Sirotkin wygrywa na zakończenie sezonu

Rosjanin objął prowadzenie dzięki dobremu pit stopowi
24.09.1200:35
Paweł Zając
4432wyświetlenia

Sergiej Sirotkin wygrał ostatni tegoroczny wyścig Auto GP na torze Sonoma. Podium uzupełnili Adrian Quaife-Hobbs i Sergio Campana.

Rosjanin już podczas startu awansował o jedną pozycję, a dobry pit stop przeprowadzony na początku piątego okrążenia pozwolił mu wrócić na tor przed Quaife-Hobbsem.

Tegoroczny mistrz z każdym okrążeniem delikatnie tracił do lidera i kwestia zwycięstwa rozstrzygnęła się już na szóstym okrążeniu. Walki nie brakowało natomiast za ich plecami. Sergio Campana szarżą przedzierał się w górę stawki i po wyprzedzeniu Spavone i Varhauga zapewnił sobie najniższy stopień podium na cztery okrążenia przed metą. Na tym etapie Włoch miał już 15 sekund straty do Sirotkina, więc dogonienie liderów nie było możliwe.

Czwarty na mecie był Antonio Spavone, który musiał bronić się przed szaleńczymi atakami Pala Varhauga. Na szóstej pozycji linię mety minął Daniel de Jong, który w końcówce poradził sobie z Maksimem Sniegirowem. Trzy punkty za ósme miejsce zgarnęła Pippa Mann. Brytyjka jako ostatnia zjechała na zmianę opon i dzięki temu przez kilka okrążeń znajdowała się na czele wyścigu. Czołową dziesiątkę zamknęli Dracone i La Rosa, który rozbił się już za linią mety.

Antonio Pizzonia, który zdominował rundę w Brazylii, nie zaliczy występu w USA do udanych. Były kierowca F1 we wczorajszym wyścigu miał wypadek, a dziś musiał się wycofać przez problemy z bolidem. Do mety nie dojechali także Ricci, Serenelli, Cipriani oraz Kotaro Sakurai, który nie ruszył ze swojego pola startowego.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Siergiej Sirotkin (12)Lola B05/52210h33m12,87920
2Adrian Quaife-Hobbs (10)Lola B05/5221+0:03,27215
3Sergio Campana (8)Lola B05/5221+0:18,61512
4Antonio Spavone (23)Lola B05/5221+0:28,69510
5Pal Varhaug (7)Lola B05/5221+0:30,7318
6Daniel de Jong (32)Lola B05/5221+0:31,3226
7Maksim Sniegirow (3)Lola B05/5221+0:38,0454
8Pippa Mann (1)Lola B05/5221+1:12,7643
9Francesco Dracone (6)Lola B05/5221+1:13,0922
10Michele la Rosa (71)Lola B05/5221+1:23,1051
Niesklasyfikowani
11Giacomo Ricci (5)Lola B05/5214
12Antonio Pizzonia (9)Lola B05/5211
13Giancarlo Serenelli (45)Lola B05/528
14Giuseppe Cipriani (2)Lola B05/527
15Kotaro Sakurai (14)Lola B05/520
Najszybsze okrażenie: Daniel de Jong - 1:27,691 na 0 okrążeniu (+1 pkt.)

KOMENTARZE

8
yaper
26.09.2012 03:31
Serenelii dał dobry wyznacznik poziomu tej serii w pierwszym race, gdzie bezproblemowo dowiózł punkty - what was that? :o Mimo to też chcę widzieć, jak Qualfe-Hobbs poradziłby sobie w GP2, Sirotkin obowiązkowo do GP3 - ta seria to idealny test dla kierowców jego maści. Resztę spokojnie można odesłać do wyścigowego lamusa. Varhaug już pokazał na co go stać, a w Auto GP tylko jedzie na doświadczeniu za kierownicą single seaterów.
Kamikadze2000
25.09.2012 08:29
@katinka - to byłaby najgłupsza możliwa decyzja. Powinien iść do FR3.5, jak nie stać go na GP2. W AutoGP poziom jest żaden i zapewniam Cię, że nic się w tym kierunku nie zmieni. Nikt poważny na tę serię nie patrzy poważnie. Już tyle było tych tworów. Sam fakt, iż mieli duże plany automatycznie ich skreśla - AutoGP World Series - dziękuje bardzo, ale rundy rozmieszczone po całym świecie to głupota w przypadku takiej serii. ;] Pzdr :)
katinka
25.09.2012 06:20
@Kamikadze2000, a Ty znowu swoje ;) Ja mam nadzieję, że AGP zostanie, maja fajne, mocne bolidy i ciekawe wyścigi, FR 3.5 przy tym to nuda. A czasem nawet zdażają się tu talenty jak Groszek czy Sirotkin. Nie wiem naprawdę, czy Adrian Quaife-Hobbs jeszcze 1 rok chciałby zostac w tej serii, ale gdyby nie miał żadnej propozycji z GP2 czy nawet GP3, to może by i został w Auto GP. Bo sam powiedz, to chyba lepsza opcja niż turystyki, jesli mierzy sie w GP2 czy F1, co nie? Pozdr :)
Kamikadze2000
24.09.2012 01:24
@katinka - nie wiem, czy GP3 jest droższe od tej serii. Bolidy są słabsze i wyścigi są tylko w Europie. Ale to prawdziwa seria juniorska, a nie jakiś tam twór prze-ambitnych osobistości. Pal został zdemolowany przez Romka, bo Norweg jest cienki, jak polsilver. Może wróci mocniejszy, ale jego wyniki tutaj są żadnym wyznacznikiem. Sergiej to żółtodziób w tak mocnym bolidzie i jedynie Quaife-Hobbs jakoś wygląda. Reszta to słabeusze. Tylko tutaj Serenelli może otrzeć się o podium. ;] Ktoś narzeka na GP2?? Niech spojrzy na AutoGP - seria nie ma racji bytu i oby szybko zniknęła. Pzdr ;) P.S. Na prawdę sądzisz, że Adrian zostałby w tej serii jeszcze na jeden rok?? ;)
Adam2iak
24.09.2012 11:07
@matinson Wolałbym Adriana w FR3.5, tam chyba lepiej możnaby zweryfikować jego umiejętności.
katinka
24.09.2012 10:43
Ciekawy wyścig AGP na zakończenie sezonu. Liczę, że w przyszłym, z nowymi bolidami wyścigi w tej serii będą jeszcze fajniejsze i więcej kierowców na starcie. Gratulacje dla Adriana za mistrzostwo. @Kamikadze2000, też jestem ciekawa co w 2013 z Sirotkinem, może jeszcze rok w Auto GP i mistrzostwo? Bo na GP3 chyba będzie musiał mieć więcej kasy. No i właśnie gdzie, w jakiej serii zaczepi się Quaife-Hobbs, bo z kolei u niego kolejny rok tutaj, to raczej strata, a w GP3 już się chyba ścigał. A Pal tutaj sobie całkiem dobrze radził, aż szkoda, że w 2011 został w GP2 tak zdemolowany przez Groszka.
matinson
24.09.2012 10:11
@Kamikadze2000 A ja oczukuje GP2 dla Varhauga i Quaife-Hobbsa.
Kamikadze2000
24.09.2012 07:33
W przyszłym roku oczekuje Sirotkina zobaczyć w GP3. :)