Red Bull będzie używał nowego alternatora w Brazylii

Renault przetestowało go na wszelkie możliwe sposoby
19.11.1222:29
Paweł Zając
2740wyświetlenia

Renault podczas wyścigu w Brazylii zaopatrzy bolidy Red Bulla w najnowszą specyfikację alternatora.

Mark Webber odpadł z wczorajszego wyścigu po awarii alternatora, która była już trzecią tego typu usterką, która pojawiła się w bolidach ekipy z Milton Keynes. To sprawiło, że ekipa jest zaniepokojona niezawodnością tego obszaru samochodu, jednak Renault nie ma wątpliwości, że Red Bull musi skorzystać z nowej wersji alternatora podczas ostatniego wyścigu sezonu.

Szef operacyjny francuskiego producenta silników, Remi Taffin, w rozmowie z magazynem Autosport zdradził plany na GP Brazylii: To bardzo proste, musimy użyć nowej specyfikacji, która przeszła wszelkie testy.

Austriacka ekipa, jako jedyna spośród zespołów korzystających z silników Renault, zdecydowała się pozostać przy starej wersji. Taffin zapytany o przyczyny takiej decyzji odpowiedział: Stało się tak, gdyż w zespołach pracują ludzie, a ludzie mają uczucia. To była wspólna decyzja. Przeanalizowaliśmy sytuację i zdecydowaliśmy się pójść w tą stronę. Wszystko działa zarówno ze starą jak i z nową specyfikacją. Ogólne odczucie podpowiadało, że lepiej będzie trzymać się czegoś, co używaliśmy przez lata i nie było z tym żadnych problemów, nawet pomimo tego, że nowe rozwiązanie przeszło wszystkie testy. Może ciężko to zrozumieć, jednak trzeba samemu znaleźć się w takiej sytuacji.

Taffin dodał iż fakt, że pozostałe zespoły korzystały w USA z nowej wersji alternatora i nie pojawiły się żadne problemy, powinien przekonać Red Bulla, co do niezawodności tego podzespołu. To była pierwsza niedziela, kiedy go używaliśmy, jednak podczas testów na torze i hamowni przejechaliśmy już 2000 kilometrów, więc nie można już bardziej sprawdzić tego elementu.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

22
Viewer
21.11.2012 09:43
Ja licze, ze beda mokre kwalifikacje i mieszany wyscig. W kazdym razie start bez deszczu.
MPOWER
20.11.2012 09:09
No zobaczymy. Front zmieni kierunek i będziemy mieli ukrop. Ja liczę na mieszaną pogodę a nie sam deszczowy wyścig.
modlicha
20.11.2012 06:35
@MPOWER Prognozy pogody mówią nie o jakimś przejściowym letnim trudnym do przewidzenia deszczyku, ale o całym froncie deszczowym z ulewami włącznie. To akurat jest znacznie łatwiejsze do przewidzenia. To raz, a dwa Foreca Weather oraz YR.no (YR norweski instytut meteorologiczny) - to dwa portale na których można polegać. Ich modele sprawdzają się do około 5-6 dni niemalże w 100%. Wiem z doświadczenia, bo swego czasu badałem statystycznie ich sprawdzalność.
MPOWER
20.11.2012 03:40
@108 @modlicha Te prognozy to sobie wiecie :P Do niedzieli jeszcze daleko i się wszystko może zmienić. Mieliśmy przykład Silverstone, gdzie miał być weekend słoneczny a w sobotę się deszcze pojawił. To raz. A dwa - na Interlagos pogoda jest nieprzewidywalna jak kobieta podczas okresu, więc może być deszcz ale nie musi ;]
modlicha
20.11.2012 02:26
Bardziej szczegółowa prognoza: http://www.foreca.pl/Brazil/Sao_Paulo?details=20121125 emocje powinniśmy mieć zapewnione. Obecnie nie ma w stawce kierowcy który jeździł na deszczu tak jak Ayrton Senna. Każdy może odpaść nawet 1 okrążenie przed końcem nie można być niczego pewnym.
108
20.11.2012 11:13
@MPOWER http://www.mojapogoda.com/pl/home/pogoda/pogoda_na_swiecie/pogoda_lokalna.html?cityID=55X199&tx_mgcityweatherstatic_pi1[cityIDuse]=55X199 Szaman załatwiony ;))
sulico76
20.11.2012 10:32
Za kare nowy alternator dla Vettela przygotuje osobiscie Monsieur Grosjean :-)
Kamikadze2000
20.11.2012 08:56
@benethor - tak, w krętej sekcji szczególnie łatwo jest wyprzedzać "ogóra" - pamiętasz, co stało się z Rosbergiem?? Oczywiście on walczył z tym bolidem o pozycje, ale różnica w prędkości w zakrętach jest porażająco różna. Każdy kierowca, widząc przed sobą dublowanego, zawsze musi trochę odpuścić, aby nie ryzykować. A Seb nie walczy o tytuł z Hamiltonem, a z Alonso. Vettel miał pecha, że akurat w tamtym miejscu znalazł się przed nim bolid HRT. Jeżeli chodzi o ciętość języka - nie odbiega poziomem od Alonso, Hamiltona czy Pereza. Tu grają rolę duże emocje. Osobiście patrzę z przymrużeniem oka na ich słowa - sam bym pewnie wybuchł, gdyby maruder wpłynął na moją jazdę i w konsekwencji utratę pozycji. Pzdr
benethor
20.11.2012 08:34
@+AS+ właśnie ta starsza w ich przypadku była podobno mniej awaryjna :) @dancom A vettel płaczący, że nie może zdublować samochodu wolniejszego o 6 sekund to nie psuje wizerunku? ;]
dancom
20.11.2012 08:15
Alonso czy Vettel? Dla mnie wybór jest oczywisty --> Vettel. Alonso to wredny i samolubny bufon. A wizerunek Redbulla psuje Helmut.
Challenger
20.11.2012 08:05
Panowie i Panie, też niecierpie Vettela i RBRa ale no coz tylko katastrofa jaka jest 0 punktow moze go pozbawic mistrzostwa. Mozna gdybac ze inne ekpiy i inni kierowcy sa lepsi ale tak sie niestety zlozylo przeez przypadek (przez jakis spiesk, jak kto woli) ze sa na przedzie. Mozna teraz z perspektywy czasu patrzec i zastanawiac sie co by bylo gdyby McLaren sam sie nie odstrzeliwal srednio co 2 wyscig, gdyby Alonso nie zostal odstrzelony przez innych "drajwerow" ale to nic nie zmieni. Czekamy do Brazyli, wygranym gratulujemy i koniec kropka. Jedni sie ciesza inni smuca - taki jest sport i zycie, nie zawsze sprawiedliwe. Ile F1 ma jeszcze wspolnego ze sportem wie chyba kazdy. Gdyby wszystie zespoly dysponowaly podobnym ograniczonym budzetem wtedy dopiero ujawnilo by sie kto jest genialnym konstrukoktorem a kto ma pieniedzy jak piachu na pustyni. Osobiscie chcialbym zeby budzety zostaly powaznie ograniczone tak np do 150 mln, zostaly zniesione zakazy dotyczace rozwoju - tylko tych majacych szanse wejsc do masowej produkcji i bezpiecznych, zeby pirelli przestalo sie bawic w 1 pitstop i zeby wrocilo tankowanie. To moglo by spowodowac wiecej nieprzewidywalnowsci a przez to ciekawosci.Nie chce powrotu czasow Schumachera w wykonaniu Vettela. Wszyscy wiemy jak skonczyla seria WRC w momencie 9-letniej dominacji Loeba. Teraz chyba citroen sciga sie sam ze soba. Wiecej zespolow fabrycznych juz nie ma.
MPOWER
19.11.2012 11:05
@kabans Tu Cię zdziwię ale to Hamilton właśnie w pierwszym sektorze walił rekordy za rekordem i był szybszy od Vettela. (sam w to nie wierzyłem jak patrzyłem na Live Timing, bo zakładałem lepsze tempo czy Mcl czy Ferrari czy nawet Lotusa właśnie w mniej krętym II sektorze) Do przeciwników Vettela :) Już pisałem Zróbcie składkę na szamana aby zamówił deszcz na GP Brazylii oraz na czarownicę aby Vettel miał awarię bolidu ;] Jesteście śmieszni, żeby nie użyć słowa żałośni.
kabans
19.11.2012 11:02
IceMan11 hamitlonowi było cięzko bo vetel był szybszy w pierwszym sektorze i tam mu odjeżdzał. Nawet gdyby był wolniejszy to i tak cieżko w tak krętej partii utrzymać się za kims.
Zomo
19.11.2012 11:00
No i prosze - taki amator i zupelnie nie znajaca sie na Formule osoba jak ja pisala godzine po wyscigu ze Sebastian jechal na ostatnim starym alternatorze a Mark niestety na nowym. Zadalem tez pytanie czy RBR ma jeszcze jakis chociaz jeden na Brazylie. Trzeba bylo poczekac dzien i moje slowa sie potwierdzily.
funrari
19.11.2012 10:39
@Ambrozya, Też tego nie chcę... Liczę nawet na awarię, ale tylko nie 3 tytuł dla niego...
IceMan11
19.11.2012 10:39
@+AS+ RBR jeździł do Włoch w nowej wersji. Później wrócili do wersji ubiegłorocznej, ale tej nie starczyło do końca sezonu, więc Renault w tym czasie produkowało i testowało najnowszą wersję alternatora, którego po raz pierwszy RBR użyje w ten weekend. Poprawcie mnie jeśli sie mylę :)
Viewer
19.11.2012 10:28
Ciekawe, co zrobi RBR, jak ten nowiutki alternator jednak padnie w Brazylii. Moze czas zaopatrzyc sie u innego dostawcy? :P
+AS+
19.11.2012 10:24
Cos mi tu nie gra - czemu RBR, topowy zespol, pozwolil sobie jazde na starsza, bardziej awaryjna wersja alternatora? Czemu ten topowy team jako jedyny pojechal ze stara wersja alternatora? Watpie by byli az tak ograniczeni. Wniosek? Domyslcie sie sami ;]
IceMan11
19.11.2012 10:15
@kabans Teraz, gdy jest strefa DRS ciężko przetrzymać za sobą szybszy wóz i powinieneś o tym wiedzieć. Wczoraj Vettel nieźle się bronił, bo nawet ja nie dałem mu więcej niż 5-10 okrążeń przed Lewisem. W końcu Lewis go wyprzedził, ale wiemy w jakich okolicznościach - inaczej byłoby ciężko.
kabans
19.11.2012 10:07
Vetel robi świetna robote ale prawda jest taka, że zawsze kiedy jest ktoś kto może walczyć z vetem to niemiec dostaje wtedy. Nie jest jak narazie kierowcą, którego umiejętności odpowiadają 3xMS. Raz mu wystraczyło.
leni93
19.11.2012 09:54
Mało kto chce, ale rzeczywistość jest inna.
Ambrozya
19.11.2012 09:47
Nie chcę aby Vettel został Mistrzem.