FIA zmieniła termin rozegrania Grand Prix Niemiec

Pomiędzy wyścigami w Niemczech i na Węgrzech zostanie umieszczona kolejna europejska runda
05.12.1216:19
Mateusz Szymkiewicz
3770wyświetlenia

FIA podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych zadecydowała, że przyszłoroczne Grand Prix Niemiec odbędzie się 7 lipca, aby można było 21 lipca rozegrać inny europejski wyścig.

W przyszłorocznym kalendarzu nie znalazło się Grand Prix Ameryki w New Jersey, w związku z czym zwolniło się miejsce dla innego wyścigu. Według serwisu Autosport, lukę w kalendarzu uzupełni Turcja, która w latach 2005-2011 organizowała Grand Prix Formuły 1 na torze Istambul Park. Takiej możliwości w jednej z rozmów nie wykluczył nawet sam Bernie Ecclestone.

Oprócz zmiany terminu rozegrania wyścigu o Grand Prix Niemiec, FIA postanowiła znieść zasadę „siły wyższej”, którą tłumaczyły się ekipy McLaren oraz Red Bull Racing po kwalifikacjach w Hiszpanii i Abu Zabi, kiedy to ich bolidy zatrzymały się na torze po upływie regulaminowego czasu. Oprócz tego grupa robocza zgodziła się opóźnić debiut elektrycznego napędu bolidów w boksach na 2017 rok.

Federacja postanowiła również dotrzymać słowa i ograniczyć od przyszłego roku korzystanie z DRS podczas sesji treningowych oraz kwalifikacji. Kierowcy będą mogli użyć ruchomego tylnego skrzydła w trakcie treningów oraz czasówki w wyznaczonych strefach DRS. Oprócz tego „godzina policyjna”, która obowiązuje podczas weekendów Grand Prix, została przedłużona z sześciu do ośmiu godzin i tego typu przewinienie będzie od przyszłego roku dopuszczalne tylko dwa razy.

Od przyszłego sezonu zostanie także zwiększona o kilka kilogramów dopuszczalna waga bolidów, aby zrekompensować wzrost ciężaru opon. Oprócz tego zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne testy elastyczności przednich skrzydeł.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

17
Dante
09.12.2012 03:32
@jpslotus72 - Ale to było kilkadziesiąt milionów euro długów temu. :)
Mariusz
06.12.2012 08:06
5 dni temu pisałem już na forum, że Turcja wraca do kalendarza i (w innym temacie) że Schumacher będzie testował go-karty. :-)
jpslotus72
05.12.2012 09:44
Jeśli miały być dwa wyścigi w USA, to dlaczego nie zrobić w przyszłym roku dwóch wyścigów w Niemczech - Hockenheim i Nurburgring? Zmniejszyłyby się koszty przeprowadzki - oba tory są w porządku. W 1997 i 98 na Nurburgringu rozegrano GP Luksemburga, wcześniej i później rozgrywano tam GP Europy - więc nieraz mieliśmy już oba niemieckie tory w jednym sezonie (nazwę dla drugiego GP zawsze można znaleźć - tym bardziej, że w 2013 GP Europy nie ma w kalendarzu)... W ostatnim czasie są to jedyne regularnie rotowane obiekty - więc z ich przygotowaniem byłby najmniejszy problem.
korekPL
05.12.2012 07:58
Tor A1-Ring był by bardzo ciekawy, ale w specyfikacji z początku wieku, wtedy nie było asfaltu na poboczach wcale, a teraz wylali go więcej, niż jest go na torze, a jest tam parę zakrętów na których się wypadało przy dużych prędkościach w żwir, w różnych symulatorach wyścigowych, w wirtualnym świecie bardzo mi się podobał A1-Ring, więc chciałbym tam F1 zobaczyć.
MairJ23
05.12.2012 07:19
Co jeszcze chca wcisnac do tego bolidu ? Elektryczne silniki :) hehehe moze prysznic i satelite tez FIA bedzie chciala. Moze odrazu to przerobic w scigajace sie jachty !
MPOWER
05.12.2012 07:13
@Przemysław Z choinki się urwałeś :D? Już dawno Todt chce to ale Bernie jest przeciwny i zwleka z tym jak najdłużej się da.
+AS+
05.12.2012 06:32
Austria? Moze byc, jestem na tak, poniewaz moze sie okazac ciekawym torem dla "terazniejszych" bolidow. Zastanawia mnie tylko czy jezeli RBRing wszedlby nam do kalendarza to czy w tej samej konfiguracji?
krzysiek_aleks
05.12.2012 06:22
@+AS+ Jest ostatnio ofensywa informacji o torze należącym do pewnej firmy robiącej napoje energetyczne, więc obstawiam powrót na tor, który stracił miejsce w kalendarzu przez UE.
+AS+
05.12.2012 06:00
Spojrzmy na to od tej strony: Jak sens jest rozgrywania GP w Turcji mijajac Wegry a potem wracajac na nie? Na dodatek sam termin (duza temperatura) tez nie kusi do rozegrania tego wyscigu miedzy GP Wegier a GP Niemiec. Czyzby powrot do Francji :D? (Jestem na tak :))
mkente
05.12.2012 05:50
@katinka 18-stek chciał Michelin, który od tego uzależniał swój ewentualny powrót do F1.
marrcus
05.12.2012 05:33
napęd elektryczny w boksach = ból głowy
Przemysław
05.12.2012 05:32
@MPOWER - matko, czemu o tym wcześniej nie słyszałem: "Do 2017 roku został odłożony obowiązek korzystania przez samochody w alei serwisowej jedynie z silników elektrycznych." Oni tak poważnie? Po co to, że się tak zapytam?
Amalio
05.12.2012 05:23
Byłoby miło gdyby Turcja wróciła do kalendarza. Jeden z lepszych młodych torów.
MPOWER
05.12.2012 04:41
Dla zainteresowanych większymi szczegółami http://www.f1ultra.pl/index.php/top-story-f1/134376-wyniki-dzisiejszego-posiedzenia-swiatowej-rady-sportow-motorowych-fia.html oraz http://www.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=9420&start=45 Pzdr!
Anderis
05.12.2012 04:32
Na Autosporcie piszą też, że FIA podjęła decyzje, że planowane znaczące zmiany aero na 2014 rok nie wejdą w życiue.
katinka
05.12.2012 04:26
Szkoda ulicznego New Jersey na rzecz nudnawego Istambul Park. A ciekawe czemu ma wzrosnąć waga Pirelek na 2013, bo chyba ilość cali zostanie taka sama, te 13? Chociaż kiedyś chyba coś było, że Pirelli chciało w F1 opony 15 czy nawet 18 calowe.
mizoo
05.12.2012 03:46
Dopuszczalna waga bolidow brzmi jak maksymalna waga, a chodzi o minimalna. ;)