- wiemy. Inżynierowie, albo wiedzą, że ryzykują...albo to skrzydło jest celowo zrobione jako element elastyczny, zmieniający charakterystykę po przekroczeniu odpowiedniej prędkości!? Ale że wystąpi aż tak duży rezonans mogli nie przewidzieć. Bo jeżeli chodzi o to zjawisko, winne mogą być drgania nadwozia wywołane przez nierówności podłoża... nawet przez silnik- tylko coś je potęguje. Założę się, że tak tego nie zostawią- tzn mimo, że element będzie odpowiadał wymogom regulaminu... to nie będzie tak drżeć przez cały sezon 2012. Zmienią to, bo są świadomi. Takie drganie zaburza strugę powietrza, a na pewno nie o to im chodzi. Jak takie dobre i pewne- dlaczego nie testuje tego Ferdek, tylko spisany na straty Massa? @gornik - Dobre :D
Dante
12.11.2011 12:59
Nie wiedzą co dzieje się z ich własnym przednim skrzydłem - to prawie jak LRGP które nie wie co dzieje się z ich własnym bolidem.
gornik
12.11.2011 11:19
poprostu skrzydlo rbr nie pasuje dk ferrari xd
Aeromis
12.11.2011 11:16
@Linus Też tak uważam, w końcu muszą mieć szemrane przyzwolenie na używanie go, w wadę produkcyjną nie uwierzę po prostu. Z drugiej srorny to oczywiście dobrze, że coś "knują".
Xjumpaytech
12.11.2011 10:39
Może po prostu zmieniając zawieszenie u Massy coś zepsuli? Ale teraz to się Ferrari nie przyzna, bo musiałoby przyznać się też do zmiany zawieszenia.
benethor
12.11.2011 10:11
A mi się wydaje, że oni kombinują nad skrzydłem, które powyżej jakiegoś tam progu szybkości( = obciążenia na skrzydle) ugnie się tak, że zerwie strugę powietrza opływającą skrzydło i pośle ją gdzieś indziej. Specem od aerodynamiki to ja nie jestem, ale takie odnioslem wrażenie, że kombinują coś na kształt przedniego kanału F:)
Linus
12.11.2011 10:01
Ja tam myślę, że blefują...
jacoszek
12.11.2011 10:01
Obstawiam, że winny jest Hamilton ;) =x
Huckleberry
12.11.2011 09:07
Massie drżą ręce... ;)