Rajd Barbórka okiem Wyprzedź Mnie!

Od sezonu 2013 będziemy także relacjonować dla Was zmagania na rajdowych oesach!
22.12.1220:24
Redakcja
10341wyświetlenia

Przed Barbórką



Jest piątek rano, dzień przed wielkim świętem motoryzacji w Polsce - Rajdem Barbórka. Nagle okazało się, że w dwadzieścia cztery godziny trzeba ustalić wszystkie sprawy związane z wyjazdem. Począwszy od upewnienia się czy akredytacja czeka na nas w biurze rajdu, a skończywszy na tym z czym zabrać sobie kanapki i który termos poradzi sobie zimową aurą. Rano, tuż przed wyjazdem drukuję jeszcze listę zgłoszeń, ubieram się jak tylko najcieplej potrafię i wyjeżdżam, aby zasmakować pięknego dźwięku jaki niesie ze sobą auto WRC wraz z niepowtarzalną atmosferą Barbórki.



Barbórka



Jak co roku, już na miejscu przypominam sobie, że Barbórkę bardziej należy rozpatrywać w kategoriach dobrze obsadzonego KJSu i motoryzacyjnego festynu niż pełnoprawnego rajdu. Niektórzy kierowcy czasem nie do końca radzili sobie z okiełznaniem potworów, które wypożyczyli specjalnie na ten jeden kilkunastokilometrowy rajd. To jednak w żaden sposób nie przeszkadza w podziwianiu tych wspaniałych maszyn, które rzadko goszczą na naszych odcinkach specjalnych. Szkoda też, że organizatorom nie udało się ściągnąć na imprezę zapowiadanych wielkich nazwisk. Z czołówki europejskiej pojawił się tylko Luca Rossetti, a innym znanym gościem był Felix Baugmartner, który w dodatku został zaproszony przez Tomasza Kuchara. Tak czy inaczej jego obecność zdecydowanie wyszła na plus, gdyż człowiek, który z kosmosu skoczył, a może nawet i spadł, na pewno przyciągnął na trasę Barbórki przynajmniej kilka osób, które mogły się dzięki temu zarazić rajdami i sportami motorowymi ogólnie.

Jeśli chodzi o rywalizację pomiędzy kierowcami to tutaj nie było żadnych nowości. Tomek Kuchar, który podczas sezonu ledwo co łapał się do czołowej piątki, na Barbórce jak zwykle był niepokonany. Nikt nie wie jak on to robi. Mało brakowało aby Kucharowa tradycja, podobnie jak rok temu, została przerwana, jednak ostateczne zwycięstwo znów wpadło w jego ręce. Michał Sołowow, który najszybciej pokonał odcinki dostał 5s kary za dotknięcie opony na Bemowie. Kto jak to, ale ten to ma pecha.



Karowa



Po części zasadniczej udajemy się do centrum Warszawy by hucznie zakończyć sezon na najpopularniejszej ulicy rajdowej w Polsce - Karowej. Jest to ten jedyny moment w roku kiedy to polskie rajdy możemy zobaczyć na żywo w telewizji. Karowa jest to coś nie powtarzalnego, wspaniały klimat, którego nigdzie indziej nie uświadczymy. Soczyste i piękne zwieńczenie sezonu dla którego warto marznąć na mrozie przez 5 godzin. Znajdują się i tacy, którzy potrafią cały ten czas spędzić na drzewie, jak widać warto! Na szczęście obok strefy dla prasy stał wóz transmisyjny TVP przy którym można było się ogrzać. Przyznam się szczerze, że chyba tylko dzięki temu wytrzymałem ;). Jedynym mankamentem są zbyt liczne przejazdy pokazowe, które przemieszane są z jazdą na czas. Jest to dość denerwujące. Podobnie jak w roku ubiegłbym, Panią Karową wygrał Kajetan Kajetanowicz. Należało mu się bo pojechał mega szybko z precyzją chirurga, czyli dokładnie tak jak powinien jeździć Mistrz Polski. Tuż przed rozdaniem pucharów Felix stanął na dachu swojego auta czym wzbudził mega pozytywne emocje u kibiców, którzy nie przestawali skandować jego imienia. Po zrobieniu paru zdjęć pod podium, mega zmarznięty udałem się do samochodu. Mimo kilku wad Jubileuszową 50 Barbórkę uznałem za udaną. Dobrze, że w Polsce mamy takie zakończenie sezonu.



Barbórka to raczej festyn niż rajd, mimo tego warto na nią przyjechać, chociażby dla wspaniałej atmosfery jaka tutaj panuje oraz dla aut WRC, które w Polsce mamy szansę zobaczyć tylko w tą jedną wyjątkową noc.

KOMENTARZE

23
RY2N
27.12.2012 09:16
Wiem, ze to trochę prywata, ale jestem gorąco za, bo od zawsze bardzo się interesowałem rajdami. Tyle tylko, że rozdzieliłby wyraźnie F1 i Rajdy (niech to będą osobne ikonki na górze np. Formuła1 / Inne serie / Rajdy / ... , zamiast jak to jest teraz Formuła 1 / R.Kubica / Inne serie / ...)
dets5
26.12.2012 09:15
"[...]oraz dla aut WRC, które w Polsce mamy szansę zobaczyć tylko w tą jedną wyjątkową noc." przecież na Rajdzie Rzeszowskim też jeżdżą samochody WRC ( Rajd ten oprócz do RSMP jest zaliczany również do jakichś słowackich mistrzostw)
Darth ZajceV
23.12.2012 05:10
Dante - niewykorzystywany dotychczas rynek, który nawet bez Kubicy może całkiem nieźle wpłynąć na nasze wyniki ;)
Voo
23.12.2012 05:00
Mario - Hołek był też siódmy i ósmy w eliminacjach MŚ i to w czasach kiedy znaczyło to znacznie więcej niż obecnie. Chyba, że w Anglii i Argentynie też ma stodoły ;) Nie jego wina, że urodził się w złym kraju i ruszył w świat za późno na osiągnięcie czegoś naprawdę znaczącego. Trzeba mu oddać to, że jest inteligentny, sympatyczny i zawsze był dobrym ambasadorem rajdów w Polsce. I wciąż jeździ i nie przynosi wstydu. A to, że Kubica może być naszym najlepszym rajdowcem, pomimo kontuzji i ograniczeń fizycznych, to nie ulega wątpliwości :)
SirKamil
23.12.2012 03:44
Pretensje do garbatego, że ma dzieci proste...
Dante
23.12.2012 03:35
@momo92 - A teraz pomyśl, czy przez pojawienie się WRC na łamach F1WM.PL ten portal coś traci? Przecież przez relacje i newsy z rajdów, nie tracimy absolutnie nic co do tej pory ukazywało się na tej stronie. A tak swoją drogą - ciekawe dlaczego niby redakcja F1WM postanowiła zająć się rajdami. ;)
mario
23.12.2012 03:30
No to ja może bardziej rzeczowo. ME Hołowczyca to pic na wodę fotomontaż. Nikt się tam wtedy nie ścigał i nikt nie próbował zbierać punktów, a próby najlepszego polskiego rajdowca w MŚ to pasmo klęsk i porażek. W czasach współczesnych czyli aut wrc tylko jeden ME stanął na podium rajdu do MŚ i to był wyjątek. Na emeryturze jak już był za stary na WRC to zdobył sobie ME. Bruno Thiry. Najlepszy polski wynik rajdowy to 6 te miejsce Hołka wokół własnej "stodoły" i to tylko dlatego, że reszta była tam jeden jedyny raz i się porozbijała, a on był u siebie i wiedział gdzie kamień w koleinie leży. I to są najlepsze polskie wyniki rajdowe. Jak się znam na rajdach i coś wiem o Kubicy to jeśli pojeździ kilka lat w rajdach to będzie najlepszym polskim wyścigowcem i rajdowcem. I tego mu z całego serca życzę. Kimi dojechał na 5 tym miejscu w jednykm z rajdów wrc i jego słowa to "jeśli jakiś kierowca F1 ma coś osiągnąć w rajdach to będzie to Kubica". Może nie dosłownie ale sens jasny. Loeb zrezygnował z rajdów żeby coś osiągnąć wyścigach, a Kubica siłą rzeczy może stać się najbardziej uniwersalnym i utytułowanym kierowcą w historii naszego kraju. Nie tak nijakiego bo może 8 razy mniejszym od US ale 8 razym większym od takiej Finlandii czy Norwegii. A na emeryturze może jeszcze pobije osiągnięcia Hołka w Dakarze. Bez cwaniakowania, głupkowatego gwiazdorzenia i politukierstwa. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Powodzenia i Robertowi i redakcji.
Voo
23.12.2012 03:00
[quote="momo92"]Jak dla mnie juz przesadzacie, to był portal wokół F1[/quote] A tracisz na tym, w taki sposób, że... ???
momo92
23.12.2012 02:39
[quote]Fajnie, że F1WM idzie za tym co interesuje odzwiedzających go czytelników. Niech będą i rajdy i jeszcze - koniecznie - wyścigi motocyklowe.[/quote] O matko moze jeszcze tractor pulling ? Jak dla mnie juz przesadzacie, to był portal wokół F1...
Voo
23.12.2012 02:35
No, no nie powtarzajmy teraz tej hecy z podziałem na "prawdziwych kibiców" i "dzieci Kubicy" i całego licytowania się jaki kto jest "true". Mnie każdy nowy kibic rajdów cieszy, zainteresowanie ze strony mediów (tych sportowych jak i ogólnych) także. W przeciwieństwie do wyścigów udział Kubicy w rajdach może pomóc tej dyscyplinie w Polsce i to bardzo. Dlatego decyzję redakcji uważam za słuszną. Zresztą nie ma w polskim necie miejsca, gdzie ludzie interesujący się wszelkimi formami motorsportu mogliby porozmawiać na tyle tematów tak jak na tym forum. Fora konkurencji są znacznie bardziej "profilowane" i nawet jeśli taki Autoklub pisze o wszystkim to na jego forum i tak rządzą tylko rajdy. Fajnie, że F1WM idzie za tym co interesuje odzwiedzających go czytelników. Niech będą i rajdy i jeszcze - koniecznie - wyścigi motocyklowe.
MarK
23.12.2012 12:14
Niby fajnie, ale z drugiej strony jak się pomyśli, że i ludzie, i co za tym idzie portale są jak chorągiewki i lecą za popularnością i kierunkiem z którego akurat wieje (tutaj - za Kubicą), a nie za własnymi zainteresowaniami, to się niedobrze robi aż..
cobra
23.12.2012 11:31
Rajdy tak swoją drogą trochę nie pasują do nazwy serwisu, bo nikogo się tam bezpośrednio nie wyprzedza, tylko walczy o jak najlepsze czasy. ;)
mizoo
23.12.2012 11:15
Bardzo miły prezent pod choinkę. Wiedziałem, że nie pominiecie Roberta, ale relacjonowanie WRC, ERC i RSMP to dużo wyżej ustawiona porzeczka. Do tego, mam nadzieję, wartością dodana będą jeszcze przetłumaczone newsy ze wszystkich tych serii. Czy to tez jest w planach? Jedyna rzecz, która moim skromnym zdaniem, mogłaby ulec poprawie to czas publikacji przetlumaczonych newsów. Życzę Wam czasów reakcji rodem z F1. :)
BinLadenF1
23.12.2012 07:51
Domyślam się że to z "winy" Roberta :> W każdym bądź razie rajdy zawsze mnie mocniej rajcowały niż zmagania na torze - dla mnie super sprawa że na tej stronie będę mógł również sprawdzać wyniki i newsy związane właśnie z rajdami. Świetna wiadomość!
Lukas
23.12.2012 12:49
Szczerze powiem, że chcielibyśmy relacjonować dosłownie wszystko, ale sytuacja jeszcze na to nie pozwala :) Aczkolwiek jest to nasz cel w dłuższej perspektywie!
No70
22.12.2012 09:39
Rozumiem. Tak czy inaczej to (spory) krok do przodu, a zawsze w przyszłości można wrócić do korzeni i naprawić zaniedbania, czego F1WM serdecznie życzę.
DamianF
22.12.2012 09:29
Trzeba wziąć pod uwagę, że takie NASCAR czy ALMS przyciągnie do serwisu dosłownie parę osób. Co innego z rajdami, które w Polsce mają spory potencjał i całe rzesze zainteresowanych ludzi. Rynek jest brutalny i czasami trzeba iść na takie a nie inne ustępstwa i kompromisy by końcowym rezultacie wyjść na plus.
No70
22.12.2012 09:11
Czas na trochę krytyki. Moim zdaniem zamiast zdobywać drugi biegun motorsportowego świata, prędzej należałoby porządnie wyeksploatować ten macierzysty. Rozumiem że portal zamierza opisywać na swoich łamach rajdowe poczynania naszej byłej gwiazdy F1 (wiadomo, zachodzi tu proste równanie: oczekiwania zwykłych polskich kibiców = przychody z odsłon). IMO redakcja powinna najpierw pójść w kierunku rzeczowego przedstawienia takich serii jak NASCAR czy ALMS, a dopiero później myśleć o ekspansji na odcinki specjalne. Choćby takie 'wyścigi GT': otwieram kategorię, a tam prócz prasówek od Broniszewskiego i info o nowych maszynach praktycznie nic nie ma (no dobra, jest 'GT1' ale jest tyle serii: BES, GT Masters itd....). Diagnoza to pewnie ograniczona liczba redaktorów, no ale czyżby ostatni nabór do redakcji nic w tym względzie nie zmienił?
TommyYse
22.12.2012 08:36
Super! Miło widzieć jak serwis się rozwija :)
Darth ZajceV
22.12.2012 08:18
@krzysiek_aleks - głównie przez majów nie opublikowaliśmy tej informacji wczoraj. Baliśmy się, że ktoś odbierze to za znak rychłej apokalipsy i spędzi święta w piwnicy ;)
Mr President
22.12.2012 07:59
Wspaniała wiadomość. F1WM będzie portalem uniwersalnym. Mam nadzieję, że będzie tutaj możliwość zobaczenia klasyfikacji generalnych i list startowych, gdyż to naprawdę rzadkość, aby to wszystko było zgromadzone w jednym miejscu. Rajdy i wyścigi w jednym miejscu to naprawdę świetna sprawa. Gratuluję dobrej decyzji o rozwoju serwisu. Już nie mogę doczekać się relacji :)
krzysiek_aleks
22.12.2012 07:56
Majowie pomylili się tylko o 1 dzień.
tommakrwro
22.12.2012 07:32
no i piknie