Ecclestone: Uznane zespoły powinny tworzyć przepisy techniczne

Szef FOM potwierdził, że porozumiał się z wszystkimi zespołami w sprawie Umowy Concorde.
07.07.1212:30
Nataniel Piórkowski
1009wyświetlenia

Bernie Ecclestone zasugerował, że chciałby, aby w przyszłości przepisy techniczne były ustalane przez czołowe drużyny komunikując jednocześnie zbliżającą się finalizację sprawy Porozumienia Concorde.

Choć obecnie za regulaminy techniczne odpowiada Techniczna Grupa Robocza, Komisja Formuły 1 oraz Światowa Rada Sportów Motorowych, szef FOM sądzi, że w przyszłości mogłyby się tym zająć najlepsze i zasłużone zespoły mistrzostw.

W wywiadzie dla Daily Mail Ecclestone potwierdził, że wszystkie zespołu - w tym także Mercedes - zgodziły się już na ustalenia nowego Porozumienia Concorde. Całkowite porozumienie. Teraz już tylko rozmawiamy z prawnikami. To zwykłe sprawy prawne. Ze strony komercyjnej wszystko jest już dopięte na ostatni guzik.

Mówiąc o zmianach zasad w ustalaniu przepisów technicznych, Ecclestone przyznał: To, czym teraz musimy się zająć, to zastanowienie się nad tym, jak tworzymy regulaminy techniczne. Powinny to robić zespoły, choć oczywiście nie wszystkie. To one pompują w to pieniądze, nie FIA. Mogłyby to być uznane zespoły, które chcą tu zostać - Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes i prawdopodobnie Williams, jako bardzo zasłużona stajnia - decydując o tym, co chcą robić.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

6
rvs
07.07.2012 02:53
@Aeromis toż to napisałem, że to niby-sukcesor... ale nie inaczej z Mercedesem, który jeszcze gorzej ma ze stabilizacją, skoro co miesiąc słychać głosy z zarządu o wycofaniu, a na nowe CA godzą się ostatni - najbardziej o to mi chodzi... Mercedes bardziej razi w oczy...
SirKamil
07.07.2012 11:55
rvs, gadka szmatka rozmija się z rzeczywistością. W tym wszystkim chodzi o kasę a tą w formie premii za wartości historyczną Lotus dostał bez najmniejszego pierdnięcia z marszu. Mercedes musiał się prężyć i napinać udowadniając że jest Tyrrellem co częściowo mu się udało. Teraz dla samego koncernu, jako dumnej korporacji ważne jest dla nich aby zostali wymieniani w pierwszej lidze, choć g... no osiągnęli, g..no znaczą i za przeproszeniem g..no warte jest to ich zaangażowanie. Jak to u koncernów z dnia na dzień może prysnąć. To kogo Bernie wymienia badz nie wymienia w kontekście bliżej nieokreślonych i nie istniejących inicjatyw w ramach innej organizacji które mu nie podlegają (FIA) jest absolutnie nieistotne. W policzalnych finansowych 'argumentach' Lotus ma się wzorcowo.
Aeromis
07.07.2012 11:44
@rvs To całkiem naturalne że Lotus jest pomijany. Nie chodzi tu tylko o zmianę nazwy przecież, ale i "przynależność", która także się im zmieniła, bo według "historii współczesnej F1" ich nazwę i przynależność raczej trudno uznać za stabilną. Jako Lotus dawne Renault jest dopiero od 8 pełnych GP, są zespołem który to po 15-to letniej przerwie "istnieje" od 2010 roku, jednak po dwóch latach zmienił właściciela i wszystkich pracowników i kierowców, bo starzy są teraz w Caterham. Raczej ciężko traktować ten zespół na równi z innymi, czyż nie? Trudno aby tak niestabilny zespół miał brać się za tworzenie przepisów, byłoby to mało normalne.
rvs
07.07.2012 11:00
Zauważyliście jak wszyscy ignorują obecność Lotusa? Mercedes zawsze jest wymieniany w tych zasłużonych (choć jako zespół istnieją 3 rok, po kilkudziesięciu latach przerwy, nie liczę sukcesów jako dostawca silników) i w tych czołowych (mimo, że czołówka jest tak szeroka). Patrząc na Lotusa obecnego, postrzegam go jako kontynuację dwóch zespołów - fizycznie jako sukcesor Bennetona/Renault a mentalnie jako Lotusa właśnie. Więc z obu stron jest zasłużony, mało tego jest też w czołówce obecnie, bardziej niż Mercedes. Ale wszyscy jakoś ignorują ten zespół, tak w biznesie, jak na torze...
funrari
07.07.2012 10:41
Gdyby te 5 zespołów decydowało o regulaminie technicznym to pewnie obowiązywała by zasada większości w głosowaniu. Wtedy już na pewno nie byłoby dominacji RedBulla, bo każdą ich nową część uznawaliby za nielegalną wprowadzając nowy przepis.
Kamikadze2000
07.07.2012 10:33
Trzy bolidy dla każdego zespołu. Jestem za!!! :))