Caterham zaprezentował CT01

Nowy bolid zwraca uwagę charakterystycznym "płaskim" nosem.
25.01.1212:40
Nataniel Piórkowski
14942wyświetlenia

Caterham ujawnił na swym oficjalnym Twitterze pierwsze zdjęcie tegorocznego bolidu CT01.

Początkowo zespół planował opublikować pierwsze rysunki bolidu w F1 Racing, który zgodnie z planem ma ukazać się jutro, jednak pomysł ten szybko spalił na panewce, ponieważ większość magazynów trafiła do punktów sprzedaży już w środę.

Zgodnie z przewidywaniami uwagę przyciąga charakterystyczny płaski nos samochodu - rozwiązanie takie narzucają dyrektywy techniczne FIA wprowadzone w celu podniesienia bezpieczeństwa kierowców F1 - a także umiejscowienie końcówek rur wydechowych. Tak jak w ubiegłym roku, samochód malezyjskiej stajni będzie napędzany silnikami Renault.

^galeria,451

KOMENTARZE

82
cziken129
28.01.2012 10:46
ojj... coraz zgrabniejsze te nowe bolidy :) pamiętam jeszcze jak w 2003 bolidy np. Ferrari przypominały, jakby ktoś ich burty ciosał z cegły :)
7777777
27.01.2012 11:52
Faktycznie pospieszyłem się przy wyszukiwaniu zdjęć, ale pomimo tego ,że jest to model to jednak podobny do oryginału, a chciałem tylko ukazać przepaść między samochodami z tamtych lat a obecnymi pozdr.
maciejas512
27.01.2012 10:28
@7777777 Hahah to jest zabawka a nie MP4-20 Po drugie najładniejszy bolid to właśnie MP4-20 A najlepszy dźwięk bezprecedensowo miał Williams FW26 z silnikiem V10 BMW :)
IceMan11
27.01.2012 12:36
@7777777 Ten McLaren to jakaś pokraka, a nie MP4-20.
7777777
27.01.2012 10:59
Jeszcze raz: http://i.imgur.com/G98yL.jpg http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-f1-mclaren-2005/567591
Kamikadze2000
27.01.2012 10:54
Alexander Rossi jednak zostaje w Formule Renault 3.5. Będzie startował w Arden Caterham Motorsport z Williamsonem. To tak nawiązując do malezyjskiej stajni, gdyż na bank Rossi to ich kierowca rezerwowy. ;) Nie wiem, co to za problem, z tym wyglądem. Kiedyś bolidy były tak paskudne, że szkoda gadac! Przynajmniej macie taki jakby powrót do lat 70-tych. ;]
gnt3c
26.01.2012 10:25
od 2009 to jest porażka a nie bolidy, 2005-2008 najładniejsze. nie wiem czy ktoś już to cytował: http://i.imgur.com/G98yL.jpg
IceMan11
26.01.2012 03:32
@Norbi123 A mi nie, ponieważ wiało od nich tandetą. Wszędzie puste miejsca, w których mogłoby być mnóstwo elementów aero. Wiadomo miały być cięca aero to i były :)
Dante
26.01.2012 03:24
Panowie - kwestia gustu. Dla jednego Lotus 79 to po prostu najpiękniejszy kawałek bryły który ścigał się po torach, dla innego to dziwadło które ze względu na wygląd nie powinno opuścić desek kreślarskich. A jeżeli chodzi o bolidy na 2012 rok - myślałem, że FIA rozporządzi "niskie nosy" w stylu BGP01 a nie wrzuci jakieś schody między kołami. Ale jeżeli taki wygląd ma mieć jakiś wpływ na bezpieczeństwo i osiągi to nie ma co dyskutować.
7777777
26.01.2012 02:08
Niektórzy to bzdury opowiadają, że obecne bolidy są ładne. O jakiej subtelności, uroku mówicie? O jakim przyzwyczajeniu? Do brzydoty nie można się przyzwyczaić. To co się teraz wyrabia z tymi bolidami to tragedia, a jak wprowadzą V6...niedobrze mi się robi. Tak powinny wyglądać bolidy F1 (Mclaren mp4 20 - najładniejszy bolid w historii F1): http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-f1-mclaren-2005/567591 http://desdirodeabike.files.wordpress.com/2011/05/2237-2.jpg http://www.3dm3.com/portfolio/image-1519.html http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2007/10/michaelschumacher_ferrari_hungaroring_2006_2.jpg http://www.nofenders.net/2008/01/bmw-sauber-f108.html http://www.formula1.com/gallery/launches/2008/218.html
Norbi123
26.01.2012 01:26
@IceMan No mi osobiście bolidy 2009 podobały się najbardziej po nowych zmianach w regulaminie
adnowseb
26.01.2012 11:09
@IceMan11 Fakt, Zanardi posiadał piękny bolid. (Wszystkiego Najlepszego Sergio P.)
schuey
26.01.2012 10:58
slyszlem ze f1 w radiu beda komentowac:) dla niektorych niedzielnych ogladaczy to nielada gratka bedzie.
IceMan11
26.01.2012 10:55
@Adakar Bolidy z 2008 roku moim zdaniem były super - zwłaszcza Ferrari i BMW - ale gdyby zamiast Bridżów były takie Michelin z 2005 to dopiero byłyby auta :) Tamte (2004-06) były jakby niższe i szersze, a to jest wygląd jakiego oczekuje po F1. Teraz te opony wąskie, kąty nachylenia strasznie małe - nie to co przy Michelinach. ChampCar? Pewnie szczególnie te, którymi podróżował Alex ;P Ale fakt. Były super - niskie i szerokie :)
Kamil-F1
26.01.2012 09:31
@Dante Bolid królewskiej serii musi jednak jakoś wyglądać.Wiem, że osiągi liczą się przede wszystkim ale jak widać FIA chce te osiągi zmniejszać wprowadzając m.in. przepisy dot. nosa.I co im kto zrobi...? Stąd wybór- albo akceptowalny wygląd, albo deska do prasowania. Swoją drogą chyba chodzi tu o wysokość liczoną od dolnej części nosa, więc możnaby dać bardziej zaokrągloną górę tak jak np. w Ferrari F60.
Aquos
26.01.2012 08:48
Mam nadzieję, że to tylko interpretacja przepisów wg Caterhama, że po prostu akurat oni uparli się, że chcą poprowadzić nos maksymalnie wysoko, jako to możliwe i z tego wynika ta paskudna deska do prasowania (jak to już ktoś trafnie określił). Oby inni rozwiązali to inaczej. Kiedyś jakiś mądry człowiek (nie pamiętam kto) powiedział, że w inżynierii sprawdzają się eleganckie rozwiązania - jeśli coś wygląda dobrze, to zazwyczaj dobrze też działa. Jeśli miał rację to Caterham powinien się martwić.
Adakar
26.01.2012 07:46
@IceMan11 Amen. Bolidy Renault szczególnie, w których brylował Fernando. Sekcja środkowa i tylna były dziwacznie uformowanym kształtem z przetłoczeniami, mini skrzydełkami, skrzelami, uwypukleniami etc ... Ilość dodatków (jeszcze w 2008) była ogromna. Spójrzcie sobie np. na BMW Sauber z GP Monako. Bolidy przed sezonami 2004 i po 2008 miały wręcz "czystą" formę, ale i tak już w połowie 2009 roku wszyscy szukali (i znaleźli) luki w przepisach, żeby dodawać to i owo. O budowie skomplikowanych przednich skrzydeł nie wspominając. Jordan 191 ? Hmm... a ja bym sobie życzył, aby bolidy F1 wyglądały jak ChampCary z drugiej połowy lat 90-tych. Tamten kształt to bezsprzecznie najlepszy monoposto w historii motosportu, ever.
lukmack
25.01.2012 10:50
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=333818109982289&set=o.292309963464&type=1&theater Wygląda Fajnie :D Nos "ciekawy" ale ocenie dopiero jak zobacze na torze a nie taka grafika komputerowa :D
IceMan11
25.01.2012 09:30
@maciejas512 Najbardziej agresywnie wyglądającymi bolidami były te z lat 2004-2006. Wtedy opony były naprawdę szerokie co dawało świetny efekt, a i aero było znacznie bardziej rozwinięte w porównaniu z takim sezonem 2002. Co do ładności. Hmm... Tego nie będę pisał, ponieważ mi strasznie podoba się Jordan z sezonu 91. Był fantastyczny :) Gdybym zrobił taką swoją listę naj bolidów to chyba właśnie Jordan 191 byłby na jej czele.
szczawek
25.01.2012 09:11
@mCegielski Niby tak, jednak sądząc po wysokości czubka nosa pod tą plandeką jest bardzo nisko (chyba na wysokości środka kół) więc możliwy jest brak garbu jak przy CT01 - choć nei mówię że nos będzie miał łagodną linię:] spodziewam się podobnego założenia co do nosa jak w 2009.
Dante
25.01.2012 09:09
@Kamil-F1 - Poświęcenie osiągów kosztem wyglądu bolidu? Tego jeszcze nie grali...
mCegielski
25.01.2012 08:59
@leni93 Zauważ, że na zdjęciu CT01 gdzie widzimy go z boku to miejsce gdzie znajduje się garb jest subtelnie schowane za jednym z kół, a na zdjęciu, które wrzuciłeś to miejsce poza kołem dodatkowo przykrywa plandeka więc nie wyciągajmy pochopnych wniosków ;)
maciejas512
25.01.2012 08:43
Jak dla mnie najładniejsze bolidy to Ferrari z 2004, 2006 i 2008, BMW z 2004 i 2008, McLaren z 2005 i 2006 i Renault z 2005 i 2006. Bolidy z 2008 były ostatnimi które mi się naprawdę podobały. Wydawały się większe i masywniejsze a nie dzisiaj takie malutkie że jak kółka ściągną to taki mały liliputek.
IceOne
25.01.2012 08:39
@gnt3c sliczne ksztalty ,bo pod plachta jest woz batmana a nie MP4-27 xD swoja droga ,gdyby to byl real mp4-27 pod ta plandeka :) , to bardzo ciekawa linia wyprowadzajaca tylne skrzydlo, futurystyczny pomysl :))
gnt3c
25.01.2012 08:01
@leni93 - to zdjęcie prezentuje śliczne kształty, oby było odzwierciedleniem rzeczywistości.
Kamikadze2000
25.01.2012 07:56
Mnie tam nowe maszyny, po rewolucji w 2009, się podobają. :)
IceMan11
25.01.2012 07:44
@Norbi123 No już nie przesadzaj. Bolidy z 2011 nie były takie brzydkie. Na pewno ładniejsze niż te z 2009. ;)
Rashad
25.01.2012 07:26
@IceMan11 Fakt BMW to mial chyba jakies polszuflady po bokach przedniego skrzydla ale w opisie chodzilo mi ogolnie o sama idee bolidu :D
leni93
25.01.2012 07:18
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/402337_10150609817766413_12254981412_11476168_442530489_n.jpg w McLarenie chyba nie będzie, aż tak brzydkiego nosa, przynajmniej to zdjęcie nie przedstawia tego żeby tak było
Norbi123
25.01.2012 07:08
@up koniec świata (F1) jest blisko ... :( Z roku na rok coraz bardziej obleśne auta wymuszone idiotycznymi regulacjami Ten ich DRS, KERS i opony Pirelli równie dobrze mogli dać na auta z 2008 roku
SilverX
25.01.2012 07:04
[quote="Norbi123"][/quote] Prawie wszystkie bolidy będą tak wyglądać...
Norbi123
25.01.2012 06:46
Czy nie przypadkiem wszystkie tegoroczne bolidy będą posiadać takie nosy, wymuszone ze względu na zmiany w regulaminie?
Kamil-F1
25.01.2012 06:34
@Rashad Masz rację widok Williamsa FW30(który chyba pierwszy to pokazał) w specyfikacji '09 był pewnym szokiem ale potem było ok.Jednak ta ''deska do prasowania'' z przodu to już przesada.Mercedes miał już podobne rozwiązanie i jak było tak jest to szpetne w mojej ocenie. Rozumiem, że konstruktorzy próbowali wykorzystać lukę w przepisach.Mimo to lepiej byłoby stworzyć coś łagodniejszego, nawet kosztem osiągów(które powinny byc rozwijane w innej dziedzinie niż aero). Jeśli wszystkie bolidy będą miały nos a'la ''deska do prasowania'' to będzie nieciekawie. Sam BMW Sauber F1.09 wyglądem bije na głowę Caterhama...
Simi
25.01.2012 06:31
Cóż, przynajmniej coś się dzieje. Wszystko się zmienia - muszą się zmieniać także bolidy. Na początku 2009 ciężko było się przyzwyczaić do kosiarek, ale się udało. Przyzwyczaimy się i do dziobaków ;)
Przemysław
25.01.2012 06:11
Cóż, na rysunkach koncepcyjnych z przed paru miesięcy od Scrabsf1 wyglądało to trochę inaczej, nos miał sie łamać w tym miejscu gdzie jest garb i schodzić ku dołowi a tu... aż się zacząłem śmiać :D nie wierzę, że jakiś kierowca będzie chciał wsiąść do tego paskudztwa.
IceMan11
25.01.2012 06:04
@Rashad Noo akurat bolid BMW okazał się okropny. Szczególnie porównując z innymi bolidami, które wyglądały normalnie - Toyota, Brawn, RBR, Ferrari, McLaren.
Ferrarif1
25.01.2012 05:59
A mi tam jakoś dziób nie przeszkadza, powiem że nawet dodaje tej finezji :P
Rashad
25.01.2012 05:56
Rzeczywiscie wyglada dziwnie ale tak samo wszyscy byli w szoku jak po sezonie 2008 BMW jako pierwsze pokazalo (jesli sie nie myle), jak moze wygladac samochod na sezon 2009 wszyscy w szoku, ze wyglada jak wozek sklepowy z plugiem itd :D Wszyscy sie przyzwyczaili wiec podejrzewam, ze teraz bedzie tak samo. Co do samego bolidu miejmy nadzieje ze Catheram wlaczy sie do walki :)
adnowseb
25.01.2012 05:05
@Adakar [quote]Nawiązujesz do "Agenta Pepe" ? ;-D[/quote] Chyba mamy dzieci w podobnym wieku. Gdyby CT01 był jak Pepe to mistrza ma w kieszeni:)
rad_
25.01.2012 04:58
Ten nos to chyba "ku pamięci" Roberta :P
archibaldi
25.01.2012 04:47
ugly motherf%$#er ;] Ale cóż, może będzie szybki :)
IceMan11
25.01.2012 04:46
Ma ktoś tą fotkę w większej rozdziałce? Nie widzę za bardzo tych rur wydechowych, a chciałbym je dostrzec ;P
yaper
25.01.2012 04:31
Radykalny, brzydki, nieprzewidywalny - prezentacje bolidów na 2012 rok czas zacząć. Nie jestem ekspertem, ale chciałbym żeby ten pakiet dał Caterhamowi tempo na poziomie ubiegłorocznego Willamsa. Strach pomyśleć, jak będzie wyglądał bolid Ferrari mając nadal w pamięci komentarze szefostwa na jego widok :>
Adam2iak
25.01.2012 04:14
Wygląda ohydnie. Czy naprawdę nie dało rady zrobić tego "subtelniej"?
fernandof1
25.01.2012 04:05
wygląd to kwestia przyzwyczajenia według mnie
Lysy
25.01.2012 03:59
@jpslotus72 A ja sobie pooglądałem dziobaki :P Szczególnie dziobaka z byczkiem :P
jpslotus72
25.01.2012 03:57
Jeśli wszystkie bolidy w 2012 będą w mniej więcej takim stylu, to przerzucę się na radiowe transmisje z wyścigów... :)
IceMan11
25.01.2012 03:53
@Lysy W zeszłym sezonie mieli jeden z najłedniejszych, więc?
fernandof1
25.01.2012 03:45
@Lysy Będą jeszcze gorsze ,mam takie przeczucie
Lysy
25.01.2012 03:41
To tylko jeden z najsłabszych bolidów... prawdziwe odzwierciedlenie zobaczymy 1 i 3 lutego :P
IceMan11
25.01.2012 03:37
Okropny. I wcale nie chodzi mi tylko o nos. Cały jest jakiś pokraczny.
TommyYse
25.01.2012 03:22
Okropnie to wygląda :(
golabtomek
25.01.2012 03:00
Po zapowiedziach myślę, że Ferrari to też dziobak... Zobaczymy na ile to efektywne rozwiązanie :)
Sycior
25.01.2012 02:53
http://i49.servimg.com/u/f49/14/79/55/26/67595910.jpg
Karol26
25.01.2012 02:48
Dziwne jest to ,,zgrubienie" :) Ogólnie ładne barwy i to auto da im pierwsze punkty :)
Ferrarif1
25.01.2012 02:47
O kurcze to już... ale na śmierć zapomniałem że zaczyna się czas prezentacji :P
Adakar
25.01.2012 02:47
@Kamil-F1 no fakt. Wygląda jakby operacja usuwania guza była przeprowadzona saperką, ewentualnie szpadlem, a nie skalpelem. @topgear Nawiązujesz do "Agenta Pepe" ? ;-D
topgear
25.01.2012 02:46
Nie wiecie, że dziobak to najbardziej aerodynamiczne zwierzę świata? xD
Adakar
25.01.2012 02:46
@katinka Super malowanie ? Ale to malowanie od 3 lat takie samo ... ;-)
Kamil-F1
25.01.2012 02:45
Ten nos jest okropny!Nawet bolidy z początku 2009r. nie raziły tak wyglądem.
katinka
25.01.2012 02:29
Fajny ten CT01 i super malowanie, ogolnie jest sliczny. A jak pozwoli kierowcom na zdobycie pierwszych punktow dla zespolu Caterham, bede szczesliwa.
PatrykW
25.01.2012 02:17
Każdy bolid taki garb będzie miał ? Oby nie :) Co do bolidu to nie moim zdaniem mało różni się w wyglądzie ale w środku tak .
czorny90
25.01.2012 02:03
Generalnie bolid wygląda agresywne, ale ten nos, hmm... Jakiś taki ohydny, aczkolwiek myślę, że to kwestia przyzwyczajenia.
Ralph1537
25.01.2012 01:54
płasko rzeźba :) ha ha
WeiBF1
25.01.2012 01:49
Zielona Strzała ;D
DamianF
25.01.2012 01:46
Mi się bardzo ten nosek podoba :) Mam nadzieję, że Caterham będzie czasami gościł w top 10 .
szczawek
25.01.2012 01:23
Ale tak na logikę... nie pamietam dokładnie, jednak kojarzę, że nos miał być obniżony ze względów bezpieczeństwa, by kręcąca się opona rywala z przodu nie zafundowała darmowego lotu w stylu Webbera. Z tych zdjęć jasno wynika, że ( przynajmniej w przypadku Caterhama) opona może bezproblemowo podbić nos bolidu. Ja sie spodziewałem nosów w stylu Brawna z 2009 bądź co najwyżej Toyoty, a to co jest tu to jakaś paranoja. Nie ma wg mnie zmiany w kwestiach bezpieczeństwa a względy estetyczne... Chociaż z drugiej strony RB5 też wyglądał paskudnie z tym wąskim i garbatym nosem
DJ Malina
25.01.2012 01:21
@adnowseb Mi też się ten bolid podoba :P Lepszy od poprzednika, ale najbardziej mi się podobał T127 ;) Mam nadzieję, że CT-01 zdobędzie chociaż jeden punkcik :D
Kamikadze2000
25.01.2012 01:02
Ważne, aby był konkurencyjny! :)) Nos!? Cóż, chyba każdy będzie miał podobny. Ferrari chocby już zapowiedziało, że nie będzie wyglądał okazale ich bolid. ;) @kamil zmc - "DŻIZYS"!!! ;]]]
FelipeF1.
25.01.2012 12:48
ten nos FUUUJJJ
adnowseb
25.01.2012 12:33
Czyżby tylko mi podoba się ten bolid? Ładna konstrukcja. @Adakar ciekawe rozwiązanie z tymi'' rurami''.No to zobaczymy jak bardzo Ferrari zaskoczy nas wydechem.
Metalpablo
25.01.2012 12:26
http://desmond.yf...ze=640&ysize=640 Pierwsze skojarzenie :D http://www.idn.org.pl/sm/chory/Iza/Album/Fauna/dziobak.jpg :D. Wiadomo, wygląd bolidu to rzecz najmniej ważna. Ciekawe jak u konkurencji...
Adakar
25.01.2012 11:57
http://imageshack.us/photo/my-images/59/jjjld.jpg/ Spójrzcie gdzie są rury ... @Ralph1537 Garb jest spowodowany nosem. Tzn nos jest płaski, bo powyżej tej wysokości nie może być tam "bolidu". Więc najprostszym wyjściem było "odcięcie" nieregulaminowej już nadwyżki
Ralph1537
25.01.2012 11:56
a po co ten garb właściwie, bez niego może troche lepiej by wyglądało
H5N1
25.01.2012 11:55
I pomyśleć, że wszystkie bolidy będą mieć takiego garba :(
mCegielski
25.01.2012 11:55
Dziwi mnie to, że ten guz miał być nowością niby tylko tylko w nowym Ferrari
michu94
25.01.2012 11:51
Na innych fotkach wygląda paskudnie
kamil_zmc
25.01.2012 11:51
Strasznie wygląda ten nos, ale cóż chyba wszystkie bolidy 2012 będą tak wyglądały (oby nie). Tu link do skanu z f1 racing z lepszej strony można zobaczyć: http://desmond.yfrog.com/Himg877/scaled.php?tn=0&server=877&filename=f9hux.jpg&xsize=640&ysize=640
Ralph1537
25.01.2012 11:48
to chyba taki nos jest bardziej niebezpieczny, wygląda jak szpikulec jak się wbije w coś to strach sie bać
cravenciak
25.01.2012 11:44
@up Trzeba się przyzwyczajać do takiego nosa, bo to dopiero początek.
nij0
25.01.2012 11:42
Wygląda agresywnie, ale ten nos...