FIA dokonała kontroli zawieszenia Red Bulla RB8 po GP Europy

Nawet sam Vettel był zaskoczony przewagą, jaką dysponował do czasu odpadnięcia z wyścigu.
27.06.1209:28
Nataniel Piórkowski
2795wyświetlenia

FIA po raz kolejny wzięła na celownik legalność Red Bulla RB8.

Włoski magazyn Autosprint informuje, że zaraz po zakończeniu rywalizacji o Grand Prix Europy, w samochodzie Marka Webbera bardzo dokładnie sprawdzono nową wersję tylnego zawieszenia. Wyposażony w pakiet poprawek Red Bull dominował przez cały weekend w Walencji, a Sebastian Vettel wypracował pewne prowadzenie, aż do czasu odpadnięcia z wyścigu wskutek awarii alternatora.

Pytany o swą dominację w początkowej fazie wyścigu w Walencji, dwukrotny mistrz świata powiedział: To było zaskakujące, nawet dla nas. Nie spodziewaliśmy się wypracować dwudziestosekundowej przewagi po dwudziestu okrążeniach. Aż do czasu wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa miałem w kieszeni czas na dodatkowy postój, co w tym sezonie jest niezwykle istotne, biorąc pod uwagę jak małe są różnice w stawce. To z pewnością był dobry wynik.

Vettel przyznał, że ostatnie poprawki, wliczając w to nowe skrzydła, podłogę, dyfuzor oraz zawieszenie, w pełni spełniły pokładane w nich nadzieje i okazały się bardzo dużym krokiem naprzód. Tak, ale nie tylko w tych obszarach. Po prostu znaleźliśmy ogólnie lepszą przyczepność, odkrywając przy tym pozytywny wpływ na degradację opon.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

7
dejacek
28.06.2012 08:00
jedno jest pewne, byki przodują w stosowaniu rozwiązań na granicy przepisów, które po paru wyścigach są oficjalnie zabraniane. Za chwilę gdy inne zespoły skopiują rewolucyjne skrzydło, dyfuzor i podłogę okaże się że nie tędy droga. Wg mnie FIA powinno przywrócić rozwój w obszarze silnika, wtedy wyścigi byłyby jeszcze ciekawsze.
Ferrarif1
27.06.2012 03:18
Akurat słyszałem że awarie Alternatora to miał raczej Lotus z Grosjeanem. Podczas piątku czy soboty. Nie Słyszałem żeby Red Bull nie wyjaśniał, a tylko pierniczyli głupoty że to od wolnej jazdy za SC
axel
27.06.2012 09:51
@Karol24 Widzisz. Jedynie 3 sektor w Valencii składa się z szybkich zakrętów, więc nierozsądnym by było ustawianie setupu jedynie na na ten sektor, a i tak ustępowali tam niewiele. Na Silverstone takich wątpliwości mieć nie będą.
Karol24
27.06.2012 09:33
@axel Dziwne jest to, że Vettel nie był najszybszy w 3 sektorze w Valencii, a to jest właśnie sektor z szybkimi zakrętami, gdzie teoretycznie powinien mieć przewagę. Różnice były minimalne, ale Maldonado i Hamilton byli szybsi. A właśnie Williams i Mclaren zawsze powtarzają, ze są dobrzy w szybkich zakrętach.
Kamikadze2000
27.06.2012 09:29
Przewaga wynikała jedynie ze słabego tempa Hamiltona.
IceMan11
27.06.2012 08:21
W Hiszpanii w kwalifikacjach byli wolni, więc nie spodziewam sie fajerwerków po Silverstone. Zwłaszcza, że McLaren też wprowadzi spore poprawki.
axel
27.06.2012 08:10
Na Silverstone mogą być zaskoczeni jeszcze bardziej, zważając na charakterystykę toru.