Toyota ogłosiła plany na sezon 2012
Dwa prototypy w Le Mans 24h i starty w wybranych rundach mistrzostw świata
25.01.1213:49
4998wyświetlenia
Toyota Motorsport GmbH przedstawiła oficjalnie projekt TS030 HYBRID na sezon 2012, informując, że debiut samochodu w wyścigu nastąpi już 5 maja podczas drugiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA w zawodach 6h Spa-Francorchamps. Toyota Racing planuje wystawienie dwóch samochodów podczas 24h Le Mans oraz starty w kilku innych rundach Mistrzostw Świata.
Załogę pierwszego samochodu utworzą Alex Wurz, Nicolas Lapierre i Kazuki Nakajima. Potwierdzono także zatrudnienie juniora ekipy, którym został Andrea Caldarelli, oraz możliwość zaangażowania 30-letniego Japończyka Hiroaki Ishiury, który miałby zasiąść w drugim TS030 Hybrid.
Toyota tym samym oficjalnie potwierdziła powrót do 24h Le Mans z następcą wspaniałych TS010 i TS020, z którymi odnosiła sukcesy w latach 90-tych, mając nadzieję, że dzięki TS030 Hybrid uda się wreszcie wywalczyć zwycięstwo w tym prestiżowym wyścigu.
Samochód będzie napędzany silnikiem benzynowym V8 o pojemności 3.4 litra wspieranym prez system hybrydowy opracowany przez partnerów ekipy: Nisshinbo, Aisin AW i DENSO. Podobnie jak ma to miejsce w Formule 1 i samochodach drogowych Toyoty, TS030 HYBRID będzie odzyskiwał energię podczas hamowania. Toyota poinformowała, że nowy prototyp będzie mógł się poruszać tylko dzięki silnikowi elektrycznemu, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Nowe nadwozie LMP1 zostało zaprojektowane i zbudowane w Kolonii, a pierwsze testy zaliczono w dniach 11-13 stycznia na torze Paul Ricard. Podczas jazd na francuskim obiekcie, TS030 Hybrid pokonał kilkaset kilometrów pokazując dużą niezawodność i niezłe osiągi już na początku programu testowego.
Oczywiście chcielibyśmy wygrać Le Mans- powiedział Yoshiaki Kinoshita, szef zespołu.
To marzenie wszystkich uczestników tego wyścigu. My jednak podchodzimy realistycznie i wiemy, że musimy rozwijać się i uczyć, by konkurować z bardzo mocnymi rywalami. Naszym celem na ten rok jest pokazanie poziomu osiągów naszego samochodu i napędu THS-R. Hybrydowość jest priorytetową technologią dla Toyoty, więc istotne jest, by pokazać to na arenie sportów motorowych. Chcemy dowieść, że możemy osiągnąć przewagę osiągów zarówno w kwestii czasów okrążeń, jak i zużycia paliwa. Wszyscy zaangażowani w projektowanie, rozwój i przygotowanie samochodu, zarówno w TMG jak i dziale sportów motorowych w Japonii, pracowali bardzo ciężko by osiągnąć ten punkt i wszyscy jesteśmy podekscytowani powrotem na tor.
Dwoma głównymi siłami napędowymi naszego TS030 Hybrid są aerodynamika i system hybrydowy- zapewnił dyrektor techniczny projektu, Pascal Vasselon.
Regulaminy dla napędów hybrydowych pozwalają nam na odzyskiwanie energii podczas hamowania i uwalnianie jej by poprawić przyspieszenie na wyjściu z zakrętu, co przenosi się na niższe czasy okrążeń. Dla każdego poziomu osiągów, napęd hybrydowy będzie oznaczał mniejsze zużycie paliwa, więc to ekstremalnie istotna technologia i jesteśmy podekscytowani wprowadzając ją do wyścigów długodystansowych. Kolejnym kluczowym punktem naszego rozwoju jest wydajność aerodynamiczna. Ekipa zajmująca się rozwojem w TMG pracowała bardzo ciężko by osiągnąć optymalny projekt aero korzystając zarówno z tunelu aerodynamicznego, jak i z CFD. Biorąc pod uwagę pozytywne opinie, których doświadczyliśmy podczas pierwszych jazd samochodem, mamy bardzo dobrą bazę, na której będziemy pracować w nadchodzących tygodniach.
^galeria,441
KOMENTARZE