PURE przenosi się do fabryki Toyoty w Kolonii

Craig Pollock uważa, że w tym obiekcie znajdują się najlepsze stanowiska badawcze na świecie
07.03.1220:23
Bartosz Pyciarz
2084wyświetlenia

Firma PURE przeniesie swoją bazę do fabryki w Kolonii po tym, jak udało im się porozumieć w tej sprawie z Toyota Motorsport. Firma Craiga Pollocka do tej pory miała swoją bazę we Francji.

W rozmowie z serwisem Autosport - Pollock potwierdził przeprowadzkę do byłej siedziby zespołu Toyoty w Formule 1: Sytuacja wygląda tak, że mamy podpisaną umowę na wyłączność z TMG. Została ona podpisana już całkiem dawno temu i co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Obecnie Toyota przygotowuje kompleks biur, które połączone są ze stanowiskami badawczymi i pomieszczeniami montażowymi.

Tak więc wszystkie części nad którymi obecnie pracujemy zostaną wysłane do zespołu montażowego i ich prototypy zostaną wybudowane już w fabryce Toyoty, która zostanie fabryką PURE.

Szef firmy twierdzi również, że to rozwiązanie ma sens, ponieważ pozwoli zaoszczędzić PURE sporo cennego czasu, który będzie mógł być wykorzystany, gdy silniki będą musiały rozpocząć testy na torze. Przyczyna stojąca za tą przeprowadzką jest bardzo prosta. Prędzej czy później musielibyśmy zbudować swoją własną fabrykę ze stanowiskami badawczymi. To sporo kosztuje i potrzeba na to mnóstwo czasu. W rzeczywistości to czas był jednak najważniejszy. Aby wybudować cokolwiek na taką skalę potrzeba minimum półtora roku, aby wszystko zaczęło pracować i zostało skalibrowane.

Moim zdaniem, Toyota posiada absolutnie najlepsze na świecie stanowiska badawcze do budowy silników dla Formuły 1. Mają dużą ilość najnowocześniejszego sprzętu, dlatego dla mnie to było logiczne rozwiązanie by pójść tą drogą, ponieważ już pod koniec lipca nasze silniki powinny pojawić się na torze.

Jednakże Pollock przyznał, że zespół nie opuści fabryki we Francji. Idea jest taka, że główny zespół projektujący, ekipa montażowa oraz ludzie, którzy będą pracowali na torze podczas testów będą pracowali w Kolonii. Tam będzie grupa ludzi pracujących na stałe, ale pomimo tego nadal zamierzamy kontynuować nasze prace we Francji.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
Ranguren
08.03.2012 06:40
Pure może nawet próbować stworzyć zespół ciekawie by było będą testowali silniki w bolidzie Toyoty pewnie może wejdą z kimś w spółkę może dogadają się z kimś :)
Adakar
08.03.2012 01:56
P.U.R.E. (Propulsion Universelle et Recuperation d’Energie) has been established to respond to growing demand for cutting edge, exceptionally efficient and high performance powertrains. Formula One has been identified as the ultimate proving ground to evolve propulsion technologies applicable to a broad range of industries, including marine, aerospace, automotive and defence. P.U.R.E.’s technology partners are TEOS, Mecachrome, D2T and IFP Energies Nouvelles (IFPEN), highly qualified specialists in powertrain design, prototyping and manufacturing, and France’s leading developers of new and more efficient fuel technologies. ok a teraz po ludzku. P.U.R.E Corporation SA to wypadowa kilku innych firm jak np. TEOS Eng. i Mechachrome. Te firmy budują/budowały silniki do motosportu (inne serie), silniki lotnicze, do łodzi etc. PURE jest projektem tyczącym się tylko silnika Formuły 1 wg nowych przepisów V6+turbo+KERS. Wiadomo, że Mecha już mocniej lizała F1 za pośrednictwem Renault w drugiej połowie lat 90tych Jak nie trudno się domyśleć firma to studnia bez dna, jej nadrzędnym celem jest wybudowanie działającego prototypu, który po zamontowaniu w nadwoziu jakiegoś bolidu, zwróciłby uwagę konkretnych ekip F1. Firma korzysta z doświadczenia swoich partnerów i ludzi jakich zatrudniła, w celu wymyślenia silnika "na nowo" -> w dobie nowych technologii, nowych materiałów i przepisów FIA. Hasłem firmy jest: research and development and the commercialisation of engines using clean energy więc w "teorii" możemy iść dalej i spekulować o np. patentach, rozwiązaniach dla aut cywilnych. a czym więcej ma się zajmować PURE ... niczym. Firma zamienia dolary i euro w carbondioxide ;-) część technologii ma być niby później wykorzystywana w projektach przemysłu lotniczego i morskiego ...
arahja
07.03.2012 09:58
Może mi ktoś wytłumaczyć czym taka firma jak PURE zajmuje się poza budowaniem silnika dla zespołu f1 (którego nawet nie mają zapewnionego). Z góry dzięki za info.
Kamil-F1
07.03.2012 09:07
Toyota ''zza światów'' pogrąża F1 pomagając temu człowiekowi w jego niecnych i skandalicznych zamiarach.
Falarek
07.03.2012 08:15
Toyota poczyniła pierwszy krok wraca do Le Mans :)
Dante
07.03.2012 08:05
Ciekawe czy ktoś już wiąże ten news z powrotem Toyoty do F1 - na początek fabryka, później będą brandować silniki a na koniec przejmą Marussie i wrócą w glorii i chwale. :) A tak na poważnie - jeżeli chcą wygryźć Coswortha i mają jakąś wizję to niech ją realizują - konkurencja zawsze się przyda.
Ferrarif1
07.03.2012 07:43
zaanagażowali się , kurcze. A tak niewiem dlaczego źle im życze, pewnie przez tą nazwe Może w lipcu usłyszymy ten kiepski dźwięk nowej jednostki napędowej :P
Karol26
07.03.2012 07:34
Ciekawe kto ich silniki kupi i kto da im auto do testów. Widać poważnie podeszli do tego... Wygryzą pewnie Coswortha.