Mercedes może opuścić F1 ze względu na skandal korupcyjny?

Statut Daimlera surowo zabrania związków ze skorumpowanymi podmiotami.
27.06.1209:45
Nataniel Piórkowski
2472wyświetlenia

Skandal łapówkowy może pociągnąć za sobą odejście Mercedesa z grona fabrycznych zespołów Formuły 1.

Zdaniem gazety Handelsblatt niemiecki koncern ze szczególną uwagą śledzi losy afery łapówkowej, w którą zamieszany jest były bankier - Gerhard Gribkowsky oraz szef FOM, Bernie Ecclestone. Artykuł mówi, że zaangażowanie Brytyjczyka w przekupstwo miałoby poważne konsekwencje dla dalszej obecności Srebrnych Strzał w sporcie.

Wyżsi urzędnicy Daimlera są podobno bardzo zaniepokojeni sygnałami o łapówkach w sporcie, ponieważ ich dalszy udział w rywalizacji musiałby zostać zaniechany z powodu wewnętrznych, bardzo restrykcyjnych statutów antykorupcyjnych. Daimler nie toleruje niemoralnych lub korupcyjnych praktyk swoich pracowników lub partnerów biznesowych - możemy przeczytać w dokumencie.

Prawnik Laurenz Schmitt przyznał, że z praktycznego punktu wiedzenia łapówka Ecclestone'a może zostać podpięta pod zapis statutu koncernu, z czym zgadza się inny ekspert mówiący, że jeśli supermo F1 rzeczywiście przekazał Gribkowskiemu określoną kwotę, Daimler będzie musiał wycofać się ze startów w Formule 1. Rzecznik Mercedesa powiedział z kolei gazecie Bild: Cieszymy się z oceny ostatnich zarzutów w Formule 1, a teraz czekamy na wyjaśnienia ze strony organów władzy.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

15
maroo
30.06.2012 10:30
Wydaje się że tak może być - koncerny mają pewne zapisy w swojej polityce i nie mogą publicznie zapisów którymi pewnie się chwialili nieraz - łamać. Zatem jeśli tak jest to mnie nie zdziwi gdy będą naciski by zapisy statutu firmy utrzymać. W biznesie pewne rzeczy dają zbyt wiele by je zbagatelizować, nawet jeśli zbagatelizowanie ich nie przyniosło by jakiegoś wielkiego problemu ze sobą.
Dante
29.06.2012 06:08
@Amalio - Zobacz sobie jakie marki mają oba koncerny a będziesz miał po prostu moc możliwości do wyboru. Dla przykładu Fiacik ostatnio wykupił Chryslera więc można by walnąć nowego Vipera jako SC, a jakiegoś amerykańskiego SUV'a jako Medical Car.
akkim
27.06.2012 02:32
@SirKamil Te "standardy" to przecież jest codzienność nasza, masz kopertę to i znajdzie się solidna praca ;)
SirKamil
27.06.2012 12:50
[quote="nuciula"]Brawo za wysokie standardy. Ach, gdyby inne firmy - w tym szczególnie polskie - miały takie standardy.[/quote] Te standardy nie wzięły się z powietrza... http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,7696665,Daimler_zaplaci_185_mln_dol__kary_za_lapowki.html
Schumacher
27.06.2012 11:14
Wyjaśnienia są dwa: 1. usprawiedliwienie do opuszczenia F1 2. ugranie lepszego kontraktu z Bernim na kolejne lata czas pokaże co okaże się prawdą.
RY2N
27.06.2012 11:09
np Jeep SRT8 żeby daleko nie szukać
Amalio
27.06.2012 11:05
Fiat lub Renault Medical Cara? A co oni takiego oferują co na niego by się nadawało? :]
jpslotus72
27.06.2012 10:59
Czarne chmury (czy może raczej czarne flagi) na najwyższych piętrach koncernu wiszą nad firmowym zespołem już od momentu jego powrotu do F1 - który dla wielu decydentów był kontrowersyjny. Ich zdaniem dział Sportowy się pośpieszył i nie przekonsultował wystarczająco tego kroku ze wszystkimi "szychami" w zarządzie i wśród istotnych udziałowców. Dlatego fundament pod wyścigową ekipą jest przez cały czas niepewny. Niemiecki koncern nie będzie jednak podejmował jakichś nagłych, pochopnych decyzji - więc stale mamy do czynienia z różnymi sygnałami, które mają na celu sondowanie reakcji rynku, świata "motorsportu" i ogólnej opinii publicznej, aby - po rozważeniu wszelkich możliwych konsekwencji, na podstawie bilansu "za" i "przeciw" - podjąć najkorzystniejszą dla koncernu decyzję. Moim zdaniem, wiele wskazuje na to, ze w tej fazie chodzi już raczej o możliwie najbardziej dyplomatyczne (z maksymalnym ograniczeniem strat) wycofanie się z "imprezy"... Ale to tylko przypuszczenie - głowy za to nie dam. Brawn powinien jednak już ruszyć swoją głową i poważnie rozglądać się za możliwościami przetrwania zespołu na nowym fundamencie własnościowo-sponsorskim.
Ralph1537
27.06.2012 10:03
Oni porostu szukaj powodu żeby opuścić f1
RY2N
27.06.2012 08:23
właśnie, ciekawe czy dostarczanie SC i Medical carów też się odbyło na warunkach rynkowych? Na pewno Ferrari, też by chętnie dostarczyło SC (a Fiat lub Renault Medical cara). Ciekawe jakie były prawdziwe kryteria wyboru, bo podejrzewam tu jakieś dodatkowe opłaty/korzyści dla Berniego.
Kojag
27.06.2012 08:14
To chyba by musieli porzucić wszystko co związane z F1, czyli SC i Medical car też by musiały być zmienione...
nuciula
27.06.2012 08:09
Brawo za wysokie standardy. Ach, gdyby inne firmy - w tym szczególnie polskie - miały takie standardy.
Matti
27.06.2012 07:54
Nie wiem czy cienkie - jeżeli Mercedes chwali się tym że nie ma nic wspólnego z podmiotami które mają jakieś powiązania korupcyjne, i udaje mu się taki status utrzymać to może być to dla nich ważny powód. Możliwe że to tylko pretekst do odejścia, i możliwe że jestem naiwny sądząc że nie tylko o kase niektórym firmom chodzi :)
Semai
27.06.2012 07:50
No dokładnie. Szukanie usprawiedliwienia już rozpoczęte, choćto jest wyjątkowo cienkie :P
YAHoO
27.06.2012 07:50
Trochę brzmi jak zwykły pretekst, żeby nie było że opuścili F1 bez powodu ;-)