Red Bull podejrzewa, że Mercedes F1 W03 ma unikalne rozwiązanie.

Do prezentacji bolidu stajni z Brackley pozostały cztery dni.
17.02.1210:45
Maciej Kotuła
3773wyświetlenia

Do prezentacji W03 już tylko cztery dni, mimo tego Mercedes nadal pozostaje tajemniczy w kwestii jego samochodu na sezon 2012.

Niemiecki zespół wybrał inną ścieżkę działania, niż wszyscy jego główni rywale, pozostawiając swój bolid w fabryce w Brackley, zamiast pojawić się na ubiegłotygodniowych testach w Jerez.

Mercedes ujawnił wprawdzie kilka zacieniowanych zdjęć W03 w tym tygodniu, jednak zamaskował rozwiązanie konstrukcji schodka na nosie bolidu. Dyrektor techniczny Red Bull Racing, Adrian Newey, ma na to teorię. Przypuszczam, że chcą coś ukryć przed konkurencją - powiedział dla niemieckiego Sport Bild. Musi to być coś, co można skopiować całkiem szybko, w innym przypadku nie trzymaliby tego w tak ścisłej tajemnicy.

Ze zdaniem Neweya zgadza się konsultant Red Bulla, dr Helmut Marko: Muszą mieć coś szczególnego z przodu samochodu. Ferrari porównuje tę sytuację do poprzedniej z udziałem tego zespołu, gdy ten - wtedy jeszcze jako Brawn GP - przybył późno na testy ze słynnym już podwójnym dyfuzorem i zdobył w tamtym sezonie oba tytuły mistrzowskie.

Ross Brawn, zapytany przez Auto Motor und Sport o rozważania dotyczące późniejszego debiutu W03, uciął krótko: To wkalkulowane ryzyko.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

13
marrcus
17.02.2012 08:56
wyglada jak po wypadku, jakby początek do srodka wpadł
Huckleberry
17.02.2012 02:23
Jak widać chcieli ukryć nos bo wygląda wyjątkowo szpetnie ;)
akkim
17.02.2012 12:30
Patrząc w foto Masakry nos rodem z Ferrari, czyżby właśnie dlatego debiut opóźniali ?
Prophet
17.02.2012 12:12
@Masakra Dosyć agresywny "spadek" przy tym nosie jest... Poza tym ciężko oceniać z takiego kąta i takiej jakości zdjęcia ;)
Masakra
17.02.2012 12:05
http://1.bp.blogspot.com/-BmTqRCLUnQs/Tz4h9A6Q-eI/AAAAAAAATSo/LB5jDOVIXe4/s1600/mercedes_w03_silverstone_2012.jpg Nie widac nic szczegolnego.Kolejny Dziobak:)
Adakar
17.02.2012 11:35
@jpslotus72 ostatni gwoździk do trumny jeśli chodzi o powrót Schumiego, ale i pierwszy w przemyśleniu na nowo line-up'u i swojego zaangażowania w F1 jako fabryczna ekipa ... to może być początek końca Mercedes GP w F1. Pamiętajcie, że koncerny SZYBKO się nudzą
jpslotus72
17.02.2012 10:29
Jak widać/nie widać - mają awarię oświetlenia i nie są pewni, co tam w półmroku udało im się poskładać... :) [quote]To wkalkulowane ryzyko[/quote]Ryzyk-fizyk. Jeśli wypadnie im "orzełek", Schumacher będzie mógł utrzeć nosa krytykom, opisującym jego formę po powrocie (z piszącym te słowa włącznie) - jeśli "reszka", to będzie to "gwóźdź do trumny" owego powrotu...
kubusiowy
17.02.2012 10:20
moim zdaniem to nic innego jak działanie marketingowe ze strony Mercedesa, wiadomo co jest największą, najbardziej widoczną i "najgłośniejszą" zmianą w tegorocznych bolidach, więc takimi zdjęciami chcą wzbudzic jeszcze większe zainteresowanie prezentacją.
Prophet
17.02.2012 10:17
@Adakar Po co tak daleko szukać - to samo masz na tym portalu ;) http://www.f1wm.pl/php/news_id-25407.html
Sir Wolf
17.02.2012 10:15
Jeżeli to coś, co "łatwo skopiować", to niedługo po testach konkurencja może także to mieć, więc przewaga jest znikoma.
Adakar
17.02.2012 10:04
http://www.gpupdate.net/en/videos/1865/mercedes-amg-shakedown-at-silverstone/ niby pierwszy shakedown nowego W03
Gie
17.02.2012 10:04
Co z tego że mają to coś jeśli to coś okaże się na testach zupełnie nieprzydatne. Bez sensu takie myślenie. Mamy jakieś rozwiązanie, jedziemy na testy, zbieramy dane, udoskonalamy. Inni kopiują ale i tak jesteśmy o krok przed nimi.
benethor
17.02.2012 09:52
No i dobrze, że mają. Jeśli "magiczne rozwiązanie" się sprawdzi, to Red Bull znowu będzie musiał pokazać jak szybko potrafią kopiować;] A tymczasem w Woking i Maranello będą juz trwały testy kolejnej wersji tego usprawnienia;]