Ferrari rozwinęło własną wersję systemu optymalizacji prześwitu

Włoski zespół czeka obecnie na aprobatę swojego rozwiązania ze strony FIA
12.01.1213:18
Michał Roszczyn
2937wyświetlenia

Ferrari opracowało już własną wersję systemu optymalizującego prześwit samochodu podczas hamowania, czekając teraz jedynie na jego legalizację ze strony FIA.

Wymyślony przez zespół Lotus system pozwala na utrzymanie właściwego prześwitu na dohamowaniach, wpływając pozytywnie na aerodynamikę i stabilność bolidu. Rozwiązanie to jest w pełni mechaniczne i aktywowane w momencie użycia pedału hamulca.

Wczoraj okazało się, że FIA zaaprobowała system jeszcze przed startem minionego cyklu grand prix, a konkurencyjne ekipy pracują obecnie nad wprowadzeniem swoich wersji na sezon 2012. Wiarygodne źródła z Maranello potwierdziły, że Ferrari już opracowało swoją wersję systemu optymalizacji prześwitu i przedstawiło projekt FIA w celu upewnienia się, że jest on zgodny z obowiązującymi przepisami.

Co prawda uważa się, że włoska stajnia nie otrzymała jeszcze odpowiedzi od Federacji, to najprawdopodobniej decyzja zostanie podjęta w takim czasie, by Ferrari mogło zamontować mechanizm do tegorocznego bolidu jeszcze przed lutowymi testami.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

11
Simi
13.01.2012 11:31
Tuż, tuż przed nim ;)
katinka
13.01.2012 01:03
Moze masz racje Simi, no wlasnie, ale Lotus tak pisalo, to rozwiazanie wymyslil rok temu, nikt w bolidzie tego jeszcze nie widzial, tylko moze inne teamy slyszaly, a Ferrari sprobowalo zrobic to po swojemu. Ja tam lubie kreatywnosc, innowacje i rewolucje, chcialabym tez widziec Ferrari w czubie, bo lubie ostra walke o kazde podium i punkt, wiec niech ten czerwony bolid jak mowi Domenicali, wyglada nawet jak pokraka, ale niech bedzie szybki na torze. Oczywiscie zaraz za McLarenem Lewisa Hamiltona ;)
Simi
12.01.2012 04:06
Raczej nie chodzi o to, gdyż opisywana innowacja jest wymyslona przez Lotusa ;)
katinka
12.01.2012 03:13
Ciekawe, czy tylko o ten system chodzilo, czy o cos wiecej, gdy Domenicali mowil, ze 663 bedzie taka rewolucja do wczesniejszych bolidow Ferrari. Teraz jeszcze bardziej czekam na McLarena i jakies ich bombowe rozwiazanie ;)
Campeon
12.01.2012 02:04
Mimo wszystko "własna wersja" jest bardziej uniwersalna :P
jpslotus72
12.01.2012 01:59
@Campeon Nie miałem na myśli "błędu w tekście". :) Pytałem (retorycznie) na ile pomysł Ferrari w tej kwestii jest "oryginalny", a na ile - delikatnie mówiąc - "inspirowany" analogicznym rozwiązaniem Lotusa... Zdarza się co prawda, ze dwaj "wynalazcy" dochodzą do podobnego rezultatu zupełnie niezależnie od siebie - ale to bardzo rzadkie przypadki... :) Patent chroni przed bezkarnym "kopiowaniem", ale nie zamyka drogi "inspiracji" - a w tym drugim przypadku bardzo trudno wyznaczyć granice prawne.
SirKamil
12.01.2012 01:07
Tak, ale tylko w ramach tyłu i o coś innego tam chodzi.
IceOne
12.01.2012 12:55
@SirKamil Mercedes juz w 2011 stosowal polaczeniowe zawiasy,a o Sf tez wlasnie spekulowali na stronie Allena ,ze ich rozwiazaniem regulacji przeswitu bedzie podobny rodzaj zawieszenia. http://scarbsf1.wordpress.com/2011/10/17/mercedes-innovative-linked-rear-suspension/
SirKamil
12.01.2012 12:52
rok temu mówiło się o pracy Ferrari nad połączonym zawieszeniem (z anglikańskiego i mało po polsku: " "połączeniowym") przód-tył, co w istocie mogło oznaczać właśnie prace na systemem utrzymania prześwitu. Bzdurą jest jedynie tylko to, że dopiero teraz czekają na akceptacje.
Campeon
12.01.2012 12:38
Lotus opatentował swój system, więc Ferrari musiało stworzyć swój ;) Niemniej, poprawiłem w razie co.
jpslotus72
12.01.2012 12:36
"Własny system" czy "własną wersję systemu" (stworzonego przez Lotusa)? - zdawać się może, że to synonimy, ale jest jednak pewna różnica (jedni powiedzą, że "drobna" - inni że "istotna"). Kto następny?...