Kierowcy wyśmiewają krytykę Pietrowa na temat toru Mugello

Rosjanin uważa, że włoski obiekt jest zbyt niebezpieczny do jazdy bolidem F1
08.05.1212:39
Mateusz Szymkiewicz
4224wyświetlenia

Mark Webber i James Calado wyśmiali krytykę Witalija Pietrowa na temat toru Mugello.

Pietrow postanowił skrytykować włoski obiekt, na którym odbyły się ostatnie testy, ponieważ jak twierdzi, tor należący do Ferrari jest zbyt niebezpieczny do jazdy bolidem Formuły 1. Jesteś tam blisko ścian, a sam w sobie tor jest zbyt mały dla obecnych bolidów Formuły 1 - powiedział Rosjanin.

Na odpowiedź na krytykę kierowcy Caterhama nie trzeba było długo czekać. Jako pierwszy był m.in. James Calado, kierowca Lotusa w serii GP2. Tor Mugello jest zbyt niebezpieczny, aby mogły na nim testować zespoły Formuły 1... obejrzyj wyścig Isle of Man TT Witalij! - napisał na swoim profilu Twitter James Calado.

Tymczasem Mark Webber dodał na swoim Twitterze zdjęcie z 1962 roku, na którym widać Jima Clarka jadącego po torze Aintree, wokół którego były nieodgrodzone barierami domy. Ciekawe, czy Witalij Pietrow był tutaj - napisał Australijczyk.

Źródło: onestopstrategy.com, twitter.com

KOMENTARZE

17
marq
08.05.2012 06:13
typowy "miszcz" prostej i sponsorów nie tak dawno f1 to była elita a teraz pupile Ecclestone zachowują się jak zniewieściali celebryci w naszprycowanych elektroniką bolidami i niech vitia pojeździ w indy car to spokornieje jak będzie przegrywał nawet amatorami.na ich niedoskonałych bolidach i" niektórych" cudownych torach do "ścigania " bez urazy ale np.Robcio skarżył się w ten sposób
rno2
08.05.2012 04:32
Webber - jeden z pierwszych płaczków, kiedy spadną pierwsze krople deszczu podczas wyścigu... Swoją drogą skoro auta są coraz bezpieczniejsze i uderzenie 200km/h w bariere nie robi kierowcy krzywdy, to mogliby trochę się uspokoić z wielkością poboczy... jednak przy projektowaniu torów należy także uwzględnić wyscigi motocyklowe.
zbm
08.05.2012 03:28
Przecież Mugello to bardzo nowoczesny i bezpieczny tor. W końcu to tu od jakiś 30 lat rozgrywane jest grand prix Włoch MotoGP. Zresztą gdy się spojrzy na zdjęcia toru z lotu ptaka to widać, że bariery są dość daleko od asfaltu. Jedynie niebezpiecznie szczególnie dla motocykli może być na łuku prawo-lewo na prostej startowej, gdzie faktycznie bandy są bliziutko toru, ale jeszcze nie widziałem tu żadnego wypadku.
cobra
08.05.2012 02:20
Moim zdaniem przywoływanie GP rozgrywanych kilkadziesiąt lat temu nie ma sensu, bo wtedy obowiązywały zupełnie inne (lub żadne) standardy bezpieczeństwa. Natomiast jeśli popatrzymy na tory z obecnego kalendarza to moim zdaniem, oczywiście zupełnego amatora w tej sprawie, Mugello nie ma się czego wstydzić. Dla porównania w takiej Kanadzie mamy ściany przy szykanach, które grożą poważnym wypadkiem przy niewielkim nawet błędzie kierowcy, w Brazylii i Belgii też jest wiele niebezpiecznych miejsc. Jasne, pewnie w paru miejscach trzeba byłoby Mugello delikatnie przebudować, ale powodów do przesadnych narzekań nie widzę.
peter01
08.05.2012 02:02
[quote]Tymczasem Mark Webber dodał na swoim Twitterze zdjęcie z 1962 roku, na którym widać Jima Clarka jadącego po torze Aintree, wokół którego były nieodgrodzone barierami domy. „Ciekawe, czy Witalij Pietrow był tutaj” – napisał Australijczyk.[/quote] Nie zapominajmy o starszej wersji Spa z lat 60tych. Tam były szykany, a tuż za nimi były domy i kilku ludzi na poboczach, albo pierwsze Le Mans, albo...(cała masa torów z lat 50-80)
Yurek
08.05.2012 01:02
[quote="adnowseb"]Naśmiewać się z kierowcy 100razy słabszego od siebie jest nieładnie Panie Calado.[/quote] Hahahahaha dobre :D
ROOK
08.05.2012 12:34
[quote="Ralph1537"]Nie czaje, czasami inni kierowcy też narzekają na bezpieczeństwo w niektórych torach, a tu nagle przytaczają tory które są lub były faktycznie niebezpieczne, naśmiewają się z Petrova, a sami chwalą decyzje FIA w sprawie bezpieczeństwa i ich zmian[/quote]Bo to się chyba odbywa trochę na zasadzie "co wolno wojewodzie, to nie tobie… smrodzie!" :)) Nie chce mi się szukać pierwszego tekstu tego wywiadu, ale Witalij stwierdził tylko bodajże, że testy jeszcze OK, ale już wyścig w kilku miejscach mógłby być niebezpieczny. Póki nie zrobimy ze 30 GP na tym torze, trudno stwierdzić, kto ma więcej racji. Ale jest też faktem, że Pietrow osiąga wyraźnie gorsze rezultaty na torach, gdzie ściany są blisko (w 2010 były to uszkodzenia na testach i w qualu; w 2011: tragiczna jazda w Singapurze i ścianka w Monaco). Być może to efekt jego rajdowych nawyków i ścigania na lodzie… :))
Kamikadze2000
08.05.2012 12:21
@adnowseb - Pietrow nigdy nie jeździł w kartingu i dużo osiągnął. Ma sponsorów, ale gdyby nie umiał jeździc, skończyłby, jak kilku jego poprzedników. Calado także ma sponsora - Racing Step Fundation. Też jest dobry, ale także nie należy do grona "wielkich". Tak więc według mnie obaj prezentują raczej zbliżony poziom - żaden z nich nie ma dużej przewagi. Pozdro:))
adnowseb
08.05.2012 12:10
@Kamikadze2000 Calado jest talentem. Pietrow-sponsorem. Pozdro:))
Kamikadze2000
08.05.2012 12:01
Myślę, że po prostu źle zrozumiano Pietrowa. Może uważa, iż ten tor po prostu nie spełnia standardów?? A może pytali się go, czy Mugello byłoby dobre do zastąpienia Monzy?? A wyścigi w Holandii były nieporozumieniem, którego już nie powtórzono na Monzie. @adnowseb - póki co to Calado może mu buty czyścic. Ale ten przykład bardzo dobry... Pzdr :)
adnowseb
08.05.2012 11:40
Dlaczego tyle krytyki? Powinni wziąć poprawkę ,że to Pietrow i wszystko będzie jasne. Naśmiewać się z kierowcy 100razy słabszego od siebie jest nieładnie Panie Calado.
akkim
08.05.2012 11:39
"Mały" - mam rozumieć stwierdzenie w tym sensie, że nie mieści się bolid dzisiejszy w zakręcie ? Swoją drogą narzekanie, Jego mocna strona, a potem te słowa wytłumaczy Ona.
archibaldi
08.05.2012 11:20
Sam miałem coś napisać pod jego wypowiedzią po testach odnośnie "niebezpieczeństwa".. Miłośnik tilkodromów się znalazł.. panienka a nie F1 driver!
Karol26
08.05.2012 11:12
:D Mnie też śmieszą te obawy. Przykładów gdzie było wiele groźniej jest wiele :D
renegade
08.05.2012 11:02
Calado przywalil!! :-D Dobre, bardzo dobre! Powiem wiecej, ostatnio ogladalem wyscig World SBK, gdzie zawodnicy jezdzili jednosladami w warunkach, w ktorych Whitting zatrzymuje wyscig F1!
Ralph1537
08.05.2012 10:55
Nie czaje, czasami inni kierowcy też narzekają na bezpieczeństwo w niektórych torach, a tu nagle przytaczają tory które są lub były faktycznie niebezpieczne, naśmiewają się z Petrova, a sami chwalą decyzje FIA w sprawie bezpieczeństwa i ich zmian
Szkot
08.05.2012 10:47
Zacznijmy od, chociażby, Monako :D Bardzo miło byłoby zobaczyć co na to powiedziałby w replice Robert Kubica :)