Dział techniczny Mercedesa czeka restrukturyzacja?

Nowym dyrektorem technicznym stajni z Brackley ma zostać Mike Elliot
31.07.1214:07
Mateusz Szymkiewicz
2364wyświetlenia

Jak donosi włoski Autosprint, dział techniczny Mercedesa czeka restrukturyzacja.

Z raportu dowiadujemy się, że na posadę dyrektora technicznego powinien awansować obecny szef działu aerodynamicznego - John Owen. Natomiast miejsce, które ma zwolnić Owen, zajmie Mike Elliot, niedawno pracujący w Lotusie. Autosprint zastanawia się, co Mercedes zrobi z trio Costa, Willis i Bell.

Bob Bell dołączył do stajni z Brackley na początku ubiegłego roku i od razu objął w niej rolę dyrektora technicznego. Natomiast Aldo Costa i Geoff Willis dołączyli pod koniec września również ubiegłego roku. Włoch obecnie piastuje stanowisko głównego inżyniera, a Brytyjczyk dyrektora technologicznego.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

41
adminf1
01.08.2012 07:36
haha UFO jak znalazł:)
Snow
01.08.2012 02:43
Nie wiem czy jestes szwabem, nie wiem czy jestes projektantem itd. Skoro tak twierdzisz to uwierze Ci na slowo. Co do naszej dyskusji, to zostane przy swoim. Tak na marginesie- nie powinienes raczej glosno mowic o tym,ze pracujesz jako projektant w VW bo mozesz kosztowac koncern cennych klientow :)
Prozacson
01.08.2012 01:48
@Snow Och przepraszam zapomniałem ze Polacy znają się najlepiej na wszystkim. A ja jestem od 7 lat tylko głupim szwabem. Który od 10 lat pracuje na stanowisku projektanta w VW :-) pewnie masz rację że na niczym się nie znam... Tylko gdzie popełniłem błąd... 5 lat studiów 3 lata praktyk i 10 lat praktyki zawodowej szlag trafił... P.s. jak byś czytał do końca to doczytał byś że niektórym zwłaszcza Adrianowi udaje się tak zaadaptować "cudze" rozwiązanie że w jego bolidzie działa ono lepiej niż w oryginale. I przepraszam za fakt że nie pojmujesz analogi :)
Snow
01.08.2012 12:49
pozostaje jeszcze przypomniec Ci, ze przed ostatnim wyscigiem sezonu w ktorym SV wywalczyl WDC w punktacji prowadzil Alonso :), Hamilton i Button(z kanalami F "od urodzenia") byli 4 i 5 w klasyfikacji. Dalszej czesci Twojej ciekawej wypowiedzi nie skometuje bo nie znam twoich skrzywien zawodowych ani twojego zawodu, ale jak czytam takie fragmety Twojej wypowiedzi [quote="Prozacson"]Bo zastanów się wolał byś się urodzić się bez mózgu a potem ktoś ci go montuje czy jednak już z mózgiem ?[/quote] to zakladam, ze jest to dosc ciekawy zawod :) Zdrowia zycze.
Prozacson
01.08.2012 11:02
W teorii masz rację. Ale tylko i wyłącznie w teorii. Mówimy o sezonie w którym Sebastian V. został mistrzem w sytuacji gdy startował do ostatniego wyścigu sezonu mając na ten tytuł najmniejsze szanse z wszystkich pretendentów i to jest Fakt. Co było spowodowane szukaniem odpowiedniego ukształtowania kanału F przez prawie 1/3 sezonu. A jak wiadomo Paddy Lowe to nie Adrian który potrafi szybko i trafnie zaadaptować i nawet ulepszyć czyjeś rozwiązanie i nie mówię że nie należy się Szacunek RBR za tą zdolność Adaptacji. Ale twoja wypowiedz jest czystą demagogią. Bo zastanów się wolał byś się urodzić się bez mózgu a potem ktoś ci go montuje czy jednak już z mózgiem ? Patrząc na to co mówisz pod kontem czysto kibicowskim to na pewno masz rację ale ja patrzę pod kontem konstruktorskim takie skrzywienie zawodowe. I ja wiem że lepiej jest zaprojektować coś już w fazie projektowej. Ale zawsze jest tak że do czyjegoś pakietu(kocham te slogany) dane rozwiązanie będzie działać czy pasować lepiej.
Snow
01.08.2012 08:39
@Prozacson a kto zdobyl tutul w erze kanalu F? McLaren, Sauber czy jakis inny zespol? Zaprojektowanie bolidu wokol wynalazku wygralo, czy tez wygral bolid ktory byl lepszy jako caly pakiet?
Prozacson
01.08.2012 07:45
[quote="Snow"]Restrukturyzacja nic im nie da. Musza poprostu zmiec filozofie projektowania swoich bolidow. Zamiast wymyslac wyrafinowane systemy i budowac wokol nich bolid powinni zrobic auto, ktore jest mocne jako caly pakiet a potem uzbroic go w dodatkowe kly typu DDRS. Odnosze wrazenie, ze oni robia odwrotnie, projektuja jakis system a potem wokol tego wynalazku bolid - system sam w sobie dziala dobrze ale bolid jako caly pakiet jest do bani.[/quote] żeby bolid był szybki i wydajny to właśnie bolid musi być projektowany pod ich kontem tak było z Kanałem F gdy zespoły miały problem z adaptacją go do gotowego bolidu bo to nie sztuka zabudować go w aucie trudniej zmusić go do wydajnej pracy bo cała reszta auta nie jest zoptymalizowana. Efekt był taki że największe korzyści z tego rozwiązania czerpały McLaren i Sauber.
oxiplegatz
31.07.2012 11:50
[quote="sneer"]Przede wszystkim muszą wymienić kierowcę pod którego robią bolidy.[/quote] O tym samym pomyślałem. Powinni budować bolid pod Rosberga, bo to on jest perspektywicznym kierowcą tego zespołu. Oczywiście o ile nie zechcą się wycofać z F1, bo to też biorę pod uwagę.
MPOWER
31.07.2012 10:38
@IceMan11 On się do mnie odniósł. @SirKamil W szkole też taki mądry byłeś? Nie pamiętałem akurat tego, bo wiele rzeczy piszę z pamięci. Napisałem, że w 2009r była stara punktacja. Nowa punktacja jest od 2010r. Wystarczyło zerknąć w wujka google. Ale może jestem takim ignorantem jak Ty i mi się po prostu nie chciało ;]? Tak, jak Ty siedziałeś sobie w domu to ja w tym czasie opływałem świat dwa razy. Fajnie, nie :)? Dlatego, gdy miałem możliwość to oglądałem ale niestety w azjatyckich miastach, głównie w chińskich. Stąd po chińsku. edit Nikt nie jest alfą i omegą. Skoro gdzieś się pomyliłem to się zwraca uwagę i piszę się o tym, jak na cywilizowanych ludzi wypada.
IceMan11
31.07.2012 10:30
@SirKamil Byłeś blisko. Widziałem 5, a jeden z nich udało mi się obejrzeć nawet na Polsacie. Ty wiedziałeś, że taki kanał istnieje i w ogóle transmituje F1? WOW! Mówię ci, czad. Polecam, tylko ostrzegam. Nie od razu możesz wszystko obczaić. Ja patrzę, a tam zmieniają koła!!! U Chińczyków musieli puszczać w tym czasie reklamy, bo takiego czegoś jeszcze nie widziałem. Także musisz być czujny. Polsat to nie stacja dla laików. Ja w ogóle nie wiedziałem o czym mówią.
SirKamil
31.07.2012 10:26
Różnie bywa- pewnie oglądałeś w tamtym roku trzy wyścigi po chińsku i nie kojarzysz kiedy zmienili systemem punktowania;)
IceMan11
31.07.2012 10:01
@SirKamil No bo wiesz nie. Już trochę śledzę tą całą Formułę Pierwszą nie. I to co napisałeś jest dla mnie jaśniutkie jak słoneczko. Cieszę się, że poświęciłeś dla mnie swój cenny czas, ale naprawdę nie musiałeś :)
MPOWER
31.07.2012 10:00
@IceMan11 Używam Wirek Black i też czarne pozostaje czarne :P
IceMan11
31.07.2012 09:55
@SirKamil ;(... Zabrzmiało... ;( @MPOWER Używasz Woolite Perła Black? Tylko wtedy czarne pozostaje czarne, na długo ;D
SirKamil
31.07.2012 09:54
Gdy HRT przyozdobi sobie wydech w cekiny, pawie pióra i ozdobne "gęste k. t.a. s***y jak kity", to pewnie umrzesz z zachwytu nad poziomem zaawansowana ich rozwiązań a będą one nawiasem mówiąc tak samo skuteczne aerodynamicznie jak "wywijaski" Red Bulla i spółki.. Tu nie istnieją żadne kategorie średniości czy lepszości. Nie masz absolutnie żadnych podstaw do wypisywania dyrdymał na temat jakości poszczególnych elementów, poszczególnych zbliżonych szybkościowo samochodów samochodów, bo nie masz bladziuchnego pojęcia jak działają, czy są średnie, najlepsze, zaawansowane, typowe, nietypowe czy jakiekolwiek inne;) Przepraszam jeśli zabrzmiało brutalnie. [quote]Coś co rzuca się od razu w oczy jak u innych[/quote] U innych absolutnie nic mi się nie rzuca w oczy poza topornością i brzydotą tu i ówdzie, jak to rzecze Newey "jakby facet od zawieszenie nie rozmawiał z facetem od aero".
IceMan11
31.07.2012 09:53
@MPOWER Otóż to. Wiem, że Lotus to nie jest prosta maszyna, ale czy na 1-szy rzut oka widzisz w nim coś zaawansowanego? Coś co rzuca się od razu w oczy jak u innych? No właśnie nic i to jest super zarąbiste. Respect dla speców z Lotusa. Zrobili świetne autko ;)
MPOWER
31.07.2012 09:49
@IceMan11 Wiesz czasami co wydaję się proste nie musi być prostym. Można to nazwać po prostu minimalizmem :) Ale to napisałem teraz w żartach. Nie jestem Neweyem aby się na tym znać i wiedzieć co lepsze :) @SirKamil Uwielbiam takie komentarze. Czarne jest czarne.
IceMan11
31.07.2012 09:36
@SirKamil Tak, taki był zamiar. Nie znam się na tym. Tam u nich wszystko jest skomplikowane (przynajmniej dla mnie), więc nie próbowałem w ogóle pisać, które rozwiązanie jest lepsiejsze. Ale jeżeli się spojrzy na te "wywijasy" wokół wydechu w bolidach RBR, a na dwie dziurki u Lotusa, z których wystają takie maciupeńkie rureczki wydechowe to wydaje się, że ten drugi zespół jest lata świetlne za pierwszym.
SirKamil
31.07.2012 09:30
Nie mam zamiaru niczego tłumaczyć, po prosto co napisałeś jest zabawne. Oderwane od rzeczywistości.
IceMan11
31.07.2012 09:00
@SirKamil No tak, zapewne nam wyjaśnisz wszystko na temat okolic dyfuzora w bolidach Lotusa i RBR. Albo nie. Zapewne nam nie wyjaśnisz i nadal będziesz się śmiał jacy jesteśmy laicy mimo, że mój komentarz był pisany ze sporym przymrużeniem oka. Ale spoko, nie ma za co.
SirKamil
31.07.2012 08:35
[quote="IceMan11"]Wydaję się, że takie RBR i Ferrari to zlepek wszystkiego co najlepsze, ale wszystko chodzi tam w jakiejś części tak jak powinno. Z kolei Lotus ma wszystko średnie, ale wszystko chodzi perfekcyjnie.[/quote]Pierwszorzędnie się obśmiałem: ) dzięki.
derwisz
31.07.2012 05:52
W końcu się połapałem ;D Oglądam mecz Radwańskich więc z refleksem u mnie słabo.
IceMan11
31.07.2012 05:50
@derwisz Sądziłem, że się połapiesz jak podałem przykład z RBR. W końcu to Ty lubisz popisać o źle traktowanym Marku i jego "podejrzanych awariach", więc wyleciałem z nimi. Nie bądź na mnie zły ;D
derwisz
31.07.2012 05:43
@IceMan11 No to słabo Ci to wychodzi :D. Gołosłowie bez argumentów to nie jest najlepszy sposób na obalenie albo ośmieszenie teorii. P.S. Chyba nie chciałeś przez to powiedzieć, że świadomie uprawiasz trolling albo spam? ;P Ale może i masz rację mamy przecież sezon ogórkowy i o czymś (niekoniecznie na serio) trzeba rozmawiać
IceMan11
31.07.2012 05:30
@derwisz Ja raczej troszkę nabijam się z twojej teorii ;)
derwisz
31.07.2012 05:28
@IceMan1 Ale i tak dyskusja o WEB i VET w kontekście mojej teorii nie ma sensu gdyż przytoczona przez Ciebie w poprzednim poscie analogia jest zupełnie nietrafiona ponieważ, WEB (w odróżnieniu od MSC w Mercu) nigdy nie był nominalnym liderem w RBR. Proponuję zakończyć ten sięgający dwa sezony wstecz wątek gdyż zapewne dobrze zdajesz sobie sprawę, ze cuda jakie zdarzyły się w poprzednich 2 sezonach w obozie RBR to temat rzeka.
IceMan11
31.07.2012 04:48
@derwisz Nie musieli dokonywać cudów, bo Webber sam się wyeliminował z walki o MŚ.
derwisz
31.07.2012 04:41
@IceMan11 Przypadki Webbera w 2011 związane były z temperowaniem jego mistrzowskich zapędów. RBR dysponował sprzętem mającym tak wielka przewagę nad konkurencją, ze kierownictwo zespołu stac było na regulowanie możliwości jego bolidu tak aby nie powtórzyła się sytuacja z poprzedniego sezonu kiedy pod koniec sezonu musieli dokonać cudów aby to nie Webber ale Vettel zdobył mistrzostwo. Zapomniałeś już jak zabierano tuz przed startem nowe skrzydło z wozu Marka dając mu w zamian jakieś starsze, bo Seba swoje uszkodził ? :P
IceMan11
31.07.2012 04:14
@derwisz To ma sens! To dlatego w 2010 Vettel miał więcej awarii od Webbera (stawiali na Niemca), a w 2011 Webber więcej od Seby (stawiali na Australijczyka). Ty, stary! Jesteś geniuszem!
adnowseb
31.07.2012 04:02
Trzeba miec odwagę aby takich geniuszy jak Costa, Willis , Bell odstawić na boczny tor. Byłem przekonany ,że to trio Merca to sukces murowany .W dodatku to osoby potrafiące ze sobą współpracować, więc kłótnie i na siłę narzucanie swoich pomysłów nie wchodziło w grę.-a jednak czegoś zabrakło:( Wydaje mi się ,że współpraca Owena z Elliotem może być bardzo korzystna dla Mercedesa. Nie ma nic lepszego, od zapału i chęci po awansie.Mają szansę się wykazać. (''Znowu zaczynam dostrzegać światełko...'') @Kamikadze2000 Nie ładnie tak kłamać:) Nie wierzę ,że nie znałeś sylwetki Aldo.
derwisz
31.07.2012 04:00
Popełniają te same błędy co nieboszczka BMW.Od 3 lat budują bolid pod słabszego i pozbawionego perspektyw kierowcę, zaprzepaszczając szanse pojawiające się wraz z dobrymi występami Rosberga. Moim zdaniem przypadki tkzw. "pecha" który dotyka MSC a oszczędza ROS związane są właśnie z tym, że na silę usiłuje się uczynić z MSC lidera dając mu do dyspozycji eksperymentalne prototypy (być może zastosowane w nich nowinki po części są pochodna "genialnych" pomysłów samego MSC wszak podobno Michael znany jest z racjonalizatorskich zapędów ;) ). Ciekawe kiedy sięgną po rozum do głowy i zrestrukturyzują swoje myślenie decydując się na zmianę lidera. Im szybciej tym lepiej bo za chwile może być za późno i podzielą los BMW. A to by było ze szkodą dla F1.
Kamikadze2000
31.07.2012 03:48
@Anderis - ty wiesz, jak również! Trochę hiszpańskie nazwisko - wielu Hiszpanów ma takie nazwisko.
Anderis
31.07.2012 02:43
[quote="Snow"]Restrukturyzacja nic im nie da. Musza poprostu zmiec filozofie projektowania swoich bolidow.[/quote] Filozofia projektowania bolidów jest pochodną tego, kto piastuje najwyższe stanowiska i jak poukładany jest zespół. Restrukturyzacja wpływa na to drugie, więc równie dobrze może wpłynąć na to pierwsze.
MPOWER
31.07.2012 02:16
@IceMan11 @Snow Dla mnie niech sobie testują i nawet poświęcą cały piątek na te swoje wynalazki. Ważne aby te cuda przynosiły efekty i jeszcze lepsze tempo. Poza tym, na SPA pewnie nie jeden zespół przyjedzie ze swoimi nowymi wynalazkami :) Zastanawiam się też czym nas zaskoczy jeszcze McLaren a najbardziej RBR.
IceMan11
31.07.2012 02:10
@Snow Mam nadzieję, że ten duży pakiet poprawek to jednak sobie poczeka.
Snow
31.07.2012 02:08
@IceMan11 Zgodze sie z Toba co do Lotusa, chcaialem tylko dodac,ze Lotus na Spa bedzie mial jakis bardzo duzy pakiet poprawek(nie liczac DDRS), ludzie zastanawiaja sie czy Lotus czasem nie wprowadzi wydechu z efektem Coanda i calkiem zrewidowanej tylnej sekcji bolidu. Zobaczymy co to bedzie :).
IceMan11
31.07.2012 01:58
Najlepszy jest w tym sezonie Lotus. Poszli znowu całkiem inną ścieżką i dało to ponownie efekty. Wystarczy spojrzeć na ich wydech. W porównaniu z czołówką wygląda jak amatorka. Ich bolid funkcjonuje idealnie. ostatni raz takie coś widziałem w 2009 w RBR. Mimo braku KERS i podwójnego dyfuzora oni byli bardzo silni. Ceni się coś takiego. Wydaję się, że takie RBR i Ferrari to zlepek wszystkiego co najlepsze, ale wszystko chodzi tam w jakiejś części tak jak powinno. Z kolei Lotus ma wszystko średnie, ale wszystko chodzi perfekcyjnie. Mercedes zrobił bardzo konkurencyjną maszynę, ale naładowali ten bolid tyloma rzeczami, że sami do końca nie wiedzą jak go w pełni wykorzystać. Takie moje wrażenia z zewnątrz oczywiście :)
sneer
31.07.2012 01:53
Przede wszystkim muszą wymienić kierowcę pod którego robią bolidy.
Snow
31.07.2012 01:35
Restrukturyzacja nic im nie da. Musza poprostu zmiec filozofie projektowania swoich bolidow. Zamiast wymyslac wyrafinowane systemy i budowac wokol nich bolid powinni zrobic auto, ktore jest mocne jako caly pakiet a potem uzbroic go w dodatkowe kly typu DDRS. Odnosze wrazenie, ze oni robia odwrotnie, projektuja jakis system a potem wokol tego wynalazku bolid - system sam w sobie dziala dobrze ale bolid jako caly pakiet jest do bani.
adamo342
31.07.2012 01:28
Anderis- tylko tych restrukturyzacji było kilka i było coraz gorzej
Anderis
31.07.2012 01:21
Heh, ja cały czas byłem przekonany, że Aldo Costa to Hiszpan. :p Nie wiem co mi się ubzdurało. Restrukturyzacja przyda się Mercowi. Od 2010 roku prezentują zadowalający poziom konkurencyjności jedynie w pojedynczych wyścigach na przestrzeni sezonu.