FIA potwierdza lokalizację strefy DRS w Szanghaju

W porównaniu do ubiegłego roku zostanie ona skrócona o około 50 metrów.
10.04.1221:52
Nataniel Piórkowski
2643wyświetlenia

FIA potwierdziła lokalizację strefy DRS podczas niedzielnego wyścigu o Grand Prix Chin, który odbędzie się w Szanghaju.

Podobnie jak w ubiegłym sezonie, punkt pomiaru będzie znajdował się pomiędzy zakrętami nr 12 i 13, jednak podczas niedzielnej rywalizacji kierowcy będą mogli aktywować system redukcji oporów dopiero w połowie najdłuższej prostej toru. W porównaniu do ostatniego roku strefa aktywacji zostanie skrócona o około 50 metrów.

KOMENTARZE

8
bogoosh
15.04.2012 05:51
@marios76 Jestem jak najbardziej za. Wtedy dopiero liczyłaby się taktyka - czy użyć na wyprzedzanie, czy zachować na obronę i kiedy. Tylko zaraz byłyby protesty, że niebezpieczne, bo w zakrętach będą używać etc. (jak te wszystkie akcje z DRS w Monako). Ale to w końcu elita kierowców wyścigowych, więc chyba umieją myśleć i skoro w kwalifikacjach się nie zabijają używając tego dowolnie, to i tu myślę, że zdałoby to egzamin.
marios76
12.04.2012 06:11
Jak już te ruchome skrzydła akceptujecie, co powiedzielibyście na taki przepis: Kierowca może używać DRS na dowolnej prostej, w dowolnym wybranym przez siebie czasie wyścigu z limitem np. 1 minuta. Po wyczerpaniu używanie DRS jest niemożliwe. Nikogo nie obchodzi, czy zużyje ten limit na wyprzedzenie 1 rywala, czy 3 czy na dublowanie, czy żeby kogoś dogonić, albo mu odjechać? Tzn, chodzi mi o podobne używanie jak KERS- tu nikt nie wpływa na to kiedy driver chce, on sam decyduje gdzie i ile wykorzysta.
Sir Wolf
11.04.2012 04:08
50 metrów to nic, gdy popatrzy się na całą prostą, a w zeszłym roku była mijanka - wątpię, aby tym razem miało się to zmienić.
LH85
11.04.2012 10:50
@waldi12 czyli wg ciebie strefy DRS na tym torze nie powinno być? zgadzam sie:)
waldi12
11.04.2012 09:14
Między zakrętami 4 i 6 DRS kompletnie nic nie da, (bolid musi mieć czas aby się rozpędzić) więc poco go w ogóle go używać ? Szkoda, że niema dwóch stref (atak i kontra), a tor się idealnie nadaje na dwie strefy.
nij0
10.04.2012 11:05
Również uważam, że DRS powinien być na krótkim odcinku prostej, np. między zakrętami 4 i 6.
LH85
10.04.2012 10:23
nic nie zmieni, znowu bedzie sztuczne wyprzedzanie. DRS na WSZYSTKICH torach powinien znajdowac sie na krotkiej prostej, a nie na kilometrowej.. w tym przypadku na prostej startowej albo po zakrecie nr 4
Piotrek15
10.04.2012 07:59
Ciekawe czy te 50 m coś zmieni...wg mnie niewiele