GP Indii: Red Bull poza zasięgiem z Vettelem na czele

Wygląda na to, że Byki zdominują kolejny weekend
26.10.1211:59
Łukasz Godula
8126wyświetlenia

Drugi trening przyniósł podobne warunki do porannych, a zawodnicy postanowili szybciej zabrać się do pracy. Już po kilku minutach większość stawki miała na swoim koncie czas okrążenia. Najwyraźniej przyszedł czas na typowe przygotowania do wyścigu.

Zespoły tak ochoczo rozpoczęły jazdę, że po 10 minutach jedynie Ferrari nie miało wykręconego czasu. Na czele bez niespodzianek - meldował się Webber z wynikiem 1:28,847. Ciekawostką jest, że McLaren w bolidzie Hamiltona testował dzisiaj nowe części z myślą o przyszłym roku, ale zespół nie powiedział mu jakie to części, by nie wyniósł ich tajemnic do Mercedesa.

Znowu powtórzyła się historia z poranka, gdy Button przebił czas Webbera, ale Vettel pogodził wszystkich i wskoczył na czoło tabeli z wynikiem 1:28,064. Tor również ponownie poprawiał się z każdym przejechanym okrążeniem.

Hamilton zapragnął dalszej powtórki rannego scenariusza i wraz z Alonso przebili czas Vettela. Anglik legitymował się wynikiem 1:27,762, co można było już uznać za niezły rezultat. Wszyscy zawodnicy jeździli póki co na twardych oponach, więc każdy z niecierpliwością czekał na porównanie tej mieszanki z miękką. Tymczasem Hiszpan pojechał jeszcze szybciej i wyprzedził Hamiltona o 0,360s.

Pierwszym kierowcą z przygodami był Felipe Massa, który po tym jak wyjechał nieco zbyt mocno na pobocze, stracił kontrolę nad bolidem i obrócił się. Bolid jednak nie ucierpiał, jedynie lewa przednia opona została dość mocno spłaszczona. Chwilę później taką samą przygodę ale w innym miejscu toru zaliczył Grosjean. Również nie było to nic groźnego. Można powiedzieć, że nagle nadeszła plaga takich samych obrotów, gdyż Senna również obrócił się. Tor jak widać ciągle był bardzo śliski i zdradliwy.

Vettel wyjechał ponownie na tor i powrócił na pierwsze miejsce, tym razem zaliczył czas 1:27,256. Pierwszym kierowcą na miękkich oponach był Witalij Pietrow, jednak ciężko brać jego wyniki za wiarygodne porównanie opon, więc uwaga była skupiona na czołowych zespołach. Kolejnym odważnym był Kimi, którego czas na miękkich oponach był o około 1,2s lepszy od poprzedniego wykręconego na twardych gumach.

Na kolejnych kółkach Kimi zbił swój czas o kolejne pół sekundy, co daje nam dość dużą różnicę pomiędzy mieszankami i może skutkować ciekawymi strategiami w Q1. Tymczasem kierowcy Ferrari mieli ogromne problemy z przyczepnością na miękkiej mieszance i przy każdym najechaniu na krawężniki tracili kontrolę nad bolidem. Massa przez to zaliczył kolejny obrót, tym razem bardziej efektowny i niemal zakończył swój trening w żwirze.

Nie tylko Ferrari miało takie problemy, inni kierowcy również zaliczali mniejsze lub większe przygody. Takie chwile powodowały, że opony mocno się przecierały, co spowodowało nawet zniszczenie ich, zwłaszcza u Massy. Tymczasem na czele Vettel poprawił swój czas na miękkich oponach, ale nie był to tak duży progres jak w wypadku Lotusa i Niemiec uzyskał 1:26,921. Jednak Alonso złapał rytm i przeskoczył Vettela o 0,101s. Wynik byłby lepszy, jednak Hiszpan zbyt szeroko pojechał w jednym z zakrętów w ostatnim sektorze.

Po przejazdach kwalifikacyjnych przyszedł czas na symulacje wyścigu i rozpoczęli je kierowcy Lotusa i Mercedesa. Po kolejnych minutach dołączyli do nich inni. Długie przejazdy to jak zwykle analiza ilości okrążeń i czasów na nich notowanych. Dochodzi do tego jak zawsze zagadka, z jaką ilością paliwa były wykonywane. Z pewnością pojawią się na ten temat spekulacje i informacje, o których dowiecie się, śledząc weekend GP Indii z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (1)Red Bull RB81:26,22135
2Mark Webber (2)Red Bull RB81:26,3390,1180,11833
3Fernando Alonso (5)Ferrari F20121:26,8200,5990,48134
4Nico Rosberg (8)Mercedes F1 W031:27,0220,8010,20238
5Kimi Raikkonen (9)Lotus E201:27,0300,8090,00840
6Lewis Hamilton (4)McLaren MP4-271:27,1310,9100,10138
7Jenson Button (3)McLaren MP4-271:27,1820,9610,05124
8Nico Hulkenberg (12)Force India VJM051:27,2331,0120,05137
9Romain Grosjean (10)Lotus E201:27,3971,1760,16436
10Bruno Senna (19)Williams FW341:27,7381,5170,34136
11Paul di Resta (11)Force India VJM051:28,0041,7830,26632
12Sergio Perez (15)Sauber C311:28,1781,9570,17439
13Michael Schumacher (7)Mercedes F1 W031:28,2222,0010,04437
14Daniel Ricciardo (16)Toro Rosso STR71:28,2392,0180,01737
15Felipe Massa (6)Ferrari F20121:28,2962,0750,05723
16Kamui Kobayashi (14)Sauber C311:28,4552,2340,15940
17Pastor Maldonado (18)Williams FW341:28,5962,3750,14138
18Jean-Eric Vergne (17)Toro Rosso STR71:29,1672,9460,57135
19Heikki Kovalainen (20)Caterham CT011:29,3203,0990,15343
20Witalij Pietrow (21)Caterham CT011:29,6063,3850,28622
21Pedro de la Rosa (22)HRT F1121:30,9504,7291,34437
22Timo Glock (24)Marussia MR011:31,1134,8920,16335
23Narain Karthikeyan (23)HRT F1121:31,3725,1510,25920
24Charles Pic (25)Marussia MR011:31,4935,2720,12131
107% najlepszego czasu: 1:32,256

KOMENTARZE

25
znafcaf1
27.10.2012 06:30
Petrova na szafot..oni nam dluzej krzywde robili, ba sa na bieżąco nadal w robieniu nam krzywdy
katinka
26.10.2012 07:57
@MairJ23, no jasne, że zachowanie McLarena wobec Niego zawsze było w porządku, widać to właśnie... My nie musimy nic rozumieć, bo to Hamiltona wybór, zycie i kariera, a ja wychodzę z założenia, że niech każdy ocenia własne decyzje i wybory. Może i Lewis będzie dojeżdżał na pozycjach 5-10, może jeszcze niżej i do końca kariery, ale przynajmniej ze świadomością, że w przeciwieństwie do niektórych zaryzykował, podjął jakieś wyzwanie, a nie kisił sie dalej tam, gdzie miał niby tak dobrze, i za to podziwiam Go jeszcze bardziej.
MairJ23
26.10.2012 06:25
@Dante jestem ciekaw samych kulisow odejscia Hamiltona. Bo to naprawde nie wyglada na wyjasnione. Piekna spiewka o nowych wyzwaniach... Ze niby odchodzi do Mercedesa zby mial wklad w bodowe czegostam :) A w McLarenie wszystko do tej pory bylo budowane pod niego. Nie rozumiem nic z tego. Pozatym zachowanie samego Lewisa pozostawialo wiele do zyczenia. Szefostwo nie bylo chyba zadowolone z jego postawy i rozwiazlego jezyka. On chyba za mlody jest aby rozumiec do konca co sie wokol niego dzieje tak na serio w McLarenie. Coz - krzyz mu na droge w mercedesie i oby tam kisl na pozycjach 5-10 do konca kariery :)
Q_be_2
26.10.2012 06:18
@Dante Raczej 7 i 8 :)
MairJ23
26.10.2012 06:03
@znafcaf1 nie powinnismy chyba staczac tej dyskusji na pole polityczne. Ale moim zdaniem to juz przeszlosc. Kazdy popelnia bledy i raczej nie bede patrzyl na Niemcow jak na naszych oprawcow - bo to sa prawnukowie i wnukowie "tamtych" Niemcow - zreszta chyba nie mozna kazdego Niemca obarczac tym co sie stalo 1939-45 ? A pozatym to sport o ktorym mowimy wiec nie powinnismy roztrzasac tego co sie stalo miedzy naszymi krajami 70 lat temu. Z drugiej strony rozumiem ze to nie Ty wspomniales o tym "problemie". I tez jestem Polakiem wiec wiem ze z Niemcami mamy "wlasny problem" ktory jest wlasnei zwiazany z WWII.
znafcaf1
26.10.2012 05:32
Oni nam zrobili? One race human race. W tym kraijó z takimi muzgami nigdy nie bedzie good
Dante
26.10.2012 05:21
@MairJ23 - To jest za trudne do ogarnięcia dla niektórych osób które najwidoczniej nie lubią Vettela za to, że idealnie potoczyła się jego kariera i chyba za to, że pochodzi z "tego" kraju (bo wiadomo co "oni" nam zrobili). Nawet mogę zrozumieć narzekanie na jego całkiem szczęśliwy tytuł w 2011 roku ale trzeci z rzędu to będzie tylko potwierdzenie jego umiejętności i dyspozycyjności a nie potwierdzenie jego "farta". Fartem to Pietrov znalazł miejsce w stawce na 2012 rok a nie Vettel zdobył dwa tytuły z rzędu. A jeżeli chodzi o treningi - Zastanawia mnie postawa McLarena - niby całkiem dobrze, niby coś tam testują - ale czy na pewno chcą dalej ostro walczyć w tym sezonie? Hamilton odchodzi, dalszy rozwój tego bolidu razem z nim jest skutecznie utrudniony a trzeba pamiętać, że tym razem JB się nie popisał i tegoroczna konstrukcja była projektowana pod Lewisa. Czy odbiją P2 w konstruktorach? Szczerze wątpię. Jak jeszcze Massa zacznie "fikać" to już w ogóle umarł w butach dla tego zespołu i w następnym roku będą musieli jeździć z numerkami 5 i 6.
Wmiarenietypowy
26.10.2012 05:10
@Lukas AAAaaaaaa opis... nigdy go nie czytam po treningach :P
MairJ23
26.10.2012 04:53
na tytul zasluguje Massa :) za to co sie stalo w 2008 :P mozna tak bez konca !
nicker007
26.10.2012 04:23
Akurat Alonso zasługuje na tytuł.... W 2011 roku miał po prostu tragiczny bolid, w tym sezonie na początku też, ale wybrnął z tego, nie poddał się i był liderem. Vettel miał przebłyski "mocy" a teraz mądry Adrian coś znowu wynalazł i mamy bez sensu F1.... : (
AlbertoArmstrong
26.10.2012 03:22
@BinLadenF1 Dlaczego zasługuje na trzeci tytuł? Jak dla mnie zasługuje na tytuł ten, który go zdobywa. Ja osobiście wolę aby tytuł zgarnął ktokolwiek, tylko nie Alonso.
MairJ23
26.10.2012 03:09
Jejku jejku, zawsze tak bylo ze z gowna bata sie nie ukreci i w kajaku sie mistrzostwa nie zdobywa - trzeba miec nielada maszyne zeby tego dokonac - wiec nie rozumiem waszego podejscia - Vettel... no ma najlepszy samochod teraz i co z tego - gdyby sie obijal o bandy gdy tego najlepszego samochodu nie mial to by nie mial szans na majstra a tak - swoja nienaganna jazda tym nienajlepszym bolidem caly czas byl w walce o mistrza. Tego ze Alonso mial kupe szczescia na poczatku sezsonu to tez juz nikt nie pamieta. Jacy z was kibice jak nie potraficie ogarnac tego sportu jako calosci ?
zoolwik
26.10.2012 01:44
@kumien twoim zdaniem jeśli nawet webber ma 0.5s przewagi nad alonso to ciagle jest zasługa vettela a nie bolidu. Ciekawa koncepcja. Jednak nie rozpowszechniał bym jej za bardzo dla twojego dobra.
kumien
26.10.2012 12:41
@BinLadenF1 Dlaczego bardziej zasługuje? Chyba tylko "Fernando is faster then you". Seba wygrywa nie tylko bolidem, ale i umiejętnościami. Chyba zamknął usta wszystkim niedowiarkom, że potrafi wygrywać tylko jak bolid jest sekundę przed konkurencją.
akkim
26.10.2012 12:36
Newey myślał cały sezon, w końcówce go wzięło, będę musiał już do końca oglądać rodeo?
Bari
26.10.2012 12:15
Ciekawe co tym razem nielegalnego użył Red Bull
adamyo
26.10.2012 11:59
francorchamps W FP2 nie użył miękkiej opony na pomiarowym okrążeniu. Jego czas jest ustanowiony na twardej. Ale prawda. W FP1 nie uzyskał dobrego czasu.
leni93
26.10.2012 11:49
Co prawda to tylko treningi, ale sytuacja z tytułem zaczyna sie robic bardzo klarowna na korzyść Seb
MairJ23
26.10.2012 11:21
Co ten magik Newey znowy wymyslil ? Zwolnic go ;)
rvs
26.10.2012 10:22
Lotusy jakby znowu bliżej, zobaczymy... Niestety, ale Vettel idzie swoją ścieżką, po kolejnego "najmłodszego"...
Lukas
26.10.2012 10:20
@Wmiarenietypowy - może warto przeczytać opis? :D
BinLadenF1
26.10.2012 10:12
Staram się nikomu nigdy źle nie życzeć... oby Vettel miał awarię podczas wyścigu :( Fernando zasługuje na trzeci tytuł bardziej niż ktokolwiek inny.
Wmiarenietypowy
26.10.2012 10:11
@Davider Skąd masz takie informacje? Ciekawe... nie powiem
Davider
26.10.2012 10:08
Ciekawostką jest, że McLaren w bolidzie Hamiltona testował dzisiaj nowe części z myślą o przyszłym roku, ale zespół nie powiedział mu jakie to części, by nie wyniósł ich tajemnic do Mercedesa. Mocne.
francorchamps
26.10.2012 10:04
Massa mówił coś o mocnej końcówce.. Kłamczuch, w FP1 sekunda do lidera w FP2 2 sekundy.. Vettel poza zasięgiem, oj nuda będzie nuda...