GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

Stawka podzieliła się pomiędzy strategią dwóch lub trzech postojów
24.09.1211:22
Mariusz Glugla
3091wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4Suma postojów
1.VettelSuMn (10)Mn (33)2
2.ButtonSuMn (14)Mn (33)2
3.AlonsoSuMn (11)Mn (29)2
4.Di RestaSuMn (12)Mn (33)2
5.RosbergSnMn (12)Mn (33)2
6.RäikkönenSuMn (13)Mn (32)2
7.GrosjeanSuMn (14)Mu (33)2
8.MassaSuMn (1)Mn (19)Sn (33)3
9.RicciardoSuMn (11)Mn (31)2
10.WebberSuMn (8)Su (28)Mu (40)3
11.PerezMnMn (18)Sn (40)2
12.GlockMnSn (13)Mn (25)2
13.KobayashiMnMn (14)Sn (30)Sn (50)3
14.HülkenbergMnMn (18)Sn (40)Su (50)3
15.KovalainenSnMn (12)Su (26)Su (45)3
16.PicMnMn (16)Sn (32)2
17.De La RosaMnSu (18)Mn (30)Sn (40)3
18.SennaSnMn (10)Su (25)Mn (33)3
19.PetrovSnMn (1)Su (18)Su (30)Mu (40)4
Niesklasyfikowani
VergneMnMn (12)Sn (24)2
SchumacherSnMn (11)Mn (33)2
MaldonadoSuMn (13)Su (29)Mn (33)3
KartikeyanSnMn (19)1
HamiltonSuMn (12)1
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.

S = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Wiele zależało od momentu ogłoszenia neutralizacji. Gdyby samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor podczas pierwszych 10 okrążeń, wszyscy zastosowaliby taktykę dwóch pit stopów. Tak się nie stało, więc Red Bull zamierzał wykonać trzy zjazdy, a rywale chcieli skopiować tę strategię - chociaż McLaren mógł próbować pojechać na dwa. Samochód bezpieczeństwa wyjechał później, w połowie wyścigu, i większość zespołów mogła wrócić do taktyki dwóch postojów. Tutaj szczególnie mocno obciążone są tylne opony, ze względu na trakcję przy wyjściach z wolnych zakrętów. Przy wyraźnej różnicy w tempie pomiędzy mieszankami - sięgającej półtorej sekundy, największej w sezonie - oraz wyrównaniu tempa i przewadze na korzyść miękkiej mieszanki po około 10 okrążeniach, styl jazdy odegrał ważną rolę w zarządzaniu ogumieniem, zwłaszcza na początku wyścigu, kiedy samochody miały w bakach dużo paliwa. Przy braku neutralizacji w pierwszej połowie zawodów zespoły musiały zachować elastyczne podejście do taktyki, stąd obserwowane przez nas różne zagrania strategiczne. Wyjazd samochodu bezpieczeństwa do pewnego stopnia podyktował taktykę, bo kierowcy, którzy dwa razy zjeżdżali po świeże opony, musieli tak o nie zadbać, aby dojechać na nich do mety - w czym pomogła im druga neutralizacja. Kolejny raz byliśmy świadkami ciężkiego, widowiskowego i nieprzewidywalnego wyścigu w Singapurze, a strategia odegrała w nim ważną rolę. Gratulacje dla Paula di Resty, który zajął dla Force India czwarte miejsce, najlepsze w swojej karierze - a także dla ekipy Marussia, która dzięki 12. lokacie Timo Glocka także odnotowała swój najlepszy rezultat.