PURE zawiesiło rozwój turbodoładowanego silnika

Firma ma problemy z amerykańskim inwestorem projektu
27.07.1219:52
Mateusz Szymkiewicz
2331wyświetlenia

Craig Pollock dziś poinformował, że firma PURE zawiesiła rozwój silnika, który ma zadebiutować w Formule 1 w 2014 roku.

Firma planuje debiut w Formule 1 jako dostawca jednostek napędowych w 2014 roku, kiedy to mają się pojawić nowe, turbodoładowane silniki o pojemności 1,6l. Craig Pollock w rozmowie z Autosportem ujawnił, że PURE ze względów finansowych musiało zawiesić rozwój jednostki.

Sytuacja jest bardzo prosta - powiedział były menedżer Jacquesa Villeneuve'a. Inwestorem jest amerykańska firma, ale tego typu fundusze muszą pochodzić z Unii Europejskiej, ponieważ władze Szwajcarii zwracają uwagę na sytuację z podatkami. Spodziewamy się kolejnych funduszy do końca tego miesiąca i będą pochodzić z Unii Europejskiej.

Szkot również potwierdził, że dotychczasowe prace nad jednostką napędową odbywały się w byłej fabryce Toyoty, w Kolonii. Produkujemy części do silników i składamy je w Kolonii, ale od dnia dzisiejszego przerwaliśmy pracę.

Autosport również ujawnił treść maila rozsyłanego przez Gillesa Simona, dyrektora technicznego PURE, w którym wyjaśnia przyczyny zatrzymania rozwoju silnika. Chciałbym ostrzec moich współpracowników z Kolonii, ponieważ jesteśmy zmuszeni zawiesić naszą działalność od 1 sierpnia. Fundusze których oczekiwaliśmy od naszych inwestorów nie są dostępne, dlatego też nie jesteśmy w stanie ustabilizować tego projektu. Mamy nadzieje, że sytuacja zostanie szybko rozwiązana, ale nie mam pojęcia, kiedy to może być możliwe, bądź kiedy projekt zostanie reaktywowany. Przepraszamy za tą sytuację, która jest poza naszą kontrolą.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

15
Berger
30.07.2012 07:00
[quote="Prozacson"][/quote] Nie twierdze z gory , ze Ferrari zrobi najlepszy silnik choc szans na to jest przynajmniej 90%. Klocilbym sie z kwestia wiekszego doswiadczenia pod tym wzgledem takich firm jak VW czy Citroen. Pomijajac fakt ze Ferrari robilo silniki doladowane o pojemnosciach 1,5 i mocach 900KM pod koniec lat 80 (czasy Piqueta , Mansella , Senny). Volkswagen moze sie poszczycic natomiast silnikiem z czterema turbinami i 16 cylindrami uzytym w Veyronie, ktory nijak sie ma do jakichkolwiek norm i ograniczen. Volkswagenowskie silniki skonstruowane wedlug idei downsizingu sa silnikami lekko mowiac niedopracowanymi z wieksza lista wad niz zalet. Sa wprowadzane na potege aby stworzyc jak najwieksza liste opcji danego modelu, zeby sie sprzedalo a nie zeby bylo dobre. Ponadto kazdy wie , ze Ferrari to Fiat, ktory downsizing zaaplikowal z duza wieksza rozwaga. Silniki T Jet stanowia wyzszy poziom w tej kwestii. Jak ktos mialby zagrozic Ferrari to raczej bardziej Renault a nie VW czy Citroen.
Prozacson
29.07.2012 09:19
@Ferrarif1 Z praktyki wiem że silnik V6 nie jest najmniejszym problemem dla większości tych koncernów. Silniki są coraz mniejsze silniki 1,2 i 1,4 spełniają rolę dawnych silników 1,6 i 2,0 silniki 3,0 to w większości przypadków już silniki V6. Silniki V6 mają wiele zalec stanowiących o przewadze nad silnikami 4cylindrowymi tak naprawdę jedyna rzecz jaką walczy R4 jest cena produkcji. I teraz pogdybajmy Jestem prezesem VW i sprzedaje Golfy i Passaty z silnikami 1,2 i 1,4 nawet 1,8 TSI w wersji R4 (są podstawą sprzedaży marki - oczywiście po za silnikami TDI) i do tego wypuszczam droższą od wersji 1,8 TSI wersię F1 Editon z silnikiem 1,6 V6 reklamując ją jako silnik opracowany wspólnie z zespołem F1. Tak jak np. BMW robiło z silnikiem poprzedniej wersji M5 V10 która pochodziła w koncepcji od silnika V10 dostarczanego Williamsowi. Wiec nigdy nie mów nigdy siła takiego przekazu jest bardzo silna wyobraź sobie Citorena który buduje fenomenalny silnik dla WRC potem udaje mu się taka sama sztuka z silnikiem dla F1. Wszędzie reklamy Produkujemy silniki sprawdzające się w najbardziej ciężkich warunkach. Ja pracuję dla jednej z wymienionych firm wiec widzę to z innej strony i często dyrekcja sonduje w moim dziale jak widzimy nasz potencjał do wykonania takiego zadania. @marios76 Widać że nie wiesz za wiele o konstrukcji silników samochodowych a zwłaszcza przepisów regulujących F1. Bo powiedz mi czemu ferrari ma zrobić lepszy silnik V6 z doładowaniem niż np. VW czy inne wymienione mają dużo większe doświadczenie w budowie silników z doładowaniem. Po za tym zaskoczył byś się jakie wyniki potrafią notować silniki 1,6 w czasie projektów przed przeprowadzaniem procesu tzw. zwiększania oczekiwanego przebiegu.
Ferrarif1
29.07.2012 08:34
@Prozacson Ładnie wszystko napisałeś, natomiast oni skonstruowali silniki 4 cylindrowe a nie V6 ....
marios76
29.07.2012 07:58
@Anderis Jak dla mnie to 3 silniki, 3 nadwozia, składasz to sobie w całość i budujesz bolid... wystarczy coś na kształt amerykańskich serii. Może nie było by 6 sekund różnicy na okrążeniu? Jestem za tradycją w F1, jestem za prywatnymi zespołami i niech w niej uczestniczą w niej koncerny, ale płakał nie będę jak np Ferrari, Renault i Mercedes podzielą się silnikami z resztą zespołów, podobnie nadwozia czy może podwozia (nadwozie to jednak aero, a RB nie odsprzeda choćby części geniuszu Newey'a:) W sumie wolałbym taką F1 niż dominację 1 czy 2 zespołów przez lata... @Prozacson Nie mam nic przeciwko, tyle że w F1 poziom naprawdę jest wysoki i nie jest sztuką dostarczyć tańszy silnik o mocy "tylko" 100 koni niższej ;) Niektórzy z producentów których wymieniłeś nie mają o sporcie wyczynowym zielonego pojęcia. Zobacz ile lat Mercedes kupował silniki od ILMORa, dokładał coś + naklejkę z gwiazdą i ...
Prozacson
28.07.2012 10:39
A czemu myślicie że Silniki dostarczać będzie tylko Renault, Mercedes, Ferrari(któremu nie podoba się silnik 1,6) i Cosworth. Zapominacie że pojemność 1,6 jest bardzo popularną pojemnością silników samochodów cywilnych co sprawia że potencjalne korzyści marketingowe z udziału w F1 mogą aktywizować dział silników Toyoty, PSA (która opracowała już udany silnik do auta WRC), Grupa VW, Ford, GM przykłady można mnożyć może nawet Łada się skusi :P Wyobraźcie sobie Marrusia z Silnikiem Łady :D. I co do takich rozwiązań jestem bardzo Zaaaaa :)
Ralph1537
28.07.2012 09:42
a nie mówiłem że oni też odpadną
Ferrarif1
28.07.2012 08:17
Od samego początku mówiłem że nie dadzą rady :D.. I wygląda na to że tak właśnie będzie
nygga
27.07.2012 07:30
no i PURE jest POOR i robi "PUR! PUR!" a tak naprawdę te wszystkie problemy z płynnościami w różnych dziedzinach/branżach niestety napędziły banki....
Aeromis
27.07.2012 06:51
@Anderis Też tak uważam zwłaszcza, że "II liga F1" może być narażona na dużo większe koszty.
pablonzo
27.07.2012 06:46
@Loxley Może i mówią, że Cosworth nie da rady, ale jakoś w głębi serca wydaje mi się, że jednak podołają temu zadaniu. Jeśli tego nie zrobią, będzie to gwóźdź do trumny. Ich historia jest interesująca i powinni zostać w tym sporcie. Może z silnikiem V6 podwyższą swoje "loty" ?
Anderis
27.07.2012 06:45
Kurcze, mam nadzieję, że PURE albo Cosworth dadzą radę. 3 dostawców silników to za mało jak na mój gust. :(
Loxley
27.07.2012 06:38
Panuje powszechna opinia, że Cosworth po prostu nie da rady skonstruować nowej jednostki. Ale z tego co mi wiadomo to jeszcze nic oficjalnie nie jest powiedziane w tej sprawie.
plastic
27.07.2012 06:36
@ pablonzo. A Cossie nie powiedział czasem, że niedługo ma zamiar się wycofać z F1? A ten cały PURE od początku wyglądał na projekt podobny do USF1.
pablonzo
27.07.2012 06:30
No to PURE (tak jak myślałem), prędzej czy później nie da rady dostarczyć tych silników, zapewne jest to jakiś wałek finansowy(nie będę się o tym rozpisywał..). Zostaje nam Renault, które na pewno zrobi świetne silniki( i nie tylko oni.), Mercedes, Ferrari i Cosworth :) Bye bye PURE... ;)
Loxley
27.07.2012 06:28
heh, co za szok.