PURE oferuje najtańsze silniki V6?

Według AMuS, firma Craiga Pollocka proponuje swoje jednostki w cenie 14 milionów euro
27.06.1218:23
Mateusz Szymkiewicz
2715wyświetlenia

Według Auto Motor und Sport, firma PURE proponuje obecnie najtańsze silniki V6, które mają się pojawić w Formule 1 w 2014 roku.

Według niemieckiej gazety, zespół Sauber obecnie wydaje dziewięć milionów euro na jednostki napędowe Ferrari razem z systemem odzyskiwania energii kinetycznej (KERS). Od 2014 roku koszty zestawu turbodoładowanych silników V6 na sezon oraz testy mają sięgać od 14 do 18 milionów.

Jak informuje Auto Motor und Sport, firma Craiga Pollocka - PURE, która ma zamiar dostarczać zespołom Formuły 1 silniki V6 od 2014 roku, proponuje swoje jednostki napędowe w cenie czternastu milionów euro razem z KERS. Projektantem silników i systemu odzyskiwania energii kinetycznej jest zatrudniony w ubiegłym roku Gilles Simon, wcześniej pracujący m.in. dla Renault czy Ferrari.

Nawet jeśli, to te silniki i tak są zbyt drogie - stwierdziła Monisha Kaltenborn, dyrektor wykonawcza Saubera.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

14
Ferrarif1
28.06.2012 07:02
Ale się podniecacie. Choć jestem fanem V8 a jeszcze większym jednostek V10 i V12. To przynajmniej jest jeden plus nowych silników który będzie niezwykle ważny dla F1. Mianowicie zanim zespoły uporają się z awariami nowych jednostek to minie trochę czasu. Będzie węższe grono na torze co wiąże się z jakimś tam widowiskiem. Będą także przetasowania wśród zespołów. Więcej osiągną te które będą mieć lepsze silniki- co wiąże się z loterią przed sezonem. Nie wiadomo kogo wybrać jako dostawce jednostek, kto wyprodukuje najlepszy silnik. I tyle.
gnodeb
28.06.2012 06:39
[quote="tommakrwro"]no to czegoś nie kumam, dla oszczędności przechodzimy na silniki które są droższe niż aktualne?[/quote] Tu nie ma co rozumieć. Mantruj za lobbystami: ograniczanie kosztów AHMMMMM silnik V8 powoduje efekt cieplarniany AHMMMMM dbałość o środowisko AHMMMMM Pozostało mi tylko wrażenie że kierowcy powinni wcześniej zmieniać biegi i hamować silnikiem o wiele wcześniej przed zakrętem. To by obniżyło zużycie paliwa, przynajmniej w moim Clio to działa.
Dante
27.06.2012 08:38
@tommakrwro - Wielce prawdopodobne, że producenci będą chcieli początkowo zarobić na silnikach "z nawiązką" żeby odbić sobie za czas projektowania i mieć pieniądze na dalszy rozwój. Obecne V8 są na pewno tańsze w produkcji teraz niż wiele lat temu kiedy producenci musieli na bieżąco robić badania i testy.
IceMan11
27.06.2012 06:42
@tommakrwro Mój błąd :/
tommakrwro
27.06.2012 06:35
jest napisane że Sauber wydaje na silniki Ferki 9 mln razem z KERS, od 2014 silniki też razem z KERS będą kosztowały 14-18, czyli dokładnie za to samo teraz jest 9 a będzie 14-18, cięcie kosztów jak się patrzy (paczy :))
Mahilda111
27.06.2012 05:21
@IceMan11 KERS to obecnie koszta w wysokości ok. 1 miliona ojro. W 2014 ma wejść nowszy model tego systemu, który ma dawać większe korzyści, a więc tutaj również ceny pójdą w górę.
Gie
27.06.2012 05:05
Tak, tak, silniki PURE będą tanie i pewnie będą jeździć jak, również tanie, silniki Coswortha. O HRT nie ma co się martwić że nie będzie ich stać. Do 2014 i tak wykupi ich ktoś większy. To obecnie jedyny sposób na dostanie się do F1. Pewnie tak samo będzie z Marussią.
tommakrwro
27.06.2012 04:55
no to czegoś nie kumam, dla oszczędności przechodzimy na silniki które są droższe niż aktualne?
SkC
27.06.2012 04:44
Może ceny doprowadzą jednak do pozostania przy silnikach V8. Obecne silniki nie wymagają już dokładania praktycznie żadnych pieniędzy, są niezawodne jak nigdy. Jeśli nowe będą tak drogie to takie zespoły jak Sauber czy Force India będą musiały korzystać z PURE'a.
funrari
27.06.2012 04:39
@Ferrarif1 dzięki, nie zauważyłem słowa "zestaw" ale i tak za drogi dla HRT i Marrusi może HRT nie kupi silnika, tylko zamontują podłogę a`la Fred Flinstone?
Ferrarif1
27.06.2012 04:37
@funrari Cena podana w newsie to pakiet ... a nie pojedyńczy silnik.
Karol26
27.06.2012 04:36
Nie wiem co po nich się spodziewać. Ceny rosną a atrakcyjna oferta PURA może przyciągać klientów.
funrari
27.06.2012 04:35
najtańszy silnik będzie za drogi dla Saubera to co ma powiedzieć HRT? o ile dobrze pamiętam ich budżet roczny to około 35mln Euro, wystarczyłoby im na zaledwie dwa silniki, a wliczając awarie i pozostałe koszty? może ktoś wyprodukuje tańsze, bo jeśli nie to najsłabsze teamy kupią jeden silnik i kierowcy będą się nim wymieniać
Ferrarif1
27.06.2012 04:33
Hehe. Po prostu inaczej nie mają szans. Muszą zrobić najtańszy silnik. Czy tak samo będzie z jakością i mocą ?