Haug: Wystarczy trzech dostawców silników

Niemiec jest przekonany, że nikt nie pozostanie bez silnika w 2014 roku
04.08.1216:54
Łukasz Godula
1891wyświetlenia

Szef działu sportów motorowych Mercedesa, Norbert Haug jest przekonany, że zostanie zaprojektowanych wystarczająco dużo silników do Formuły 1, by w 2014 roku zaopatrzyć całą stawkę, pomimo upadku planów PURE.

Niedawno okazało się, że PURE zostało zmuszone do zawieszenia swojego planu, ponieważ nie dotarły do nich pieniądze od inwestorów, przez co nie mogli kontynuować pracy.

Wraz z niepewnościami co do zaangażowania Coswortha w projekt silnika na 2014 rok, oraz absencja PURE oznacza, że w stawce mogą pozostać jedynie trzej dostawcy, Mercedes, Ferrari i Renault, którzy już są w trakcie rozwoju swoich turbodoładowanych jednostek.

Jednak sugeruje się, że Mercedes i Ferrari nie chcą zwiększać ilości odbiorców, a FIA niechętnie podchodzi do pomysłu zaopatrywania reszty stawki przez jednego dostawcę jak Renault, co może doprowadzić do sytuacji, że niektóre zespoły pozostaną bez silników.

Haug jest jednak optymistycznie nastawiony i uważa, że nawet z trzema dostawcami można znaleźć rozwiązanie. Jestem całkiem pewny tego, że będziemy mieli trzech dostawców - wyjaśnia. Nie wiem nic o większej liczbie, jednak nawet z trzema możemy podołać zadaniu.

Gdy został zapytany o to czy Mercedes będzie sprzedawał silniki większej ilości zespołów niż dwa, Haug odpowiedział: Nie dyskutujmy o tym jeszcze, jednak musimy oszacować tę sytuację dla zespołów. Jesteśmy w trakcie dyskusji wśród trzech producentów, ciągle mówimy o cięciach kosztów. Pojawi się pewnie również temat kto będzie zaopatrywał.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

7
Ranguren
05.08.2012 11:39
jpslotus72 Już niemówiąc o cenach bez konkurecji jeden dostawca mógłby oszukiwać Sądze że będzie 4 dostawców Pure (Powino się wyrobić zaczeli najwcześniej i teraz mała pauza niepowina im zaszkodzić )
jpslotus72
04.08.2012 10:31
[quote]Niemiec jest przekonany, że nikt nie pozostanie bez silnika w 2014 roku.[/quote]A szkoda, bo ciekawie byłoby zobaczyć na starcie bolid bez silnika... :) Karthikeyanowi (który jednak nie przetrwa do 2014) wystarczyłby na przykład taki, ekologiczny napęd: http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_samochod-na-pedaly-2125082.jpg i tak nikt nie zauważyłby różnicy... :) A na serio - o ile w sprawie opon jestem raczej za jednym dostawcą (można porównywać sposób radzenia sobie z identycznymi oponami przez różne bolidy i ich kierowców - a szanse wyjściowe są takie same), to w sprawie silników popieram wolny rynek i zasadę doboru naturalnego (w przypadku zespołów fabrycznych sprawa jest oczywiście jasna). Liczba dostawców nie powinna być ustanawiana "odgórnie", a rywalizacja między nimi to dobra motywacja dla konstruktorów. Gdyby do jednego dostawcy opon dodać monopolistę w kwestii silników, byłby to zbyt duży krok w stronę GP2.
Snow
04.08.2012 09:31
Monopol to niedobra sparawa, jednak patrzac jak surowe sa restrykcje w stosunku do jednostek napedowych na dzis - to tak szczerze mowiac niewielka roznice robi czy jest 3 dostawcow czy tez jeden. Nie ma duzego pola manewru dla producentow, jedni zyskuja na mniejszym spalaniu inni delikatnie na wiekszej mocy, co suma sumarum idzie w kierunku podobnych osiagow, sterujace ECU jest dla kazdego takie same co jeszcze bardziej skraca pole manewru. Przepasci dzis nie ma. 2014 i T.doladowane silniki ??? ciekawe kto najlepiej odrobi lekcje, moze byc sporo zamieszania....
SirKamil
04.08.2012 05:37
Monopole nie są dobre i w tym wypadku również nie byłby dobry.
MatiXF1
04.08.2012 04:20
Dla niego to najlepiej by było, jakby był jeden dostawca silników, i to w dodatku Mercedes
Lukas
04.08.2012 03:30
prześlij screena na PW to postaramy się pomóc :)
bobstone
04.08.2012 03:26
off topic: czy komuś jeszcze skórka od strony nawala ?