FIA opublikowała listę startową F1 na sezon 2012

Składu kierowców w ogóle nie potwierdzili jeszcze Williams, Toro Rosso, HRT i Force India.
30.11.1117:46
Nataniel Piórkowski
6847wyświetlenia

FIA opublikowała oficjalną listę startową do Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2012.

Można na niej zauważyć, że w stosunku do obecnego roku, zmianie ulegnie kolejność numerów kierowców McLarena - Jenson Button, który zakończył ten sezon na lepszej lokacie od swego partnera - Lewisa Hamiltona, będzie jeździł w przyszłym sezonie z nr 3.

Z kolei kilka zespołów nie ma jeszcze potwierdzonych kierowców, choć na liście figuruje już nazwisko Kimiego Raikkonena, który od wtorku jest już oficjalnie kierowcą Lotus Renault. Ciągle nie ma za to informacji na temat obsady foteli w Force India, choć coraz częściej sugeruje się, że wkrótce ma dojść do zakontraktowania Paula di Resty i Nico Hulkenberga.

W podobnej sytuacji są także obecnie teamy Williams, Toro Rosso i HRT, choć jeszcze przed kończącym tegoroczny sezon Grand Prix Brazylii hiszpańska stajnia wydała komunikat, w którym ogłosiła podpisanie umowy z Pedro de la Rosą. Co ciekawe, obok nazwy HRT nie figuruje jak dotąd dostawca jednostek napędowych. W sezonach 2010 i 2011 team korzystał z silników Coswortha.

LogoZespół/silnikNar. Pierwszy kierowcaDrugi kierowca
Red Bull
(Renault)
1. Sebastian Vettel2. Mark Webber
McLaren
(Mercedes)
3. Jenson Button4. Lewis Hamilton
Ferrari
(Ferrari)
5. Fernando Alonso6. Felipe Massa
Mercedes GP
(Mercedes)
7. Michael Schumacher8. Nico Rosberg
Lotus
(Renault)
9. Kimi Raikkonen10.
Force India
(Mercedes)
11. 12.
Sauber
(Ferrari)
14. Kamui Kobayashi15. Sergio Perez
Toro Rosso
(Ferrari)
16. 17.
Williams
(Renault)
18. 19.
Caterham
(Renault)
20. Heikki Kovalainen21. Jarno Trulli
HRT
()
22. 23.
Marussia
(Cosworth)
24. Timo Glock25. Charles Pic
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

39
yaper
02.12.2011 08:28
Bardzo mnie cieszy brak nazwiska Petrova w składzie Lotusa. Jest zatem wielka szansa, że nie zobaczymy w 2012 roku jednej z największych pomyłek ostatnich lat w zespole, który walczy o coś więcej aniżeli pojedyncze oczka. Willams? Mam nadzieję, że Sutil znajdzie tam miejsce - ten kierowca pasuje do tego zespołu, tak jak ten zespół pasuje do niego. Maldonado już potwierdzony.
katinka
01.12.2011 07:50
@Kamikadze2000 Oj juz przesadzasz, ze Sutil tak lal Di Reste, no moze czasem tak bylo, ale mial tez dobre wyscigi i zdobywal punkty. Poczytalam o Paulu na Wiki i wiesz, zdziwilo mnie, ze po zdobyciu mistrzostwa w F3, nie poszedl dalej np. do GP2, tylko wybral DTM, gdzie zreszta tez sie swietnie spisywal. Nie wiem czemu mowisz, ze nie ma talentu, a taki Maldonado, ktory oprocz GP Monaco nic nie pokazal uwazasz, ze ma jakis wielki? :P A jesli chodzi o Schumiego, to moze i pod wzgledem osiagow, zwlaszcza w qualu jeszcze na razie nie dorownuje Rosbergowi, ale globalnie to Nico nie ma nawet 1/10 tej iskry i talentu Michaela ;) Co do wieku, to mysle chyba podobnie jak @Busisko, w przypadku Schumiego to nie powinno miec takiego znaczenia, moze dopiero za kilka lat. No to wiec niech Schumacher zdobedzie mistrza, a Ty spelnisz swoja obietnice ;) Pozdrawiam :)
Kamikadze2000
01.12.2011 06:31
@Busisko - ale Button ma zaledwie 30 lat w porównaniu do ponad 40-letniego Schumachera. To ma znaczenie w każdym sporcie. Jeżeli Schumi zdobędzie majstra, ogolę się na łyso! ;)
Busisko
01.12.2011 03:37
@Kamikadze2000 W tym sporcie biologia nie ma nic do rzeczy. Button miał być już skończony a teraz? MSC dostaje dobre auto i kolejne tytuły MŚ.
Kamikadze2000
01.12.2011 09:55
@katinka - co ty?? Di Resta wcale się nie popisał w tym roku. Sutil lał go jak chciał, a przecież nie jest bożyszczą. Szkot skończyłby podobnie w Mercu. To MSC powinien ustąpic, jeżeli już mówmy i zmianie składów. Ktoś pisał, że Misiek dorównuje Nico. Moim zdaniem to bzdura i odstaje od niego niewiele mniej, niż w zeszłym roku. Legenda legendą, ale Michael biologii nie oszuka i nigdy nie wróci do dawnej formy. ;]
katinka
01.12.2011 07:45
@eMJ Mi obecny sklad Mercedesa tez nie przeszkadza, nie kibicuje jakos specjalnie temu zespolowi, ale uwazam, ze Di Resta ma talent i powinien dostac szanse poscigania sie w lepszym zespole. A dlaczego za Rosberga, a nie Schumiego? A dlatego, ze nawet taki Schumacher ktory wrocil jest lepszym i bardziej walecznym kierowca niz Nico. Ale to tez tylko moje zdanie :) @Nuuskamuikkunen Fajne spostrzezenie, faktycznie Rosberg to rowny i przewidywalny kierowca, ma 3x7 :) No prawie, bo masz racje, gdyby nie male przesady Michaela co do parzystych numerow;) Ale sama przechodze na druga strone ulicy widzac czarnego kota, wiec sie Schumiemu nie dziwie :) @rocketman03 Moze i pomylka, ale ja bym zaryzykowala ;) Na mojej liscie najlepszych kierowcow nie ma Nico Rosberga, nic do niego nie mama, to dobry i solidny kierowca i tyle. Do Jensa mysle mu daleko, nie ma takiej wyscigowej inteligencji jak Button i brakuje Nico walecznosci na torze, tego pazura za ktorego tak uwielbiam Hamiltona :P To juz wolalam Rosberga w Williamsie, tam przynajmniej na torze robil wszystko, walczyl z innymi kierowcami, z bolidem i pokazywal taka sportowa zlosc, a teraz jest taki jakis nijaki na torze jesli moznaby tak powiedziec. Fakt, ze Nico nigdy nie mial najlepszego bolidu i moze gdyby taki dostal, to pokazalby na co go stac i tego mu zycze, bo jak na razie wypada przecietnie, nawet pomimo tego, ze jest wyzej w klasyfikacji niz Schumi.
rocketman03
01.12.2011 12:42
di Resta za Rosberga? :D Mocne, naprawdę mocne. Rosberga cenię bardzo wysoko - faktycznie mógłby być nieco bardziej agresywny w wyścigach, ale jeżeli dostałby lepszy bolid, to mógłby wygrywać. Wg mnie to jest kierowca na miarę Buttona. @Till21 - Rosberg też miał swoje przygody, a ze zbieraniem punktów generalnie różnie bywa, gdy jeździsz w środku stawki (tak czy inaczej miał ich jednak więcej niż MSC). Popatrz na wyniki kwalifikacji. Nie licząc awarii w Japonii, Nico w każdym Grand Prix meldował się w Q3. Schumacher aż sześciokrotnie kończył swoje zmagania odpadając w Q2. Zresztą, średnia pozycji końcowych też zdecydowanie na korzyć młodszego. Fakt, Schumacher jeździ może bardziej widowiskowo, ale też nie zawsze można go za to chwalić, często kiepsko się to dla niego kończy. Button przez wiele lat był uważany za "zbieracza punktów" i kierowcę przereklamowanego, a teraz wszyscy go chwalą. Liczę na to, że podobnie potoczy się kariera Nico. Generalnie, di Resta za Schumachera jak najbardziej, ale za Rosberga? Jak dla mnie pomyłka.
AniulaM1991
30.11.2011 10:10
Nr 13 kierowcy traktują jako pechowy dlatego jest on pomijany. Kiedyś kiedyś jeździli z nr 13 a teraz już nie;]
Till21
30.11.2011 09:35
@Nuuskamuikkunen Masz rację w sezonie 2010 Rosberg stanowczo pobił Schumachera mając ponad 2 razy punktów więcej w klasyfikacji generalnej . Ale w tym ? Uważam że nie . Co prawda Schumi miał 13 oczek mniej od "Blondyny" ale to On pokazał się z lepszej strony . W GP Belgii z 24 miejsca przeskoczył na 5 , piękny wyścig w Kanadzie chyba nie muszę nikomu przypominać , dobry popis na Monzie z Hamiltonem . Mało było takich wyścigów aby Schumacher nie przeskakiwał w wyścigu o 2 , 3 miejsca . A Nico ? Tzw. "Zbieracz punktów" mało wyprzedzania , żadnego ryzyka . Mogę się założyć że gdyby Schumi nie miał pecha tzn. kolizja z Pietrowem w Korei , z Senną w Brazylii , skrzynia na Węgrzech to byłby grubo ponad 20 pkt przed Rosbergiem ! I nie było by teraz tych dyskusji na temat nr na bolidzie . ;)
Nuuskamuikkunen
30.11.2011 08:20
@katinka @eMJ Nie będę oceniał czy Rosberg to dobra "partia" dla Mercedesa czy nie. Jednak to co trzeba o nim powiedzieć to to, że równy z niego gość...już trzeci rok z rzędu jest 7 w generalce na koniec sezonu, a co więcej drugi rok z rzędu bije 7-krotnego mistrza świat :) Czyżby Niemiec miał coś wspólnego z głównym bohaterem "Dnia Świta"?? Żeby jeszcze tylko Szumi łaskawie pozwoliłby mu jeździć z 7 numerem na bolidzie ;)
eMJ
30.11.2011 07:53
@katinka Osobiście wolę aktualny skład Mercedesa, a gdyby miało by się tak stać jak mówisz to lepiej żeby zastąpił Szumiwiatra, Rosberg mimo wszystko sobie lepiej radzi :) Ale to tylko moje zdanie :P
vojtas
30.11.2011 07:35
a jak bym dodał Kubice to wyglądało by to tak Ferrrai 5.Alonso 6.Massa/Kubica Lotus 9.Kimi 10.Kubica lub Williams Kubica Maldonado
rad_
30.11.2011 07:28
[quote="SilverX"]A gdzie numer 13 ?[/quote] Zarezerwowany jakby Kubica wrócił...
Adam2iak
30.11.2011 07:26
Skoro HRT ma już doświadczonego kierowcę do rozwoju bolidu, to może tak drugi fotel dla kolejnego Hiszpana albo dla Holendra? :-)
katinka
30.11.2011 07:23
Mam nadzieje, ze Malya zostawi Di Reste, szkoda by bylo, to utalentowany chlopak i ja jakbym byla na miejscu Rossa Brawna, to wzielabym Paula do Merca za Rosberga. A mnie dziwi, ze Maldonado i jego kaska sa jeszcze nie potwierdzeni, przeciez Williams Pastora potrzebuje.
Kamikadze2000
30.11.2011 07:11
@Il Capitano - bo jeszcze może się okazac, że to Szkot poleci na rzecz Hulka. ;) Po zawarciu umowy LRGP z Raikkonenem teraz nic mnie nie zdziwi. ;)
adamo342
30.11.2011 07:09
TommyYse też się cieszę bo żółty T-cam nie pasował do jego kasku
Il Capitano
30.11.2011 07:08
Dziwi brak di Resty
TommyYse
30.11.2011 06:49
Juhu, Button z numerem 3 i czerwonym t-cam'em :D
WooQash
30.11.2011 06:34
Inaczej by gęgał gdyby Mercedes był 7-mą siłą w stawce lub gorzej :P Cóż nadal chyba twierdzi, że numerek parzysty mu przynosi pecha :P
publius
30.11.2011 06:28
nie kumam Schumachera. Tyle lat uprawia tą dyscyplinę i nie umie pogodzić się z tym, że jest gorszy od kolegi z zespołu.
Tomos
30.11.2011 06:12
Co do nieparzystości numerów Schumachera.Jakby mistrzem w 2011 był Rosberg to musiałby oddać Schumiemu nr.1:)?
cravenciak
30.11.2011 06:03
[quote="SilverX"]A gdzie numer 13 ?[/quote] Co roku musi ktoś o to zapytać?
natan
30.11.2011 05:56
@WooQash Żaden z zespołów, które zmieniły nazwy, nie zaprezentował jeszcze nowych logotypów. Do tego czasu posługujemy się tymi z ubiegłego sezonu, gdy zespół Renault posiadał sponsora tytularnego Lotus, a w stawce był jeszcze Team Lotus i Virgin Racing.
WooQash
30.11.2011 05:52
Mnie zastanawia inna rzecz. Czemu obok Lotusa widnieje logo Renault, zaś obok Caterhama logo Lotusa?
SilverX
30.11.2011 05:50
A gdzie numer 13 ?
Karol24
30.11.2011 05:47
@adamo342 To jest bardzo fajne.
adamo342
30.11.2011 05:45
sylweq mi się właśnie podoba że Schumacher ma wyższy numer startowy od Rosberga bo czerwony T-cam nie pasowałby do żółtego kasku i żółtych rękawic Rosberga.Mi się bardzo podoba ta kolorystyka u Mercedesa
sylweq
30.11.2011 05:45
Aha - dzięki, gdzieś mi to umknęło :)
natan
30.11.2011 05:43
@sylweq Schumacher stwierdził kiedyś, że preferuje numery nieparzyste. Już w Mercedesie Rosberg przyznał, że nie ma nic przeciwko i dlatego występuje tam taka kolejność w numeracji na bolidach.
Saruto
30.11.2011 05:43
@sylweq bo jest nieparzysty ;)
sylweq
30.11.2011 05:35
A czemu Schumacher ma wyższy numer startowy od Rosberga?
natan
30.11.2011 05:25
Fragment newsa z niedzieli ;) Malezyjczyk przyznał również, że nie ma w planach zastąpienia Jarno Trullego innym kierowcą, ale jednocześnie przyznał, że przez zimę sytuacja może – choć wcale nie musi – ulec zmianie. „Na tę chwilę mamy z nim kontrakt i będzie się z nami ścigał. Nie ma zmian w składzie kierowców. Zgłosiliśmy do FIA obu kierowców, więc zobaczymy”.
Adakar
30.11.2011 05:23
Ciekawe co też z TEAM LOTUS (Caterham) ... Trulli miał być ponoć zagrożony ... ;-)
Lysy
30.11.2011 05:09
HRT nie podało nic bo poprostu gdy będą mieć kierowce n2 wyślą wszystko razem. Pewnie oszczędzają na znaczkach :P Co do Lotusa Renault to chciałbym aby Grosjean był obok Icemana... Reszta driverów będzie przed 15 grudnia więc czekamy :D 7.12 będą oficjalne nazwy i loga "nowych" zespołów? (Lotusa, Caterhama i Marussi)
dan193t
30.11.2011 05:02
może jest potwierdzony tylko słownie.. co do silników... może prawdziwe były plotki mówiące o odejściu HRT od Coswortha ciekawie jest z Lotusem... znów jest brytyjski, a śmieszne jest to że wg marki to obecny zespół z Enstone pracuje nad kontynuacją LotusaT128 xd wg papierów :D
bartekws
30.11.2011 05:01
Lotus nie potwierdził Pietrova. Co prawda nic to jeszcze nie oznacza, to mimo wszystko fajnie :)
rentonB
30.11.2011 04:44
Skoro nie ma potwierdzonego dostawcy silnika to jeszcze nie wplynely dokumenty ich do FIA, dlatego go nie ma.
TommyYse
30.11.2011 04:42
W HRT jest De La Rosa potwierdzony chyba ?