De la Rosa kierowcą HRT od sezonu 2012

Hiszpan podpisał dwuletni kontrakt z zespołem z Walencji.
21.11.1116:24
Nataniel Piórkowski
5475wyświetlenia

Pedro de la Rosa powróci w przyszłym sezonie do startów w Formule 1 po tym, jak podpisał dwuletni kontrakt z zespołem HRT.

De la Rosa pełni obecnie funkcję trzeciego kierowcy w McLarenie, jednak potwierdził, że postanowił wrócić do ścigania wraz ze startem nadchodzącego sezonu. To bardzo ważny krok w mojej karierze sportowej i jeden z tych, nad którymi najbardziej rozmyślałem. Jestem na bardzo dobrym etapie pod względem dojrzałości i gotowy, by w pełni podjąć to ekscytujące wyzwanie. Przy podejmowaniu decyzji o dołączeniu do tego projektu, liczyły się dla mnie trzy, decydujące czynniki: pragnienie powrotu do aktywnej rywalizacji, fakt, że HRT jest hiszpańskim zespołem i poznanie osób, odpowiadających za zespół, w tym Luisa Pereza-Salę - wyjaśniał.

Hiszpan dodał, że patrząc na obecną formę zespołu, staje przed dużym wyzwaniem. Jestem tu, aby ciężko pracować, z pokorą i skromnością przyjmując miejsce, w którym teraz jesteśmy, ale pamiętając o tym, gdzie chcemy być za dwa lata. Dla mnie jest to czas, aby wykorzystać wszystko, czego nauczyłem się przez lata mojego zaangażowania w najlepsze międzynarodowe zespoły wyścigowe, tak abyśmy byli w stanie razem podnosić nasz poziom.

Jestem dumny z faktu, że Hiszpania ma swój własny zespół F1 i jestem jego kierowcą. Mogę tylko przekazać wyrazy wdzięczności wobec HRT, które zdecydowało się mi zaufać. Na koniec nie mogę zapomnieć także o kilku ciepłych słowach w kierunku McLarena, który umożliwił mi postawienie tego kroku. Jestem bardzo zadowolony z ośmiu sezonów spędzonych wraz z nimi i dojrzewanie nie tylko jako kierowca, ale również jako człowiek. Bez nich nie byłoby mnie dziś w tym miejscu.

Szef HRT - Colin Kolles przyznał, że pozyskanie Pedro jest ważnym krokiem naprzód. Celem zespołu zawsze było wzmocnienie się na każdej płaszczyźnie: ekonomicznej, technicznej i sportowej. Bez wątpienia osoba Pedro de la Rosy będzie w przyszłym roku fundamentem rozwoju naszego projektu. Jesteśmy młodym zespołem, który ciągle musi czynić postępy i jestem pewien, że ta współpraca nam w tym pomoże. Poza tym posiedliśmy doskonałego człowieka, który jest doświadczonym kierowcą. Bardzo gorąco witamy go w naszym zespole. Jestem pewien, że szybko się z nami zaaklimatyzuje i razem osiągniemy wielkie rzeczy.

De la Rosa wziął udział w 88 Grand Prix, a swą karierę w Formule 1 rozpoczął z zespołem Arrows w 1999 roku. Później przeniósł się do Jaguara, a następnie stał się kierowcą testowym McLarena i pełnił tę funkcję od 2003 do 2009 roku, przejeżdżając nawet pół sezonu 2006 w zastępstwie Juana Pablo Montoyi. Po ograniczeniu testów w trakcie sezonu wrócił do wyścigów wraz z reaktywowaną stajnią Saubera, ale został z niej zwolniony jeszcze przed końcem sezonu 2010. Przed powrotem do McLarena, Hiszpan testował nowe ogumienie Pirelli, a w tym roku wziął udział w Grand Prix Kanady, podczas którego zastąpił Sergio Pereza w barwach zespołu z Hinwil.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

66
Masio
25.11.2011 06:00
No i po co mu to?! Pedro powinien już odejść na emeryturę, a nie blokować miejsce młodym.
NEO86
22.11.2011 06:21
Cieszę się że Pedro wrócił do ścigania bo brakuje mi w F1 doświadczonych kierowców. Życzę mu jak najlepiej
PatrykW
22.11.2011 06:20
I wszystko zaczyna się kleić . Liuzzi pewnie zostanie w HRT . Riccardio do STR za Buemiego . Vergne piątkowym testerem . Na rok 2013 Algersuari przechodzi do Red Bulla , a Vergne i Riccardio zostają w STR . :)
NEO86
22.11.2011 06:04
Tutaj napisaliście że Pedro wziął udział w 88 GP a na profilu kierowcy jest 86 poprawcie to
ExiT
22.11.2011 01:29
Jakby nie patrzeć, jest Paffet..
Kojag
22.11.2011 12:55
Ciekawe czy McLaren będzie szukał sobie teraz jakiegoś nowego testera w miejsce DLR... może Sutil?
WeiBF1
22.11.2011 09:17
A to ci niespodzianka! Wziął przykład z MSC :D
Erewej
22.11.2011 08:04
Nie można wskoczyć od tak do bolidu i dobrze jeździć . DLR będzie potrzebować kilka wyścigów, żeby złapać tempo .
Adakar
22.11.2011 07:18
@Adam2iak "Drugim" zespołem Mclarena jest Virgin. Oj nie śledzi się widzę newsów na bieżąco... zresztą ta informacja ma już kilka tygodnii
rno2
22.11.2011 06:37
Jeny, zdziwienie w komentarzach typu ,,spadłem z krzesła" itp., tak jakby ten news brzmiał ,,De la Rosa skazany na 2 lata więzienia za gwałty i rozboje", a nie ,,De la Rosa kierowcą HRT od sezonu 2012". Pedro wie, że w lepszym zespole już nie wystartuje, a jako testowy McLarena też nie nie pośmiga. Liczę na to, że pomoże zespołowi gonić Caterhama.
jpslotus72
21.11.2011 11:18
Teraz brakuje tylko informacji w jakim zespole będzie w 2012 startował... Heidfeld. :)
plastic
21.11.2011 11:14
Prędzej bym się spodziewał newsa w stylu "Hamilton przechodzi do Ferrari", "Kubica będzie miał mechaniczną rekę jak Anakin Skywalker" albo "Bernie nie chce już więcej pieniędzy" niż tego ;)
Kamikadze2000
21.11.2011 09:50
@villy - też ciężko jest go ocenic w HRT. Debiutant potrafi z nim wygrywac, ale z drugiej strony nie jest to byle kto, ale przyszły następca Webbera! Cóż, DLR jest zdecydowanie dla nich "uniwersalniejszy" - doświadczony, "tani", i do tego Hiszpan - norma zapełniona! Clos odpada więc z rywalizacji o fotel, bo drugi dostanie junior RBR. :)
villy
21.11.2011 09:35
Też jestem w szoku, niespodziewałem się jego powrotu. @ Dante Ja wyżej cenię Dela Rosę od Liuzziego. Inna kwestia, że dela Rosa jeździł w Mclarenie, a Liuzzi nigdy nie startował w dobrym zespole. Liuzzi nigdy jakoś nie błyszczał. Zdobywał pojedyncze punkty w sezonach. W 4 startach w Red Bullu w 2005 roku zdobył zaledwie 1 punkt dzięki DSQ BAR-u podczas gdy Coulthard regularnie punktował, a Klien w 3 pierwszych startach miał 3 punkty. Fakt potem startował w słabym Toro Rosso i brawa, że 2 razy zapunktował. Ale w Force India kompletnie zawiódł regularnie dostając w kwalifikacjach baty od Sutila. Fakt w HRT nieźle sobie radził na początku jak na bolid. Jeśli chodzi o dela Rosę. Jak pamiętamy zaczynał w Arrowsie. Potrafił nawet przez 14 okrążeń za sobą Barrichello. W Jaguarze chyba najlepszy wyścig Monza 2001. 2002 stracony. Starty w Mclarenie uważam za niezłe. Pamiętny Bahrajn 2005. 2006 rok może nie był jakiś rewelacyjny, ale całkiem dobry. W sumie o 1 podium mniej niż Montoya i regularne punktowanie. Myślę, że Liuzziego nie stać by było na takie wyniki. Po kolejnej dłuższej przerwie pojawił się w Sauberze. I w przeciwieństwie do Liuzziego dorównywał tempu kwalifikacyjnemu partnera. Wielokrotnie go pokonując. A Kobayashiegoo i Sutila oceniam, że są podobnym poziomie. Ale miał mniej szczęścia w wyścigach. Moje zdanie jest takie, że lepszy jest dela Rosa.
Adam-mal1
21.11.2011 09:23
Dante HRT nawiązało bodaj ,że współprace technologiczną z Wiliamsem więc Pedro jest by im wyjaśnić na czym te nowinki (dla nich) będą polegały.))
Dante
21.11.2011 08:55
@Adam2iak - Przypominam, że to Red Bull "kupił" miejsce w HRT dla Daniela więc ten zespół to poligon doświadczalny dla każdego z kasą. A PDR jeżdżący na stałe - już miał okazje w 100 razy lepszym Sauberze. Nie mam bladego pojęcia dlaczego Hiszpanie go ściągnęli i za ile go ściągnęli. W czym ten gość będzie niby lepszy od Vitantonio - oświećcie mnie!
Adam2iak
21.11.2011 08:12
Może McLaren szykuje HRT jako swój drugi team, podobnie jak Red Bull Toro Rosso, tylko zamiast przedszkola F1 wyjdzie im dom starców - para De la Rosa - Paffet :D
Sar trek
21.11.2011 07:22
Ale niespodzianka! Miło, że wraca. Po za tym, lepiej, żeby młodzi się do HRT nie pchali, bo tylko zmarnują swoją szansę.
adamo342
21.11.2011 06:34
Dałby sobie spokój z F1 mógłby pójść do Le Mans Series albo do WTCC gdzie by na pewno znalazł sobie posadę w Teamach gdzie są Seaty
Adakar
21.11.2011 06:20
@krzysiek_aleks oj ZAPŁACIŁ ! Nie wierz w cuda Krzysiu
katinka
21.11.2011 06:06
No i ciesze sie, chcialabym, aby sie Pedro powiodlo, podobno zycie zaczyna sie po 40-tce, wiec taki ma fajny prezent Hiszpan ;) To bardzo doswiadczony kierowca i tak dlugo pracowal dla McLarena, ze na pewno przyda sie takiemu zespolowi jak HRT i pomoze w rozwoju, no i posciga sie dla siebie.
krzysiek_aleks
21.11.2011 05:54
Pierwsza moja reakcja to: Że co?!. Myślałem, że to są jakieś jaja, a tu proszę. Pierwszy w historii kierowca HRT który nie musiał zapłacić
Erewej
21.11.2011 05:31
Pierwsze skojarzenie ? O kurr ! Jestem w plecy z datą , 1 kwietnia ?! Jednak 21 listopad .. Kontynuując DLR faktycznie zasłużył na to miejsca. Nie ważne że HRT jest kiepskie , ale pełny sezon mu się należy chociaż dlatego o czym mowił Kamikadze. Mało brakowało a zapuścił by korzenie na krześle McLarena przy monitorze z live timingiem xDD
Kamikadze2000
21.11.2011 05:26
P.S. Może wytłumaczę, czemu jestem zaskoczony... Po prostu Pedro przyznał, iż nie będzie się w takie projekty angażował. Najwyraźniej zmienił zdanie, bo dobrze wie, że w jego wieku to już tylko wyścigi długodystansowe pozostają. ;)
Kojag
21.11.2011 05:24
DLR ma ogromne doświadczenie w pracy w dużm zespole, ale także spory udział przy rozwijaniu bolidów, a do tego jest Hiszpanem - można powiedzieć, że to idealny kandydat dla HRT...
Kamikadze2000
21.11.2011 05:18
Fakt, to zaskoczenie! Wprawdzie spodziewałem się w tym zespole Hiszpana, ale jakiegoś młodego z kasą, a nie doświadczeniem. ;) To oznacza, iż Liuzzi wypada ze stawki, bo nie będą na pewno korzystac z dwóch płatnych zawodników. ;) Cóż, nie jestem zwolennikiem "dziadków" w F1, ale... niech Pedro ma za te wieloletnie ślęczenie przed monitorem live-timingu. ;)
Z3RO
21.11.2011 05:13
@Busisko Jak Badoer, Gene byłby lepszy. By był przynajmniej oryginalny hiszpański team :D Naprawdę, zaskoczenie listopada!
Shaitan
21.11.2011 05:13
Nie wierzę ;). To teraz czekam na info, że Nick H. również dostaje posadę ;).
Yurek
21.11.2011 05:09
Pedro jest głęboko wierzącym katolikiem, a że wiara czyni cuda... Nie rozumiem tylko jednego, on nigdy nie udowodnił swojej szybkości (przegrywając z przeciętniakami typu Verstappen, Irvine czy Kobayashi), a tu kolejny team zainteresowany jego usługami. Cóż, lepszy de la Rosa, niż Karthikeyan!
tytus77
21.11.2011 05:05
on nigdy nie byl szybki a teraz bedzie po Schumacherze najstarszym zawodnikiem i na co on liczy? Bycie testerem to calkiem co innego niz kokpit wyscigowy, chyba ze ma do wykradzenia jakies poufne dane z HRT i przekazanie znowu McLarenowi w zamian za ponowne (3? 4?) bycie oficjalnym testerem ;)
Karol26
21.11.2011 05:01
News dnia! Ale zaskoczenie ;) Pedro będzie ciężko ale powodzenia!
Busisko
21.11.2011 04:59
Tego się pewnie nikt nie spodziewał. Jeszcze wykopcie spod ziemi Badoera.
lukaszw412
21.11.2011 04:59
Felipe ja też, zaskoczenie miesiąca
Ralph1537
21.11.2011 04:56
dla takiego zespołu to bez znaczenia kogo zatrudnia, i tak będą z tylu i tak, byle kasa była
tytus77
21.11.2011 04:51
mam wrazenie ze to dejavu, De la Rosa mial juz nie jedna nie dwie szanse na pokazanie sie w wyscigowym kokpicie i zawsze konczylo sie to wywaleniem i zastapieniem innym kierowca, dziwie sie wlascicielowi zespolu ze zatrudnia starego, wolnego tetryka zamiast inwestowac w nowy nabytek... stawiam piwo ze nie dotrwa do konca 2012 roku w tym kokpicie a co dopiero do 2013 :/
FelipeF1.
21.11.2011 04:50
prawie z krzesła spadłem
Mr President
21.11.2011 04:49
To już dla Barrichello nie ma miejsca w F1, a taki słabszy i starszy Pedro zapewnił sobie dwuletni kontrakt - ciekawe czym sobie zasłużył? Raczej nie płaci więcej od Naraina i Bruno, bo Hiszpanie nie potrzebują marketingowej gwiazdy po czterdziestce. Myślę, że DLR nie dojeździ do końca sezonu 2012, choć nie życzę mu źle.
corey_taylor
21.11.2011 04:46
nieśmiertelny Pedro :)
yaper
21.11.2011 04:40
To teraz czekamy jeszcze na potwierdzenia Alguersuariego jako drugiego kierowcy i de Villoty jako rezerwowej :)
konradosf1
21.11.2011 04:38
chcieli Hiszpana mają Hiszpana. Pisałem to pod newsem o Danim Closie i jestem w szoku, bo naprawdę myślałem, że młody trafi do HRT. Ciekawe kto nr2?
punksnotdead
21.11.2011 04:36
@p33ro aj, fakt. Zmylił mnie komentarz Adakara. Nie dopatrzyłem. Dziękuję. :)
p33ro
21.11.2011 04:29
@Adakar, @ponksnotdead, HRT jeździ w F1 od 2010 roku...
dacek
21.11.2011 04:21
Pedro ma im pomóc w rozwoju samochodu i to dlatego jest to 2 letnia umowa. Fajnie że wróci do startów ponieważ jest to bardzo doświadczony kierowca i na 100% będzie lepszy od poprzednich reprezentantów ekipy HRT.
punksnotdead
21.11.2011 04:13
@Adakar Pamiętamy. Ale prawda jest taka, że od 2010 HRT się poprawiło (niewiele, ale zawsze), a przede wszystkim ustabilizowało. Pedro narzekał, że ten team nie posiada nawet perspektyw rozwoju. Tymczasem nawiązali współpracę z Williamsem, będą mieli ich KERS (podczas gdy taki Virgin nie), mają nowego właściciela, ładniejsze malowanie (:D), a Pedro jest głodny ścigania i wie, że jak nie teraz - to nigdy. :)
PatrykW
21.11.2011 04:10
on ma 40 LAT ! :D
maiesky
21.11.2011 04:06
A ja mu się nie dziwię! Zasmakował w ściganiu więc wykorzystał okazję by wskoczyć do HRT- tam nie będzie musiał dokonywać rzeczy ponad jego poziom, bo bolid na więcej pewnie nie pozwoli, więc nikt mu nie zarzuci że przez jego brak błysku nie ominęło ich podium. W tej sytuacji będzie mógł się rozkoszować ściganiem na torze zamiast w przytulnym symulatorze McL'a i nadal ma szansę wnieść dużo do rozwoju :).
Adakar
21.11.2011 04:01
@x64 Burger King Espania :] ehh ... a pamiętacie co ten Pan psioczył na HRT w 2009 roku ? że w takim crapie nie pojechałby jednego wyścigu ... a teraz sam kase wykłada. Liuzzi się spłukał - czas na "Pe(t)dro dolary"
x64
21.11.2011 03:54
Dziwne mi się to wydaje. Do HRT nie idzie się bez kasy, trzeba mieć sponsorów. Nie wiem czy Pedro jakichś ma. Albo chcieli pozyskać hiszpańskiego kierowcę, licząc, że w trakcie sezonu ktoś z Hiszpanii będzie chciał ich sponsorować.
Adakar
21.11.2011 03:51
Ten człowiek jest ... WIECZNY Wraca jak bumerang ! @jacoszek i jeszcze biovital i dopel herz
jacoszek
21.11.2011 03:50
No to jeszcze Barrichello do HRT i głównym sponsorem zespołu, firma produkująca Viagrę :D ;)))
archibaldi
21.11.2011 03:47
Sweet Mother of Lord.. zombie reaktywacja?
jpslotus72
21.11.2011 03:46
[quote]postanowił wrócić do ścigania[/quote]Raczej - "do jeżdżenia w F1", bo w tym bolidzie za wiele się nie "pościga"... No to mają hiszpańskiego kierowcę. McLaren chyba nieźle płaci testerom, skoro Pedro zarobił tam na wykupienie dwuletniego abonamentu na starty w HRT. :)
kabans
21.11.2011 03:43
Lepiej niech pedro powie jakich sponsorów zdobył
nij0
21.11.2011 03:43
Ja myślę, że pozbyli się Pedro bo szykują do startów Paffeta, w końcu musi nabrać doświadczenia...
General
21.11.2011 03:42
Skoro dziękuje tak McLarenowi to może mu dorzucili trochę kasy niczym RBR za Ricciardo? A co do kontraktu na 2 lata - w F1 potrafią rozwiązywać roczne kontrakty i to w trakcie trwania sezonu, więc jak coś będzie nie tak (lub pojawi się mocniejszy paydriver), to De La Rosa może wypaść z kokpitu przed końcem sezonu 2012.
Ferrarif1
21.11.2011 03:40
Mam wrażenie ze autor/autorzy tekstów naoglądali się Comedy Central :P I tego Lemura z Pingwinów madagaskarskich i myślą że jest Prima Aprilis
F1 Bastek
21.11.2011 03:35
Spadłem z krzesła:P
witek2403
21.11.2011 03:33
A ten ciągle niedobity :)
nij0
21.11.2011 03:31
Matko Boska...
cobra
21.11.2011 03:30
:O Czyżby HRT szukało kogoś potrafiącego rozwijać bolid lepiej niż Liuzzi?
oliveira
21.11.2011 03:28
czy dzisiaj jest prima aprilis?
WooQash
21.11.2011 03:28
Jezu, chce się do końca skompromitować... ehh
Mahilda111
21.11.2011 03:26
You just kill me
Luca
21.11.2011 03:26
heh.Bez plotek żadnych,takie info po prostu :D
MarcinPuz
21.11.2011 03:26
2 szok, po Giermaziaku:)
Saruto
21.11.2011 03:25
padłem :D